Pagina 129 van 133
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 20:48
door wasbeer2006
Het hangt eraf waar je woont. Van mijn huis in schiedam naar gouda werk is ruim 1u30 met openbaar vervoer van deur tot deur.
In de drukke ochtendspits 40 minuten.
Als je een goede verbinding hebt kan openbaar vervoer, vooral de trein heel goed zijn.
Met de fiets is de korste weg van 30 kilometer gewoon niet leuk, een normale leuke fietsweg is minimaal 35+ kilometer in 25 jaar nog nooit gedaan en ga het ook nooit doen.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:00
door ColumsbusMJ
wasbeer2006 schreef: ↑13 nov 2024 20:48
Het hangt eraf waar je woont. Van mijn huis in schiedam naar gouda werk is ruim 1u30 met openbaar vervoer van deur tot deur.
In de drukke ochtendspits 40 minuten.
Als je een goede verbinding hebt kan openbaar vervoer, vooral de trein heel goed zijn.
Met de fiets is de korste weg van 30 kilometer gewoon niet leuk, een normale leuke fietsweg is minimaal 35+ kilometer in 25 jaar nog nooit gedaan en ga het ook nooit doen.
Mooi, ik reis andersom en ben van deur tot deur circa 50 minuten onderweg. Heen zit ik om 06.20 in de trein en kan ik rustig een boek lezen, terug is het een stuk drukker, maar kan ik meestal ook zitten. Zo nu en dan ga ik met de auto, heerlijk om in je eigen bubbel te zitten, maar het wordt na half 7 al snel druk op de weg. Het is wel fijn als je woning en je kantoor enigszins in de buurt zijn van een treinstation, anders is het OV al snel een hele opgave.
Fietsen staat op de planning, via de Hollandsche IJssel of de Rotte, maar vooralsnog is het bij een idee gebleven en kijk ik niet echt uit naar het laatste/eerste stuk door Rotterdam en Schiedam. Als je ooit een goede route weet, dan houd ik mij aanbevolen.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:06
door Dubbeldekker
Zo zeg ! Dit is wel echt een randstad forum aan het worden.
Buiten die gebieden is het nog goed mogelijk om gewoon je auto te gebruiken hoor.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:07
door koeroeur
daniel1975 schreef: ↑12 nov 2024 15:43
Dat Shell niet verantwoordelijk is, is een hele wijze uitspraak van de rechter. Shell beperken speelt alleen maar andere oliebedrijven in de kaart want die vullen graag die leegte weer in.
Hier zeg je nu eigenlijk dat we heel goed weten dat de wereld mede hierdoor binnen 50 jaar een gigantisch probleem heeft als we zo doordoen, maar dat we toch niet zelf als eerste gaan het goede voorbeeld tonen?
"Hij doet het ook mijnheer!!"
Niemand gaat auto's verbieden, maar het wordt stilaan belachelijk hoe afhankelijk we er van zijn toch?
Ik zou er ook niet zonder kunnen, ik woon op het platteland, 20 km van m'n werk. Vrouwlief 11 km. De dochters rondvoeren is part of life geworden. En toch de tweede auto verkocht enkele jaren geleden en nog geen seconde spijt van gehad.
Niet persoonlijk hé, maar ik wordt kregelig van het argument dat de rest van de wereld ook meemoet. Het is wel het rijke westen dat de rest van de wereld in th efirst place opzadelde met het probleem. En nu China, India,... mee willen profiteren van de welvaart, gebruiken we dat als argument? "Alleen als zij ook meedoen".
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:11
door koeroeur
Er zijn trouwens toch echt meer en misschien belangrijkere argumenten om de auto te laten staan dan de duur van het woonwerk verkeer?
8/10 keer is fietsen écht veel leuker dan auto rijden naar het werk, ook al duurt het wat langer.
Ik krijg er dan nog eens een fijne vergoeding voor.
En kan genieten van dergelijke landschappen
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:20
door ColumsbusMJ
Dubbeldekker schreef: ↑13 nov 2024 21:06
Zo zeg ! Dit is wel echt een randstad forum aan het worden.
Buiten die gebieden is het nog goed mogelijk om gewoon je auto te gebruiken hoor.
Mwah, luister eens naar de fileberichten. Die files staan niet alleen in de Randstad hoor.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:28
door bakboord1
Iemand ervaring of er in een ford mustang mach e een racefiets of mountainbike maatje xl in de kofferbak kan met een voorwiel eruit en bank plat.
