Pagina 128 van 147
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 12 jan 2021 13:07
door ibooij
Dat van die "verminderde afdaling" wist ik niet. Weer een reden waarom ik fietsen in Zwift niet echt op fietsen vind lijken en ook niet echt interessant vind. Dat neemt niet weg dat het voor veel mensen wel leuk en interessant is natuurlijk. Kwestie van smaak dus.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 12 jan 2021 13:13
door Kornuit
ibooij schreef: ↑12 jan 2021 13:07
Dat van die "verminderde afdaling" wist ik niet. Weer een reden waarom ik fietsen in Zwift niet echt op fietsen vind lijken en ook niet echt interessant vind. Dat neemt niet weg dat het voor veel mensen wel leuk en interessant is natuurlijk. Kwestie van smaak dus.
Ik vind het juist erg fijn dat een 10% afdaling niet echt 10% is. Ik heb er namelijk niets aan om indoor 20min met de benen stil te zitten, Indoor wil ik zo effectief en efficiënt mogelijk trainen.
Ik rij dus eigenlijk ook standaard op 0% trainer difficulty en doe blokjes zonder ERG mode en pas de weerstand aan (naargelang de intensiteit) met de + en - toets op het toetsenbord.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 12 jan 2021 13:38
door ibooij
Grappig, ik vind het juist interessanter om de "buiten" na te bootsen. Dus ook blokkentraining "bergop". Dan moet je juist ook schakelen, cadans aanpassen, etc.
Ik ben zelf redelijk goed in het vasthouden van 1 tempo en heb meer moeite met wisselingen. Daarom probeer ik juist mijn blokken ook zo te doen dat ze voortdurend aanpassing vergen.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 12 jan 2021 13:59
door Kornuit
ibooij schreef: ↑12 jan 2021 13:38
Grappig, ik vind het juist interessanter om de "buiten" na te bootsen. Dus ook blokkentraining "bergop". Dan moet je juist ook schakelen, cadans aanpassen, etc.
Ik ben zelf redelijk goed in het vasthouden van 1 tempo en heb meer moeite met wisselingen. Daarom probeer ik juist mijn blokken ook zo te doen dat ze voortdurend aanpassing vergen.
Ja ik ben daarom juist van ERG afgestapt zodat het aansturen van je spieren om een constant vermogen te trappen vergelijkbaar is met buiten. Het lukt mij ook prima om bepaalde vermogens vast te houden, dit blijkt ook uit de VI die meestal vlak rond 1 ligt.
De weerstand pas ik aan met + en - in combinatie met schakelen. Als je op 0% rijdt is het soms niet te doen om 270w te trappen, daarom verhoog ik dan de weerstand iets. Op die manier zit ik op Zwift niet vast aan bepaalde klimmen om daar bijv sweetspot of andere blokjes te doen.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 12 jan 2021 16:00
door wasbeer2006
Dat blijf ik toch ook houden, heel lastig om vlak veel vermogen te rijden, ook binnen waar ik bv rechtop blijf zitten, al moet ik wel om mezelf lachen dat ik vaak in een afdaling heel aero ga zitten.........
@Nuitkor heb je uitleg over de afdaling een paar keer moeten lezen voordat ik het begreep, wat meer aan mij ligt, maar ik snap het!
op 50% kan je met 70 nog bijtrappen, in het echt gaat dat niet en heb ik met 50/11 niets meer over, pas reed ik 90km/h en dan bijtrappen en wattage zien van 200....... dat kan nooit.
Maar het voelt wel natuurlijk, best goed gedaan.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 08:54
door Mysterial
Iemand volgende al voorgehad?
Ik neem gisteren deel aan stage 2 van Tour de Zwift. 5 minuten na de start is iedereen plots verdwenen die in de race zit en fiets ik helemaal alleen in de stage.
Heb de race uitgereden en kreeg ook de boodschap dat ik stage 2 heb voltooid maar het "race"aspect was natuurlijk wel verdwenen op die manier.
Iemand een idee hoe op te lossen?
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 09:09
door MarkVeenstra
wasbeer2006 schreef: ↑12 jan 2021 16:00
Dat blijf ik toch ook houden, heel lastig om vlak veel vermogen te rijden, ook binnen waar ik bv rechtop blijf zitten, al moet ik wel om mezelf lachen dat ik vaak in een afdaling heel aero ga zitten.........
@Nuitkor heb je uitleg over de afdaling een paar keer moeten lezen voordat ik het begreep, wat meer aan mij ligt, maar ik snap het!
op 50% kan je met 70 nog bijtrappen, in het echt gaat dat niet en heb ik met 50/11 niets meer over, pas reed ik 90km/h en dan bijtrappen en wattage zien van 200....... dat kan nooit.
Maar het voelt wel natuurlijk, best goed gedaan.
Dat is dus dat game effect..,
Ik heb gister de trainer difficulty op 25% gezet en stage 2 (parcours engeland) gereden. ruim 400 hoogtemeters in 27km en ik heb denk ik maar 3 versnellingen gebruikt.
10% heuvelaf voelt dus in zwift normaal al als 5% .., en trainer difficulty op 25%, dan hou je nog 1,25% helling over.., Dus ja, dan kan je nog wel vermogen leveren die snelheid toevoegd. Dat is in een race wel echt voordelig!
Bergop is het beeld en gevoel wat onnatuurlijk zoals anderen ook aangaven. Maar bottom line, je moet nog altijd evenveel arbeid verrichten om in een bepaalde tijd boven te komen. Dus voordeel is puur een beperktere range van schakelen. Minder schakelen in een race is handig. Maar het is niet natuurlijk. In freeride zou ik er ook zeker niet voor kiezen, en in een gewone group ride ook niet.
