Pagina 129 van 144
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 21:44
door Supergrover
chrissiewizzie schreef: ↑09 mei 2019 19:08
Duurde toch nog vrij lang voordat je reageerde Jos. Leg nou nog eens uit hoe het echt zit dan, want ik ben de draad een beetje kwijt geraakt tussen de lange teksten.
Lijkt de Amstel Gold Race wel , draaien en keren.....
Als hij nou eens met wat nieuws komt, bijvoorbeeld de actie tov Janneke....
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 21:50
door Jans
Supergrover schreef: ↑09 mei 2019 21:44
chrissiewizzie schreef: ↑09 mei 2019 19:08
Duurde toch nog vrij lang voordat je reageerde Jos. Leg nou nog eens uit hoe het echt zit dan, want ik ben de draad een beetje kwijt geraakt tussen de lange teksten.
Lijkt de Amstel Gold Race wel , draaien en keren.....
Als hij nou eens met wat nieuws komt, bijvoorbeeld de actie tov Janneke....
Als hij dat zou doen denk ik dat dit topic wel een stille dood zal sterven, maar zolang hij daar over blijft zwijgen houdt hij dit topic zelf in stand. Maar misschien is dat inmiddels wel de bedoeling.
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 21:57
door Jaap Telder
Citaat Jos:
"Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook."
Dit viel mij ook gelijk al op. De molds zijn al ontworpen in Taiwan en dan verbind je je als marketing kantoor/merk aan dit frame en doet of jezelf het ontwerp en reasearch hebt gedaan. Het bekende marketing trucje. Van enige invloed van Jos op het frame is dan geen sprake.
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:06
door Ernie C.
Fons multistrada schreef: ↑09 mei 2019 21:43
Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.
Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 21:24
Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.
Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Dat is een klein verschil van inzicht. Als Beta, kreuz+quer en Arc8 (deels) onderdeel zijn van hetzelfde bedrijf dan zie ik het zo dat jullie ze daar kopen
. Dat de frames weer bij een andere fabrikant geproduceerd worden is normaal n de fietsindustrie. Maar volgens mij was Beta nog geen onderdeel van kreuz+quer toen jullie dit traject ingingen dus daar kan jij ook niks aan doen.
Ik ben wel benieuwd of die nieuwe modellen echt uniek voor PART worden. Ook vraag ik mij af of jullie nog met een nieuwe Fons komen die wel ontworpen is volgens de eerder gestelde filosofie. Nu voldoet de PART daar beter aan dan de Fons.
Dat Jonas top producten kan ontwerpen is in ieder geval wel duidelijk.
Het blijft jammer van de valse start die jullie gemaakt hebben.
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:23
door Jaap Telder
Als je dan toch op dit frame wilt fietsen dan koop je toch het origineel, de, ARC8, in plaats van een omgestickerde JosPart?
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:39
door Fons multistrada
De nieuwe ontwerpen worden niet "uniek" voor PART. Die investering kunnen we nog niet dragen. Dat betekend dat wij deze frames ook moeten gaan verkopen aan andere partijen wereldwijd. Dus uniek? nee. Eigen? ja.
We gaan ook voor Fons nog uitbreiden met de modellen maar we zullen altijd de afweging moeten maken tussen geschikte open mould of samenwerking met andere partijen. Daar maken we echt zorgvuldige afwegingen in. Wat wel heel interessant is dat de markt wereldwijd enorm aan het veranderen is wat productie betreft. Technieken en faciliteiten die 4 jaar geleden nog onbereikbaar waren voor ons zijn nu toegankelijk. Dat biedt veel perspectief.
En valse start? Tsja, voor ons lag de start al ver voor de "valse" periode. Met sommige zaken hebben we maar te dealen. Wij doen onze stinkende best gewoon hele mooie producten te maken voor onze klanten en die daar heel blij mee te maken op meerdere vlakken. Meestal lukt dat en soms moeten we nog wat extra's doen.
Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 22:06
Fons multistrada schreef: ↑09 mei 2019 21:43
Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.
Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 21:24
Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.
Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Dat is een klein verschil van inzicht. Als Beta, kreuz+quer en Arc8 (deels) onderdeel zijn van hetzelfde bedrijf dan zie ik het zo dat jullie ze daar kopen
. Dat de frames weer bij een andere fabrikant geproduceerd worden is normaal n de fietsindustrie. Maar volgens mij was Beta nog geen onderdeel van kreuz+quer toen jullie dit traject ingingen dus daar kan jij ook niks aan doen.
