Pagina 130 van 320
Geplaatst: 09 mar 2009 23:12
door casran
Cervélo is, gevolgd door Kuota en Trek, thans wel dominant in de triathlonwereld. De zogenaamde "Kona Bike Count" bij de bike check in is daarover duidelijk. Dat die dominantie zich niet doortrekt in de toppers is nogal logisch: een merk dat qua populariteit 20% van de deelnemers kan bereiken gaat lang niet een evenredig aantal toppers sponsoren. Daar tegenover gaan kleine merken ook proberen minstens 1 toptriatleet te sponsoren. Logica dus.
Geplaatst: 10 mar 2009 10:14
door h3
Cervelo stopt ook niet bijzonder veel geld in sponsoring vergeleken met de meeste andere merken. De naam is bekend genoeg en ze stoppen het geld liever in windtunnel testen en andere zaken waardoor hun ontwerpen alleen maar beter zullen worden.
Maar goed, de fiets blijft een klein onderdeel van het aerodynamische geheel en de atleet zal altijd zelf moeten blijven trappen. Twee teamgenoten van mij rijden komend seizoen op een Argon ook dat is naar mijn mening een hele mooie fiets.
Geplaatst: 10 mar 2009 11:04
door ironpete
Kona bike count 2008:
1. (1)Cervelo 415 +71
2. (2)Kuota 117 -11
3. (4)Scott 103 +14
4. (3)Trek 103 -22
5. (7)Felt 89 +23
6. (11)QR 79 +21
7. (5)Cannondale 68 -7
8. (6)Orbea 68 -3
9. (9)Specialized 66 +3
10. (12)Giant 51 -5
11. (13)LOOK 48 -3
12. (10)Litespeed 35 -25
13. (14)Guru 27 -9
14. (17)Issac 26 +14
15. (-)Ceepo 24 +14
(tussen haakjes hun plaats in 2007)
Geplaatst: 10 mar 2009 11:13
door amclassic-fan
H3 schreef:Cervelo stopt ook niet bijzonder veel geld in sponsoring vergeleken met de meeste andere merken. De naam is bekend genoeg en ze stoppen het geld liever in windtunnel testen en andere zaken waardoor hun ontwerpen alleen maar beter zullen worden.
Uh volgens mij vergeet je iets: het Cervelo TestTeam. Dat zal een hele grote zak met geld kosten, daarmee zullen ze zeker bij de merken zitten die 't meest uitgeven aan sponsoring.
Geplaatst: 10 mar 2009 12:28
door h3
@ Amclassic-fan,
Daar heb je helemaal gelijk in echter hun testteam levert wel waardevolle informatie op voor de verdere ontwikkeling van hun materiaal. Ze zitten nu dichter bij het vuur dan voorheen. Bij team CSC waren ze welkom maar op deze manier hebben ze totale controle.
Geplaatst: 10 mar 2009 12:38
door ariejee
C a s r a n schreef:Logica dus.
Je kan ook de andere kant op redeneren: Alle fietsen in het topsegment zijn allemaal even goed. Fiets is minder belangrijk dan de houding van de atleet en de atleet zelf. Een topper rijdt keihard ongeacht het merk waarop ie rijdt. Uitgezonderd een omafiets
Juist de recreanten (en daarboven in Kona) zijn juist de doelgroep van veel reclame en gehypte pr. Wat Cervelo overigens meer dan uitstekend doet.
Geplaatst: 10 mar 2009 13:47
door litespeed
H3 schreef:@ Amclassic-fan,
Daar heb je helemaal gelijk in echter hun testteam levert wel waardevolle informatie op voor de verdere ontwikkeling van hun materiaal. Ze zitten nu dichter bij het vuur dan voorheen. Bij team CSC waren ze welkom maar op deze manier hebben ze totale controle.
Precies, Cervelo weet nu weer welke wielen wel en niet in hun frames passen. Top! Ideaal zo'n samenwerking.
Veel geld gaat ook naar de marketingafdeling, 'gok' ik.
Goede post van ariejee!
Geplaatst: 10 mar 2009 17:44
door mister_arby
ariejee schreef:C a s r a n schreef:Logica dus.
Je kan ook de andere kant op redeneren: Alle fietsen in het topsegment zijn allemaal even goed. Fiets is minder belangrijk dan de houding van de atleet en de atleet zelf. Een topper rijdt keihard ongeacht het merk waarop ie rijdt. Uitgezonderd een omafiets
Niet alle fietsen zijn even goed.. alleen is het verschil tussen de top modellen wellicht zeer klein.
Vb.
Van de website van Rutger Beke:
De eerste testen vorige week met Beke, in de Blaarmeersen in Gent, zijn verbluffend. Na enkele basis metingen met Rutger op de Ridley Dean, constateerden we reeds een voordeel van 20 watt bij 45km/h ten opzichte van zijn fiets van afgelopen jaar. Dit is slechts een begin, er is nog ruimte voor verbetering. Er kan nog minstens 15 tot 20 watt gewonnen worden aldus de ingenieurs.
[img=
http://www.rutgerbeke.com/du/images/Rut ... e%201d.jpg]
Parijs - Nice
Geplaatst: 10 mar 2009 17:51
door mister_arby
Voor de verzameling
foto wat groot dus maar linkje van gemaakt
1# Contador
Geplaatst: 10 mar 2009 18:39
door litespeed
mister_arby schreef:Van de website van Rutger Beke:
De eerste testen vorige week met Beke, in de Blaarmeersen in Gent, zijn verbluffend. Na enkele basis metingen met Rutger op de Ridley Dean, constateerden we reeds een voordeel van 20 watt bij 45km/h ten opzichte van zijn fiets van afgelopen jaar. Dit is slechts een begin, er is nog ruimte voor verbetering. Er kan nog minstens 15 tot 20 watt gewonnen worden aldus de ingenieurs.
Keep dreaming als je denkt dat dat enkel door het frame komt...
Geplaatst: 10 mar 2009 19:44
door casran
mister_arby schreef:Voor de verzameling
foto wat groot dus maar linkje van gemaakt
1# Contador
Rijdt hij daar nu met een carbon zadel? Als dat AX-Lightness is, dan is het een AX zadel van de allereerste generatie (zowat 5 jaar oud). Nog foto's van?
Geplaatst: 10 mar 2009 20:35
door perik
mister_arby schreef:Van de website van Rutger Beke:
De eerste testen vorige week met Beke, in de Blaarmeersen in Gent, zijn verbluffend. Na enkele basis metingen met Rutger op de Ridley Dean, constateerden we reeds een voordeel van 20 watt bij 45km/h ten opzichte van zijn fiets van afgelopen jaar. Dit is slechts een begin, er is nog ruimte voor verbetering. Er kan nog minstens 15 tot 20 watt gewonnen worden aldus de ingenieurs.
Was die Cervelo zo beroerd dan?!