Wat is fout, wat kan echt niet?
Nou, mijn Casati van boven de 6000 euro is anders wel helemaal op maat gemaakt carbon, heeft mijn naam op de bovenbuis meegespoten, perfect bijpassende Italiaanse wielen en een volledige Italiaanse afmontage met Campa en Deda Superlegerra. Oh, en een veel te duur limited edition Brooks C15 zadel (wat overigens in Italie wordt gemaakt, dus dat kon). Ik fiets er geen deuk mee in een pakje boter (zou zomaar wat op het frame kunnen spatten), maar hij is zoooooo mooooooi. En uiteraard HEEL erg veel beter dan iedere willekeurige met Shimano of Sram afgemonteerde fiets met een krom stuur.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Heb jij hem ook aan de muur hangen? Verdiend zo'n kunstwerk wel!Erik schreef:Nou, mijn Casati van boven de 6000 euro is anders wel helemaal op maat gemaakt carbon, heeft mijn naam op de bovenbuis meegespoten, perfect bijpassende Italiaanse wielen en een volledige Italiaanse afmontage met Campa en Deda Superlegerra. Oh, en een veel te duur limited edition Brooks C15 zadel (wat overigens in Italie wordt gemaakt, dus dat kon). Ik fiets er geen deuk mee in een pakje boter (zou zomaar wat op het frame kunnen spatten), maar hij is zoooooo mooooooi. En uiteraard HEEL erg veel beter dan iedere willekeurige met Shimano of Sram afgemonteerde fiets met een krom stuur.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Wiliertoerist
- Forum-lid
4 pagina's op 1 dag....
Heeft er nog iemand gewerkt vandaag, of waren jullie allemaal vrij ?
Heeft er nog iemand gewerkt vandaag, of waren jullie allemaal vrij ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toch wel een full Assos of Nalini outfit neem ik aan he?Erik schreef:Nou, mijn Casati van boven de 6000 euro is anders wel helemaal op maat gemaakt carbon, heeft mijn naam op de bovenbuis meegespoten, perfect bijpassende Italiaanse wielen en een volledige Italiaanse afmontage met Campa en Deda Superlegerra. Oh, en een veel te duur limited edition Brooks C15 zadel (wat overigens in Italie wordt gemaakt, dus dat kon). Ik fiets er geen deuk mee in een pakje boter (zou zomaar wat op het frame kunnen spatten), maar hij is zoooooo mooooooi. En uiteraard HEEL erg veel beter dan iedere willekeurige met Shimano of Sram afgemonteerde fiets met een krom stuur.
Less is bore
Die ken ik! Vroeger had je de benen, nu het materiaal. Jammer genoeg heb je het nooit tegelijkertijd gehadbluv107 schreef:Toen ik jonger was had ik geld voor een gebruikte Koga en was ik afgetraind. Nu, 20 jaar verder heb ik een drukke baan en een gezin met drie jongens. Minder tijd om te fietsen, wat steviger van postuur maar wel een stukkie koopkrachtiger. Nu heb ik een te dure fiets die ik veschrikkelijk mooi vind en word ik ingehaald door tweedehands Koga's die ik vriendelijk groet (behalve als ze door rood rijden). O ja, ik ben blij als ik weer eens 30 gemiddeld rijd en mijn hartslag weet ik niet. Ik geniet van mijn enige hobby .
@Erik, ik heb je Casati nog ff opgezocht op 't forum. Prachtig hoor. Da's nog eens op een verantwoorde manier een hoop geld stukslaan! Dan maar geen opleiding voor de kinders
Plaats hier ook nog maar even een foto. Gewoon.... omdat het kan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
[quote="53x11Ik vind dat je op een dure fiets toch in ieder geval een beetje een deuk in een pakkie boter moet kunnen fietsen
[/quote]
Zolang die boter maar niet eerst een dag in de koelkast heeft gelegen. Na een paar uur in de zon lukt het wel
[/quote]
Zolang die boter maar niet eerst een dag in de koelkast heeft gelegen. Na een paar uur in de zon lukt het wel
- Wolfhound32
- Forum-lid
2 zielen één gedachte....JPAR schreef:Plaats hier ook nog maar even een foto. Gewoon.... omdat het kan.
Als je een fiets van 6 ruggen koopt moet je gewoon een flinke deuk in een pak boter kunnen slaan. Anders ben je aan het pronken met iets dat je niet kunt waarmaken en dat is dus gebakken lucht. Jezelf beter voordoen dan je bent. En daar heb ik een hekel aan.
Ik snap wel dat naarmate je ouder wordt je prestaties over het algemeen verminderen en dat dat in de regel omgekeerd evenredig is met je beschikbare budget:)
Als je een fiets van 6 ruggen koopt moet je gewoon een flinke deuk in een pak boter kunnen slaan. Anders ben je aan het pronken met iets dat je niet kunt waarmaken en dat is dus gebakken lucht. Jezelf beter voordoen dan je bent. En daar heb ik een hekel aan.
Ik snap wel dat naarmate je ouder wordt je prestaties over het algemeen verminderen en dat dat in de regel omgekeerd evenredig is met je beschikbare budget:)
older Budweiser
Dat is al een iets genuanceerder uitgangspunt. Ik vond het ook leuk om mezelf te belonen na mijn eerste 5000 kilometer of eerste tocht van 200 km+. Om maar iets te noemen. Maar met hoe en wat moet iedereen toch een beetje zelf weten denk ik.Pruller schreef: Ik draai het liever om
Ik kan het erg waarderen wanneer je ergens hard voor werkt je beloond wordt voor een prestatie! Dus met andere woorden: Als je mooie sportieve prestaties levert en jezelf verbetert, mag je jezelf belonen met een mooie prijs: Fiets Wat is er mooier dan jezelf te belonen met een mooie fiets als je dat graag doet? Dan heb je bloed zweet en tranen erin zitten en dan rijd je op zo'n klasbak dat vind ik mooi
Ik denk dat voor mij eerder zou wegen dat je dan op den duur nergens meer blij mee bent, je hebt immers alles al. Fout vind ik een beetje overdreven gesteld.Als je dan meteen een dure fiets koopt met alles er op en eraan, zie ik de groei in het materiaal niet meer zo en dat vind ik minder leuk. Dus vind ik dat 'fout'.
Nou dan hoef ik me dus als 50 jarig vrouwtje dat veel te laat begonnen is met fietsen ook niet op te winden dat ik toch nooit een dure fiets kan betalen, ik hoor er immers niet op begrijp ik. Dat mag geloof ik alleen als ik jouw fietsgroepje eraf kan rijden.Dus vandaar mijn stelling: Als je niet hard kan fietsen dan hoor je niet op een dure fiets te zitten
Neemt niet weg dat als ik de loterij win ik een bloedmooie custom-made fiets ga laten maken met een exclusief voor mij ontworpen spuitschema en vette hoge carbonvelgen. Laat ik Karl Lagerfeld een wielertenuetje erbij ontwerpen. Dan ga ik expres bij jou in de straat met 19 km per uur rondjes rijden. Met mijn ene hand lekker voor het zomaar heen en weer schakelen met mijn nutteloze Di2 systeem en mijn andere met opgestoken middelvinger. So there.
Veni. Vidi. Fietsie.