Ik ben wel benieuwd of die nieuwe modellen echt uniek voor PART worden. Ook vraag ik mij af of jullie nog met een nieuwe Fons komen die wel ontworpen is volgens de eerder gestelde filosofie. Nu voldoet de PART daar beter aan dan de Fons.
Dat Jonas top producten kan ontwerpen is in ieder geval wel duidelijk.
Het blijft jammer van de valse start die jullie gemaakt hebben.
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:47
door amclassic-fan
@Jos, zou je sieren als je je alter ego (of collegiale collega) zelf bekend maakt, dan hoeven wij het niet te verklappen. Een mooie introductie zou wel op z'n plaats zijn in dit beladen topic.
Blijkt maar weer dat die marketing bij mij slecht werkt. Ik had van dat reclame bureau begrepen dat jullie alleen maar dames fietsen deden en nu lees ik dat er tal van heren frames aan zitten komen? Of kan je het bracket anders instellen dat er ook vrouwen op kunnen fietsen?
Edit i.v.m. nieuwe reactie: Je weet ook echt niet van ophouden met draaien en verdraaien. Was je cardioloog weer beschikbaar voor wat onderzoeken voor al die nieuw te ontwikkelen frames? Althans ik neem toch aan dat jullie niet zo maar wat hebben zitten te tekenen.
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:48
door Fons multistrada
Je kunt idd kiezen.
Dat kan lokaal waarbij je kunt testrijden, krijgt de meting, in Nederland eenvoudig met je garantie en aflevering. Je kiest je eigen configuratie en afwerking en kleuren voor een ongeveer gelijke prijs afhankelijk van de configuratie.
In beide gevallen gaat het om een "omgestickerd" frame zoals jij dat noemt.
Jaap Telder schreef: ↑09 mei 2019 22:23
Als je dan toch op dit frame wilt fietsen dan koop je toch het origineel, de, ARC8, in plaats van een omgestickerde JosPart?
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:49
door Jaap Telder
"Dat betekend dat wij deze frames ook moeten gaan verkopen aan andere partijen wereldwijd. "
(betekent)
Dit begrijp ik niet. Jullie kopen de frames in bij Beta, als open-mold. En jullie gaan die dan doorverkopen aan adere partijen wereldwijd?
Je bedoelt vast: wij (Part) zijn één van die andere partijen die frames kopen bij Beta.
Jullie verkopen ze niet (alsof jullie intellectueel eigenaar zijn van dit frame!?), jullie kopen ze, en zetten er de naam Part op.
Klinkt toch wat anders...
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 22:51
door Fons multistrada
Andere ipv adere
Zoals zojuist uitgelegd in een andere post zijn wij samen met BETA een aantal modellen aan het ontwerpen.
Omdat de kosten van de mallen te hoog zijn om alleen als PART te gebruiken is op dit moment te kostbaar. Daarom gaan we (als in wij) deze frames ook verkopen aan andere partijen wereldwijd. ook ongespoten.
Wat is er nog onduidelijk voor je?
Jaap Telder schreef: ↑09 mei 2019 22:49
"
Dat betekend dat wij deze frames ook moeten gaan verkopen aan andere partijen wereldwijd. "
(beteken
t)
Dit begrijp ik niet. Jullie kopen de frames in bij Beta, als open-mold. En jullie gaan die dan doorverkopen aan adere partijen wereldwijd?
Je bedoelt vast: wij (Part) zijn één van die andere partijen die frames kopen bij Beta.
Jullie verkopen ze niet (alsof jullie intellectueel eigenaar zijn van dit frame!?), jullie kopen ze.
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 23:05
door Supergrover
Janneke, Jos. Janneke....
Je wil toch zo eerlijk en transparant zijn??
Re: Fons bikes
Geplaatst: 09 mei 2019 23:07
door Fons multistrada
Nee, BETA heeft een frame ontworpen. In Azie zit een producent waar de frames gemaakt worden. ARC8 en wij kunnen die inkopen omdat we een overeenkomst hebben met BETA.
Op de nieuwe frames die we samen met BETA ontwerpen hebben wij alle invloed die we willen/kunnen hebben.
Jaap Telder schreef: ↑09 mei 2019 21:57
Citaat Jos:
"Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook."
Dit viel mij ook gelijk al op. De molds zijn al ontworpen in Taiwan en dan verbind je je als marketing kantoor/merk aan dit frame en doet of jezelf het ontwerp en reasearch hebt gedaan. Het bekende marketing trucje. Van enige invloed van Jos op het frame is dan geen sprake.