Een ander gametrucje waar ik over had gelezen.,. als je omlaag gaat met meer dan 3% en je stopt met trappen, dan gaat je avatar in de chris froom positie op je horizontale buis. In een draft/groep kom je dan makkelijk mee zonder iets te doen. Ik lette alleen niet op toen het weer afvlakte, en dan ben je in 3 seconden tijd direct de aansluiting met je groepje kwijt en mag je volle bak om eventueel terug te komen
. beginnersfoutje zullen we maar zeggen.
En stiekem is het best fijn om je pedalen rond te bewegen in een afdaling.., om het zuur van de klim wat weg te werken.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 10:09
door Pallieter
Mysterial schreef: ↑13 jan 2021 08:54
Iemand volgende al voorgehad?
Ik neem gisteren deel aan stage 2 van Tour de Zwift. 5 minuten na de start is iedereen plots verdwenen die in de race zit en fiets ik helemaal alleen in de stage.
Heb de race uitgereden en kreeg ook de boodschap dat ik stage 2 heb voltooid maar het "race"aspect was natuurlijk wel verdwenen op die manier.
Iemand een idee hoe op te lossen?
Zou het kunnen dat uw internetverbinding is weggevallen?
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 10:31
door Kornuit
MarkVeenstra schreef: ↑13 jan 2021 09:09
wasbeer2006 schreef: ↑12 jan 2021 16:00
Dat blijf ik toch ook houden, heel lastig om vlak veel vermogen te rijden, ook binnen waar ik bv rechtop blijf zitten, al moet ik wel om mezelf lachen dat ik vaak in een afdaling heel aero ga zitten.........
@Nuitkor heb je uitleg over de afdaling een paar keer moeten lezen voordat ik het begreep, wat meer aan mij ligt, maar ik snap het!
op 50% kan je met 70 nog bijtrappen, in het echt gaat dat niet en heb ik met 50/11 niets meer over, pas reed ik 90km/h en dan bijtrappen en wattage zien van 200....... dat kan nooit.
Maar het voelt wel natuurlijk, best goed gedaan.
Dat is dus dat game effect..,
Ik heb gister de trainer difficulty op 25% gezet en stage 2 (parcours engeland) gereden. ruim 400 hoogtemeters in 27km en ik heb denk ik maar 3 versnellingen gebruikt.
10% heuvelaf voelt dus in zwift normaal al als 5% .., en trainer difficulty op 25%, dan hou je nog 1,25% helling over.., Dus ja, dan kan je nog wel vermogen leveren die snelheid toevoegd. Dat is in een race wel echt voordelig!
Bergop is het beeld en gevoel wat onnatuurlijk zoals anderen ook aangaven. Maar bottom line, je moet nog altijd evenveel arbeid verrichten om in een bepaalde tijd boven te komen. Dus voordeel is puur een beperktere range van schakelen. Minder schakelen in een race is handig. Maar het is niet natuurlijk. In freeride zou ik er ook zeker niet voor kiezen, en in een gewone group ride ook niet.
Een ander gametrucje waar ik over had gelezen.,. als je omlaag gaat met meer dan 3% en je stopt met trappen, dan gaat je avatar in de chris froom positie op je horizontale buis. In een draft/groep kom je dan makkelijk mee zonder iets te doen. Ik lette alleen niet op toen het weer afvlakte, en dan ben je in 3 seconden tijd direct de aansluiting met je groepje kwijt en mag je volle bak om eventueel terug te komen
. beginnersfoutje zullen we maar zeggen.
En stiekem is het best fijn om je pedalen rond te bewegen in een afdaling.., om het zuur van de klim wat weg te werken.
ja dat afdalen doe ik ook vaak in bepaalde races. Je moet idd wel goed parcourskennis hebben om te weten waar je weer moet trappen. Was het niet meer dan 5%? Ik schakel ook vaak even iets terug zodat het daarna weer makkelijker is om met trappen te beginnen.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 10:38
door raven14
Het effect van die aero daalpositie speelt vanaf 60km/h zowat.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 10:59
door Mysterial
Pallieter schreef: ↑13 jan 2021 10:09
Mysterial schreef: ↑13 jan 2021 08:54
Iemand volgende al voorgehad?
Ik neem gisteren deel aan stage 2 van Tour de Zwift. 5 minuten na de start is iedereen plots verdwenen die in de race zit en fiets ik helemaal alleen in de stage.
Heb de race uitgereden en kreeg ook de boodschap dat ik stage 2 heb voltooid maar het "race"aspect was natuurlijk wel verdwenen op die manier.
Iemand een idee hoe op te lossen?
Zou het kunnen dat uw internetverbinding is weggevallen?
Heb ik eigenlijk niks van gemerkt dat verbinding zou weggevallen zijn. Bij wegvallen zou ik ook verwachten dat beeld dat zou vastlopen. Nu ja, hopelijk heb ik het niet meer voor want heeft eigenlijk altijd goed gewerkt.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 13 jan 2021 11:07
door Kornuit
Mysterial schreef: ↑13 jan 2021 08:54
Iemand volgende al voorgehad?
Ik neem gisteren deel aan stage 2 van Tour de Zwift. 5 minuten na de start is iedereen plots verdwenen die in de race zit en fiets ik helemaal alleen in de stage.
Heb de race uitgereden en kreeg ook de boodschap dat ik stage 2 heb voltooid maar het "race"aspect was natuurlijk wel verdwenen op die manier.
Iemand een idee hoe op te lossen?
Dit heb ik ook een keer gehad. Nu leg ik bij grotere evenementen een vaste internetkabel naar de zolder. Sindsdien geen last meer van gehad. Wifi is vaak vrij instabiel. Bij gewoon internetten of Youtube (bufferen) kijken heb je hier geen last van. Bij gamen kan je het wel merken.