In mijn huidige auto kan de racefiets er zo in en de mountainbike als ik het voorwiel eruit haal.
En dat gebruik ik toch wel een aantal keer per jaar.
Fietsenrek gebruik ik enkel als het niet anders kan en mijn fiets de hele tijd in het zicht kan houden.
Ik ben langzaam aan het oriënteren en dit is toch wel een eis voor me.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:31
door daniel1975
koeroeur schreef: ↑13 nov 2024 21:07
daniel1975 schreef: ↑12 nov 2024 15:43
Dat Shell niet verantwoordelijk is, is een hele wijze uitspraak van de rechter. Shell beperken speelt alleen maar andere oliebedrijven in de kaart want die vullen graag die leegte weer in.
Hier zeg je nu eigenlijk dat we heel goed weten dat de wereld mede hierdoor binnen 50 jaar een gigantisch probleem heeft als we zo doordoen, maar dat we toch niet zelf als eerste gaan het goede voorbeeld tonen?
"Hij doet het ook mijnheer!!"
Ik zeg ook niet dat we goed bezig zijn he!
Ben alleen wel met de rechter eens dat 1 bedrijf “straffen” omdat die toevallig onder vuur ligt van een groepering niet werkt en oneerlijk is.
Probleem moet breder worden aangepakt, maar met de mondiale beweging naar populisme en rechts zal dat voorlopig in de ijskast staan.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 21:43
door Dubbeldekker
ColumsbusMJ schreef: ↑13 nov 2024 21:20
Dubbeldekker schreef: ↑13 nov 2024 21:06
Zo zeg ! Dit is wel echt een randstad forum aan het worden.
Buiten die gebieden is het nog goed mogelijk om gewoon je auto te gebruiken hoor.
Mwah, luister eens naar de fileberichten. Die files staan niet alleen in de Randstad hoor.
Dat was mijn punt niet. De meeste mensen hier klagen over drukte in west Nederland. Hier in het zuiden valt het nog goed mee hoor. En ik kan me voorstellen dat het in het oosten en verre noorden ook heel prettig cruisen is!
De bril die randstad focust is bepaald niet representatief voor heel Nederland.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 22:06
door nijkie
Ik ga met de fiets naar het werk 7km maar,maar ik kan mij goed voorstellen dat als je iedere dag in de file staat om te gaan werken je aardig depri kan worden.
Ook met stad/streek bus (mijn werk)sta ik bijna nooit in de file,wij hebben ook doorbetaalde pauze.
Nu zal de vraag zijn hoe dat kan;) we worden wel geacht door te rijden als we vertraging hebben en niet op de halte te gaan pauzeren.
P.S hier staat ook heel veel file rond Arnhem.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 22:25
door stakie75
Zou wel willen dat ik woon-werk op de fiets zou kunnen doen, maar 125km enkele reis is me toch teveel. Stap gewoon in de auto, Spotify & Flitsmeister aan en gaan.
Gelukkig maar 1x pw naar kantoor in Rotterdam, maar ben gemiddeld, op en neer, wel 3,5 tot 4u onderweg.
Openbaar vervoer heeft geen nut voor mij, want vanuit thuis (Valkenswaard) met de bus naar station Eindhoven kost me minimaal al 45min. En dan moet je nog met de trein en daarna metro naar kantoor. 1x gedaan en dat koste me ruim 5u in totaal.
Re: Het grote auto-topic
Geplaatst: 13 nov 2024 23:25
door leon1
ColumsbusMJ schreef: ↑13 nov 2024 21:00
Fietsen staat op de planning, via de Hollandsche IJssel of de Rotte, maar vooralsnog is het bij een idee gebleven en kijk ik niet echt uit naar het laatste/eerste stuk door Rotterdam en Schiedam. Als je ooit een goede route weet, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik woon in Rotterdam Noord en ik ga op de fiets door Rotterdam en Schiedam door de Beneluxtunnel. 5 stoplichten op 25km. Best te doen hoor. Richting Schiedam is de Boezemlaan / Gordelweg / Kanaalweg / Kleinpolder een mooie optie op een mooi breed fietspad.
Je wil inderdaad niet dwars door de stad. Dan sta je elke 100m bij een stoplicht. Als ik een andere route neemt over de Brienenoordbrug dan heb ik al 10 stoplichten in de eerste 6km. Gelukkig is er op de tijd dat ik ga fietsen nog maar weinig verkeer. Voor half zeven werken de meeste van die 10 nog niet.