Garmin Edge 800
@havana
Dank je wel voor de uitleg. Ik had vanmiddag per ongeluk of geluk hoe je het wil noemen een paar cue's kunnen maken. Ik zie nu een vierkant leeg blokje op een breekpunt van een nieuw lijntje en kan daar de cue op invullen. En nu maar de rit gaan rijden om te kijken of alles werkt.
Dank je wel voor de uitleg. Ik had vanmiddag per ongeluk of geluk hoe je het wil noemen een paar cue's kunnen maken. Ik zie nu een vierkant leeg blokje op een breekpunt van een nieuw lijntje en kan daar de cue op invullen. En nu maar de rit gaan rijden om te kijken of alles werkt.
Straks weer lekker crossen
Ik heb het ergens in dit forum gelezen dat je 2 verschillende kaarten op een SD kaartje kan zetten. Ik heb CN +OSM op een kaartje onder Garmin staan. Alleen ziet mijn Edge CN niet.
Er zijn 3 bestanden voor CN Gmapsupp.img, Gmapsupp.unl, grmnO.gma.
Kan ik CN wel copieëren?
Er zijn 3 bestanden voor CN Gmapsupp.img, Gmapsupp.unl, grmnO.gma.
Kan ik CN wel copieëren?
Hoe kom je aan CN? CN kun je maar op 1 apparaat (SD-kaart) gebruiken. Het enige wat je nodig hebt is de .IMG file trouwens. In principe pakt de Garmin alles wat eindigt op .IMG*, maar een gekopieerde CN-kaart gaat niet werken aangezien er een beveiliging op zit waardoor je de kaart maar op één Garmin kunt gebruiken.
Er zijn wel trucs voor om dit te omzeilen, bijv. op de TPB vind je wel kant en klare unlocked .IMG maps van CN. Kaarten moeten altijd in de map "Garmin" op de SD-kaart staan (op de Garmin zelf kan ook maar daar is weinig schrijfruimte).
*De bestanden moeten op .IMG eindigen, mogen geen hoofdletters en spaties bevatten en max. 8 tekens. Dus bijvoorbeeld osm.img en cn.img, werkt prima.
Er zijn wel trucs voor om dit te omzeilen, bijv. op de TPB vind je wel kant en klare unlocked .IMG maps van CN. Kaarten moeten altijd in de map "Garmin" op de SD-kaart staan (op de Garmin zelf kan ook maar daar is weinig schrijfruimte).
*De bestanden moeten op .IMG eindigen, mogen geen hoofdletters en spaties bevatten en max. 8 tekens. Dus bijvoorbeeld osm.img en cn.img, werkt prima.
Laatst gewijzigd door havana op 25 apr 2012 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
CN heb ik eerlijk gekocht samen in de bundel. Misschien moet ik mijn apparaat wel eens gaan laten registreren. Want als mijn SD kaartje kapot gaat wil ik toch wel een copy hebben voor het geval als. Ik gebruik toch maar een apparaat.
Kopiëren heeft dus geen zin. De CN kaart zit gelinkt aan een SD-kaartje (in dit geval wordt de SD-kaart als apparaat gezien). Als je de reservekopie op een ander SD-kaartje zou kopiëren, krijg je een foutmelding.
Ik heb gister aan den lijve ondervonden hoe makkelijk het is om de kaarten van de TPB af te trekken. Ze staan er kant en klaar op, je hoeft niet aan de gang met moeilijk unlockprogramma's en codes enzo.
Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld was in de kwaliteit van CN. Heel wat fietspaden van mijn standaard trainingsrondje staan er niet op. Enige voordeel is dat je wel adressen kunt opzoeken (kan met OSM niet), maar dat gebruik ik zelf eigenlijk nooit.
Ik laat CN er voorlopig wel op staan, want dat kost immers niks en er is genoeg ruimte op mijn SD-kaartje. Ik gebruik OSM uiteraard in eerste instantie. Tijdens het fietsen kun je eenvoudig wisselen van kaart. Je kunt ze zelfs tegelijk aan hebben staan, al zie ik nog niet wat dat precies doet. Zo op 't oog zie ik dan alleen maar CN op mijn scherm.
Ik heb gister aan den lijve ondervonden hoe makkelijk het is om de kaarten van de TPB af te trekken. Ze staan er kant en klaar op, je hoeft niet aan de gang met moeilijk unlockprogramma's en codes enzo.
Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld was in de kwaliteit van CN. Heel wat fietspaden van mijn standaard trainingsrondje staan er niet op. Enige voordeel is dat je wel adressen kunt opzoeken (kan met OSM niet), maar dat gebruik ik zelf eigenlijk nooit.
Ik laat CN er voorlopig wel op staan, want dat kost immers niks en er is genoeg ruimte op mijn SD-kaartje. Ik gebruik OSM uiteraard in eerste instantie. Tijdens het fietsen kun je eenvoudig wisselen van kaart. Je kunt ze zelfs tegelijk aan hebben staan, al zie ik nog niet wat dat precies doet. Zo op 't oog zie ik dan alleen maar CN op mijn scherm.
Ik kwam op onderstaand blog een Dummie Guide tegen voor de Edge 800. Misschien handig voor degene die pas een Edge gekocht hebben.
http://frank.kinlan.co.uk/garmin-edge-8 ... -edge-800/
http://frank.kinlan.co.uk/garmin-edge-8 ... -edge-800/
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021
Iemand de edge800 en een powermeter die de logica achter het verschil tussen de wattagemeting van garmin en trainingspeaks kan verklaren? Zitten behoorlijke verschillen tussen de weergeven uitslagen (garmin standaard hoger dan trainingspeaks)
heb nu een dik jaar mijn garmin .
eerst begon het scherm barstjes te vertonen langs de zijkant ( dit hebben veel mensen voor )
nu begint mijn hartslagband ook al vaag te doen ( geeft meestal verkeerde waardes aan 180 als je tegen 30 rijdt )
mijn 2 cadans sensors zijn ook dood .
vind ik toch wel een beetje overdreven voor iets waar je 500 euro voor betaald hebt .
zo snel mogelijk heel het zooitje maar eens terugsturen lijkt me .
eerst begon het scherm barstjes te vertonen langs de zijkant ( dit hebben veel mensen voor )
nu begint mijn hartslagband ook al vaag te doen ( geeft meestal verkeerde waardes aan 180 als je tegen 30 rijdt )
vind ik toch wel een beetje overdreven voor iets waar je 500 euro voor betaald hebt .
heb nu een dik jaar mijn garmin .
- ron kinkel
- Forum-lid
zijn je batterijen van de cadans sensor niet gewoon leeg ? net als die van je borstband ? die rare waardes kunnen ook komen van het klapperen van het shirt sommige shirts hebben hier meer last van als andere (wellicht nieuw shirt ?)
- ron kinkel
- Forum-lid
ik heb firmeware versie 2.2 op mijn edge staan heeft het zin om hem te update of zeggen jullie laten zo ?
Je kunt probleemloos updaten.