Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

i-mac

i-mac 29 jan 2017 16:29

Gaffelracer schreef:Al geprobeert, zowel in Express als in de Edge zelf.
WPA/WPA2, bgn mixed, andere wachtwoorden etc. niets helpt.

Hij maakt alleen stabiele Wifi verbinding als ik Blue Tooth koppel aan mijn telefoon of een sensor (hartslag bv) heb gekoppeld aan de Edge. Wordt een beetje Garmin moe.
Gooi eens alle wifi settings van je Edge. Doe je Edge uit, en hang deze aan je PC. Normaal gezien moet de Edge nu in de USB modus komen te staan.

In Garmin Expres ook alle bestaande WiFi weggooien. Vervolgens probeer je nog eens je WiFi in te geven via Expres. Als je dat hebt gedaan, maak je je Edge los van je PC. Normaal gezien zou je Edge nu moeten opstarten. Probeer nu eens verbinding te maken zonder bluetooth of andere sensoren te verbinden.

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 29 jan 2017 18:09

Het vreemde is dat ik gewoon goed Wifi contact heb als de Garmin BT contact heeft met de telefoon of een hartslagsensor.
Als ik dan Blue tooth uitzet (of de harslag sensor) blijft de Garmin Wifi contact houden. Stabiel en goed.
Zet ik de Garmin vervolgens in de slaapstand of zet hem uit en zet hem dan weer aan zoekt ie weer wifi en maakt geen contact.

Concludeer hieruit dat Wifi settings wel goed zijn...toch ? (maar verdere (Garmin) logica ontgaat mij)

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 29 jan 2017 19:37

Nog iets waar ik maar niet uit kom. Garmin Edge 1000 en cranklengte.

Wanneer ik naar de sensordetails ga van mijn Rotor inPower vermogensmeter, dan staat deze op "automatisch" en geeft dan een verkeerde waarde van 172.5mm aan.
Wanneer ik dit aanpas naar handmatig 170, staat hij welliswaar op 170 maar dan blijft deze nog wel "automatisch" aangeven met wel de juiste cranklengte van 170mm.
Bij de volgende keer opstarten, staat het weer verkeerd :-(

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
(Ps volgens mij maakt het niet uit welke cranklengte er aangegeven wordt (???) ... maar wil het wel graag goed en goed werkend hebben :-) )

Alvast bedankt voor de tip(s)!

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 29 jan 2017 23:01

Dit bericht van een ander forum bevestigd mijn gevoel over dat de cranklengte in mijn geval niets uitmaakt.
You should not need to set the crank length with a crank based power meter. The only power meters that require to know the crank length are those that are installed at the end of the crank arm such Vector, P1, BePro and the cleat based Brim Brothers.

goeti
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 06 feb 2017 18:42

je kan bij de edge 1000 bij therma satellieten zoeken gps modus ingevenl GPS of wel GPS+GLONSS wat is daar het verschil in

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 feb 2017 18:45

GLONASS pakt die de satellieten van Poetin ook mee. Je krijgt dan een betere ontvangst, maar het kost batterij en echt nodig heb je het in Nederland doorgaans niet.

Ik heb de GPS op de meeste ritten gewoon uitstaan, dan gebruikt de computer nog maar 5%/uur.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2017 18:47

Wel een aardig inkoppertje hè? In GPS modus kijkt de Garmin enkel naar GPS satellieten, kies je voor GPS+GLONASS dan neemt ie ook het GLONASS netwerk mee. GLONASS is het Russische alternatief voor GPS. GPS is namelijk een speeltje van Amerikaanse defensie, daarom zijn we in Europa met Galileo bezig. China en India hebben beide ook een eigen systeem.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4705
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 feb 2017 19:08

Inderdaad, en met Glonass aan is het idee dat de locatie fix sneller en nauwkeuriger is. Ook onder bomen en tussen hoge gebouwen. Daar staat dan tegenover dat de batterij veel sneller leeg raakt

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2017 21:07

Dat 'veel' sneller zal wel mee vallen. Een beetje GPS module slurpt 120 mW, zet je Glonass erbij aan dan stijgt dat naar 180 mW. De capaciteit van de accu in de Garmin is iets van 4 Wh.

In Nederland op de racefiets kan je 'm prima op enkel GPS instellen. Op de MTB zou ik wel Glonass aanzetten, zelfde geldt voor in de bergen of in een stad met wolkenkrabbers. Fiets je nooit zo lang dat je in de knoei komt met de accu capaciteit dan zou ik Glonass gewoon aanlaten staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

goeti
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 07 feb 2017 09:13

Bedankt voor de informatie maar met GPS -GLONASS aan verbruik de batterij bij mij toch een 20% meer op een ritje van ongeveer 3 uur dus van nu af gewoon op gps zetten

hans66
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 jun 2014 21:20

hans66 15 feb 2017 22:01

Iemand die weet hoe je Max HR kunt weergeven als datafield?
2003 Merlin Cielo
2016 Colnago C60

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 feb 2017 22:19

hans66 schreef:Iemand die weet hoe je Max HR kunt weergeven als datafield?
instelingen
activiteitsprofiel
profiel selecteren
gegevensschermen
daar een scherm kiezen
vinger op een veld houden en daarna selecteren wat wilt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie