Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2112
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 13 nov 2014 23:31

daniel1975 schreef:
Erik schreef:Nou, mijn Casati van boven de 6000 euro is anders wel helemaal op maat gemaakt carbon, heeft mijn naam op de bovenbuis meegespoten, perfect bijpassende Italiaanse wielen en een volledige Italiaanse afmontage met Campa en Deda Superlegerra. Oh, en een veel te duur limited edition Brooks C15 zadel (wat overigens in Italie wordt gemaakt, dus dat kon). Ik fiets er geen deuk mee in een pakje boter (zou zomaar wat op het frame kunnen spatten), maar hij is zoooooo mooooooi. En uiteraard HEEL erg veel beter dan iedere willekeurige met Shimano of Sram afgemonteerde fiets met een krom stuur. :mrgreen: :ugeek:
Toch wel een full Assos of Nalini outfit neem ik aan he?
Nee, een originele Casati outfit, uiteraard. :-)

@Hanz Bé: Thanks!

Fototje zal ik morgen even opzoeken. :-)

@kilowatt: Om kunst aan de muur te hangen hoef ik toch ook geen schilder te zijn? En voor een snelle auto geen coureur? Ik heb al mijn fietsen omdat ik ze mooi vind, niet om er wat voor statement dan ook maar mee te maken. Een fiets hebben om er sneller mee uit te zien is héél fout, maar de Marte is ooit in een test van fiets omschreven als een ultieme flaneerfiets. Het is ongetwijfeld een uitstekend koerskader, maar ik denk dat een wedstrijdrenner toch eerder voor een ander type zal gaan. Ik heb hem puur voor de looks, het verhaal, en het heerlijke rijden gekocht.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 13 nov 2014 23:47

Pruller schreef: Zo was ik een dommert die een pakje per dag rookte en ben ik gestopt met roken. Ik heb mezelf beloont door elke dag dat ik niet rookte, met een euro.
Volgens mij ben je niet veel slimmer geworden anders had je wel € 5,- per dag gerekend want dat kostte het roken immers ook. Dan had ju nu een mooie fiets met Ultegra gehad. :o


En ja, er is wel degelijk een groot verschil tussen fietsen van € 2.000,- en € 6.000,-
Een ervan is bijvoorbeeld dat door het toepassen van verschillende carbon samenstellingen wel de benodigde stijfheid behaald wordt op de belangrijke plekken terwijl de fiets oneffenheden in de weg opvangt zonder dat je er vanaf stuitert.

Ook het elektrische schakelen van mijn niet Japanse groep bevalt uitstekend. Zowel in de Alpen als hier in het polderland. Hierbij geldt dat het veel zuiverder schakelt en nagenoeg onderhoudsvrij is.

Zo'n fiets en groep geven puur comfort en zekerheid.

En om nóg maar een stigmatiserende duit in het zakje te doen; ik ben de 40 al ruim gepasseerd..... Maar rijd nog wel een deuk(je) in een pakje boter :lol:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 nov 2014 00:23

Kilowatt schreef:..toch mijn mening in deze:
Als je een fiets van 6 ruggen koopt moet je gewoon een flinke deuk in een pak boter kunnen slaan. Anders ben je aan het pronken met iets dat je niet kunt waarmaken en dat is dus gebakken lucht. Jezelf beter voordoen dan je bent. En daar heb ik een hekel aan.
Mooi man. doe es een tabelletje.
Hoeveel (duur)vermogen verantwoord hoeveel aanschafwaarde?

Pruller
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 jan 2014 22:41

Pruller 14 nov 2014 00:42

Neemt niet weg dat als ik de loterij win ik een bloedmooie custom-made fiets ga laten maken met een exclusief voor mij ontworpen spuitschema en vette hoge carbonvelgen. Laat ik Karl Lagerfeld een wielertenuetje erbij ontwerpen. Dan ga ik expres bij jou in de straat met 19 km per uur rondjes rijden. Met mijn ene hand lekker voor het zomaar heen en weer schakelen met mijn nutteloze Di2 systeem en mijn andere met opgestoken middelvinger. So there. :mrgreen: 8-)
hahahaha, ja maar pas op, rijdt niet te langzaam want anders trekken een paar voorbijgangers je nog zo van je mooie fiets af en gaan er met je fiets vandoor!. Dat is dus direct een mooie rede om flink door te rijden! ;)


Zoals japiecarbon al aangaf, misschien begrijp ik het wat beter als ik langer fiets...
Die ken ik! Vroeger had je de benen, nu het materiaal. Jammer genoeg heb je het nooit tegelijkertijd gehad
.... en waarschijnlijk dat verhouding benen/budget naarmate de jaren vorderen zich anders gaan verhouden, neemt niet weg dat ik het nog steeds 'fout' vind als er met een dure fiets gereden word maar niet nodig is de botervlekken van je frame af te poetsen na een ritje.
Dan had ju nu een mooie fiets met Ultegra gehad. :o
Hehehehe, ik snap wat je zegt, maar dat vond ik nog helemaal niet nodig toen ik begon. Zoals ik al aangaf eerst leren fietsen en die beentjes laten werken en daarna komt comfort. Eerst maar es bochten leren nemen en niet op je bek gaan voor je een carbonframe aanschaft. Dat is een beetje mijn insteek.

Ik heb nu net een mooie crossert gekocht met een SRAM Red/Force combi. Daar hoop ik een hoop lol aan te beleven en te leren sturen en wellicht zal deze groep mij beter helpen schakelen tijdens de wedstrijden.

Ik zou het zelf zonde vinden om met zo'n mooie bak van 6000 euro op mijn plaat te gaan en de rest van de jaren dat je hem hebt die lelijke krassen te zien.
En om nóg maar een stigmatiserende duit in het zakje te doen; ik ben de 40 al ruim gepasseerd..... Maar rijd nog wel een deuk(je) in een pakje boter :lol:
Zoals ik al aangaf, daar heb ik veel respect voor. Een van mijn beste fietsmaten is 50 geworden begin dit jaar en die rijdt mij er gewoon af als het moet, qua pure topsnelheid ben ik sneller en explosiever, maar die maat dieselt een partij door, daar heb ik grote bewondering voor.

Als ik naar mezelf kijk zal ik geen Venge gaan kopen als volgende fiets, dat is voor mij gewoon te veel fiets voor een te normale jongen. Er zal eerder nog een stapje tussen zitten. En voor de looks hoeft het niet eens altijd 6000 euro te zijn vind ik. Ik vind bijvoorbeeld een Cannondale Synapse in Stealth uitvoering al een prachtig mooie fiets, scheelt toch weer 4000 eurotjes, ken ik die mooie sidi's nog kopen ;) Maarja, looks is super smaak gevoelig natuurlijk.

Goed, de één zal me verstandige jongen noemen, die rustig aan doet, de ander blijkbaar een idioot omdat ik geen fiets van 6000+ koop ook als ik me dat wel kan permiteren. Ik vind het persoonlijk geen goede rede om een dure fiets te kopen gewoon omdat ik het me kan permiteren, of omdat geld moet rollen, of omdat ie er mooi uitziet. Er moet toch wel wat meer achter zitten toch :?:
Afbeelding

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 14 nov 2014 00:45

TumTumTum schreef:
Pruller schreef: Neemt niet weg dat als ik de loterij win ik een bloedmooie custom-made fiets ga laten maken met een exclusief voor mij ontworpen spuitschema en vette hoge carbonvelgen. Laat ik Karl Lagerfeld een wielertenuetje erbij ontwerpen. Dan ga ik expres bij jou in de straat met 19 km per uur rondjes rijden. Met mijn ene hand lekker voor het zomaar heen en weer schakelen met mijn nutteloze Di2 systeem en mijn andere met opgestoken middelvinger. So there. :mrgreen: 8-)
Bijna de moeite waard om een crowd funding projectje voor in het leven te roepen :lol:

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 14 nov 2014 00:56

@ pruller en Kilowatt: Waarom zou je andere mensen langs je eigen meetlatje willen leggen? Serieus, leg het me uit want kan dat echt niet begrijpen. Je eigen meetlatje is namelijk van nul en generlei waarde behalve voor jezelf.
Laatst gewijzigd door gerardn op 14 nov 2014 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 14 nov 2014 00:58

Kilowatt schreef:..toch mijn mening in deze:
Als je een fiets van 6 ruggen koopt moet je gewoon een flinke deuk in een pak boter kunnen slaan. Anders ben je aan het pronken met iets dat je niet kunt waarmaken en dat is dus gebakken lucht. Jezelf beter voordoen dan je bent. En daar heb ik een hekel aan.

Ik snap wel dat naarmate je ouder wordt je prestaties over het algemeen verminderen en dat dat in de regel omgekeerd evenredig is met je beschikbare budget:)
Volgens mij ben je dan aan het pronken met iets dat je juist wel kan waarmaken: een dure fiets aanschaffen :mrgreen:

Hoezo doe je jezelf beter voor als je die fiets gewoon kan aanschaffen?

Als ik straks op mijn bijzonder dure fiets een herstelrondje fiets, ga jij dan vragen of ik misschien wel harder kan of ben ik dan meteen veroordeeld tot mezelf beter voordoen dan ik wellicht ben omdat ik geen 35 in het uur fiets?

Waar ik dan weer een hekel aan heb is iemand beoordelen op zijn uiterlijk...

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 14 nov 2014 01:06

Kilowatt schreef:..toch mijn mening in deze:
Als je een fiets van 6 ruggen koopt moet je gewoon een flinke deuk in een pak boter kunnen slaan. Anders ben je aan het pronken met iets dat je niet kunt waarmaken en dat is dus gebakken lucht. Jezelf beter voordoen dan je bent. En daar heb ik een hekel aan.

Ik snap wel dat naarmate je ouder wordt je prestaties over het algemeen verminderen en dat dat in de regel omgekeerd evenredig is met je beschikbare budget:)
Voor jou is zes ruggen blijkbaar heel wat. Als het voor mij nou helemaal niks is, hoe moeten we dan verder?

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 14 nov 2014 02:42

Kilowatt schreef:Als je een fiets van 6 ruggen koopt moet je gewoon een flinke deuk in een pak boter kunnen slaan. Anders ben je aan het pronken met iets dat je niet kunt waarmaken en dat is dus gebakken lucht. Jezelf beter voordoen dan je bent. En daar heb ik een hekel aan.
Weet je wát gebakken lucht is? Jouw mening. 8-) Serieus, je kunt toch niet (in je oordeel) voor een ander bepalen onder welke omstandigheden hij/zij fietsmodel X met eigenschappen Y en kwaliteit/prijs Z aan kan schaffen? Jij zou een goeie zijn als crew member van Velominati. Weet je waar ík een hekel aan heb? Loze taboes. En ik bedoel dit niet boos of zo; vat het a.u.b. niet te persoonlijk op. Ik ben alleen allergisch voor onzin.
TumTumTum schreef:Neemt niet weg dat als ik de loterij win ik een bloedmooie custom-made fiets ga laten maken met een exclusief voor mij ontworpen spuitschema en vette hoge carbonvelgen. Laat ik Karl Lagerfeld een wielertenuetje erbij ontwerpen. Dan ga ik expres bij jou in de straat met 19 km per uur rondjes rijden. Met mijn ene hand lekker voor het zomaar heen en weer schakelen met mijn nutteloze Di2 systeem en mijn andere met opgestoken middelvinger. So there. :mrgreen: 8-)
^ :mrgreen:

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 14 nov 2014 06:11

Focus schreef:

En ja, er is wel degelijk een groot verschil tussen fietsen van € 2.000,- en € 6.000,-
Een ervan is bijvoorbeeld dat door het toepassen van verschillende carbon samenstellingen wel de benodigde stijfheid behaald wordt op de belangrijke plekken terwijl de fiets oneffenheden in de weg opvangt zonder dat je er vanaf stuitert.

Ook het elektrische schakelen van mijn niet Japanse groep bevalt uitstekend. Zowel in de Alpen als hier in het polderland. Hierbij geldt dat het veel zuiverder schakelt en nagenoeg onderhoudsvrij is.

Zo'n fiets en groep geven puur comfort en zekerheid.
Dit is dus precies wat ik bedoel: marketing. Ze lachen zich helemaal ziek dat consumenten hierin geloven.

Pinonoir
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2012 20:33

Pinonoir 14 nov 2014 07:11

Ergernis: kwaliteit afmeten aan de hoeveelheid korting die je er op kunt krijgen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 nov 2014 07:16

elefantino schreef:
Focus schreef:

En ja, er is wel degelijk een groot verschil tussen fietsen van € 2.000,- en € 6.000,-
Een ervan is bijvoorbeeld dat door het toepassen van verschillende carbon samenstellingen wel de benodigde stijfheid behaald wordt op de belangrijke plekken terwijl de fiets oneffenheden in de weg opvangt zonder dat je er vanaf stuitert.

Ook het elektrische schakelen van mijn niet Japanse groep bevalt uitstekend. Zowel in de Alpen als hier in het polderland. Hierbij geldt dat het veel zuiverder schakelt en nagenoeg onderhoudsvrij is.

Zo'n fiets en groep geven puur comfort en zekerheid.
Dit is dus precies wat ik bedoel: marketing. Ze lachen zich helemaal ziek dat consumenten hierin geloven.
Haha, ik wilde precies hetzelfde tikken! Toch bijzonder dat mensen er nog steeds in trappen.

Plaats reactie