Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 apr 2016 16:21

Dat is niet nodig, want Strava werkt niet met een vaste straal, maar varieert die steeds een beetje. Woon je in de middle of nowhere dan heb je er niet zoveel aan, maar in een dorp/stad functioneert het afdoende.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ted038
Forum-lid

ted038 18 apr 2016 16:24

.... maar of "privacy zone" nu het aantal "ongewenste thumps up" voorkomt / vermindert ?
(kan pricacyzone tot , zeg , 100 km ingesteld worden ? ;) )

EDIT : NEE, tot 1000 meter ....

MAAR : er is wel een "verbeterde" privacy ?
Je naam wordt anoniem gehouden (bijvoorbeeld Ted R.) voor alle niet ingelogde sporters.
Alleen Strava-sporters die jij hebt goedgekeurd kunnen jou volgen.
Alleen Strava-sporters die jij hebt goedgekeurd kunnen jouw foto's zien.
Alleen goedgekeurde volgers kunnen jouw activiteiten op je Strava-profiel zien en downloaden.
dus teveel likes = kicken van je "goedgekeurde volgers" :) en anders inderdaad je ritten op "prive / slotje " zetten

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 18 apr 2016 21:18

Volgens mij hebben jullie wel heel veel volgers als je dat stoort, dat mensen je steeds een kudo geven.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 apr 2016 21:36

Wolfhound32 schreef:Volgens mij hebben jullie wel heel veel volgers als je dat stoort, dat mensen je steeds een kudo geven.
het gaat juist niet om volgers die je kudo's geven, maar om willekeurige leden (die vaak wel met je in eenzelfde groep zitten)

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 18 apr 2016 22:19

Het is eerder dat mensen kudo's geven voor kleine ritjes die niks voorstellen. Dat geeft een inflatie aan de kudo's.

Je kunt ook meerdere overlappende privacy zone's instellen zodat een kruispeiling lastiger wordt. Ik combineer dat met het niet rechtstreeks uit m'n Garmin uploaden van de track. Ik haal de track eerst door Mapsource en knip het eerste en laatste stukje af. Uiteraard niet op een vaste afstand van huis ;). Die combinatie geeft dubbele zekerheid.

ted038
Forum-lid

ted038 18 apr 2016 23:55

lopen er 2 issues hier door elkaar heen ?
1: MonsieurPinot krijgt teveel kudo's ( van willekeurige leden )
2 : iemand begon over "privacy zone" om je huis niet uit te kunnen peilen ......

Nu denk ik echter dat 2 " privacy zone" aangeslingerd is omdat iemand dachtt dat dat bij issue 1 de reden was ?

Denk/hoop/verwacht dat met "verbeterde privacy AAN" punt 1 stuk minder zal zijn ?
Hoe dat dan werkt met Flyby's etc, en op die manier je ritten vinden, dat weet ik ook niet :roll:
Laatst gewijzigd door ted038 op 19 apr 2016 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

brekson
Forum-lid

brekson 19 apr 2016 00:02

Toch bedankt voor de tips ivm privacy zone. Ga ik mee aan de slag.
PS. Zelf geef ik pas kudos vanaf een 50km, voor de moeite dan. :-)
Sworks Venge

ted038
Forum-lid

ted038 19 apr 2016 00:29

brekson schreef:Toch bedankt voor de tips ivm privacy zone. Ga ik mee aan de slag.
PS. Zelf geef ik pas kudos vanaf een 50km, voor de moeite dan. :-)
Om te beginnen : ik ben blij met iedere kudo, maar ik krijg er dan ook niet zoveel :?
Vanavond 90km gefietst (maar een " meh" rit) , maar nog geen enkele kudo :shock:
(komen vast morgen wel : en mijn geluk hangt er dan ook niet vanaf ;) )

Binnen mijn fietsclub zijn er wat leden die wel redelijk standaard kudo's geven voor elke rit, die personen geef ik ook kudo's terug als ik een rit van hen zie : Kudo is dan ook meer leesbevestiging dan een :winkthumb: Maar toch leuker zo dan nooit een reactie krijgen .....

Volg ook wat pro fietsers op Strava, kan me wel voorstellen dat die van 1 kudo niet gelijk een warm gevoel van binnen krijgen :mrgreen: ( Over t algemeen geef ik die ook geen kudo's, tenzij puike winst/prestatie)

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 19 apr 2016 11:54

Haha die Kudo-inflatie begint inderdaad wel storend te worden. Uiteraard is elke rit op zijn eigen wijze Kudo-waardig maar ook ik hoef echt niet voor elke rit van iedereen Kudos. Ik geef ze dan ook alleen terug bij bijzondere ritten. Door altijd Kudos te geven is er bijna geen overtreffende trap meer, en moet je al met allerlei superlatieven in de comments aan de slag ;).

Lekker fietsen!
Forum-lid

Lekker fietsen! 19 apr 2016 12:28

'Probleem' met kudo's kan door Strava redelijk eenvoudig worden opgelost: beperk gewoon het aantal kudo's dat kan worden uitgegeven. Moeten ze gewoon een mechanisme bedenken waardoor je kudo's verdient, die je vervolgens weer als waardering kunt geven. Bijvoorbeeld voor iedere 50km fietsen/10km lopen een kudo. Beetje het idee van favorite points bij geocaching.
Op het moment dat de kudo's die je zelf kunt uitdelen schaars worden, moet je ook keuzes maken bij het uitdelen...
Heerlijk! Weer een dag lekker gefietst :)

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 apr 2016 12:35

Zou bijvoorbeeld een Laurens ten Dam met paar duizend kudo's per dag hier ook van wakker liggen?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 19 apr 2016 13:15

Die kan het alleen maar met ons eens zijn. Die vent wordt betaald om te fietsen, die heeft onze aanmoedigingen niet nodig ;).

Of wat dacht je van al die lui die vragen stellen aan die profs, die vrijwel nooit antwoorden.

Plaats reactie