Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
1050 misschien in een maat xxxxxs zonder lak.... Heb eens een Caad 8 op de weegschaal gehad en dat viel mij gewoon heel dik tegen.
Ik heb tot op heden één hi mod opgebouwd en die was 1070 gr (overigens is ook die mat carbon versie gewoon geseald met lak).
Verschil tussen wat de fabriek claimt en het werkelijke gewicht maar een gelakte Caad10 zal zeker in de buurt van de 1300 gram komen (als het niet meer is) en ja dat is aanzienlijk meer waar voor het geld als een supersix (die overigens wel veel lekkerder zal rijden).
Ik heb tot op heden één hi mod opgebouwd en die was 1070 gr (overigens is ook die mat carbon versie gewoon geseald met lak).
Verschil tussen wat de fabriek claimt en het werkelijke gewicht maar een gelakte Caad10 zal zeker in de buurt van de 1300 gram komen (als het niet meer is) en ja dat is aanzienlijk meer waar voor het geld als een supersix (die overigens wel veel lekkerder zal rijden).
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Heb je bij de nieuwe modellen (2011) ook nog hi-mod uitvoeringen of zijn de frames allemaal hetzelfde (het lijkt op het laatste)?
gaisdergerman schreef:Heb je bij de nieuwe modellen (2011) ook nog hi-mod uitvoeringen of zijn de frames allemaal hetzelfde (het lijkt op het laatste)?
Er zijn wel degelijk twee versies. De duurdere zijn hi-mod, de goedkopere logischerwijze niet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Altijd voor de supersix aangezien het frame het belangrijkste is en een 105 zeker niet veel slechter dan een ultegra groep. Betere ondedelen kun je later altijd nog toevoegen.Sharkman, wat zou voor jou de keuze zijn tussen een Caad10 Ultegra en een SuperSix 105?
En wat beterft de Hi mod. In heb begin riep iedereeen dat er echt een verschil was tussen de twee modellen. Tot op heden eigenlijk nog weinig weegresultaten gezien die een echt verschil aangeven (of enkel duiden op op gewicht geselecteerde frame die met minder lak tot Hi-mod worden gepromoveerd). Ik zou voor een mid-mod gaan en die paa gram voor lief nemen.
Sharkman 1 schreef:1050 misschien in een maat xxxxxs zonder lak.... Heb eens een Caad 8 op de weegschaal gehad en dat viel mij gewoon heel dik tegen.
Ik heb tot op heden één hi mod opgebouwd en die was 1070 gr (overigens is ook die mat carbon versie gewoon geseald met lak).
Verschil tussen wat de fabriek claimt en het werkelijke gewicht maar een gelakte Caad10 zal zeker in de buurt van de 1300 gram komen (als het niet meer is) en ja dat is aanzienlijk meer waar voor het geld als een supersix (die overigens wel veel lekkerder zal rijden).
Niet waar Sharkman, niet waar.
Cannondale weegt altijd raceframes in maat 56, MET lak.
En neem van mij aan dat dat echt zo is! Die Hi-mod, wat voor maat was dat dan? En welke kleurstelling?
Bikeradar heeft dat niet goed trouwens, want Cannondale claimt zelf een gewicht van 1150 gram.
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Geloof me kale frames (met lak) wegen regelmatig heel veel meer dan wat cannondale opgeeft (maar qua afwijking niet meer dat wat de meeste andere merken claimen).
De enige die redelijk eerlijk is Cervelo (en Scott).
Snap nooit waarom merken die dingen mooier moeten maken dan ze werkelijk zijn maar de gewogen Caad had een extreem dikke witte laklaag (inmiddels gescheurd).
de Hi-mod was een zwart witte (meest verkocht) en was 58 cm (kaal frame zonder lagers/zadelpenklem/derailleurklem/Fsa vulbus e.d.
Zou weleens een vergelijking met een mid-mod in dezelfde uitvoering/maat willen doen maar tot op heden nog niet de mogelijkheid gehad (en een complete fiets sloop je ook niet zomaar om even te wegen.
De enige die redelijk eerlijk is Cervelo (en Scott).
Snap nooit waarom merken die dingen mooier moeten maken dan ze werkelijk zijn maar de gewogen Caad had een extreem dikke witte laklaag (inmiddels gescheurd).
de Hi-mod was een zwart witte (meest verkocht) en was 58 cm (kaal frame zonder lagers/zadelpenklem/derailleurklem/Fsa vulbus e.d.
Zou weleens een vergelijking met een mid-mod in dezelfde uitvoering/maat willen doen maar tot op heden nog niet de mogelijkheid gehad (en een complete fiets sloop je ook niet zomaar om even te wegen.
Sharkman 1 schreef:Geloof me kale frames (met lak) wegen regelmatig heel veel meer dan wat cannondale opgeeft (maar qua afwijking niet meer dat wat de meeste andere merken claimen).
De enige die redelijk eerlijk is Cervelo (en Scott).
Snap nooit waarom merken die dingen mooier moeten maken dan ze werkelijk zijn maar de gewogen Caad had een extreem dikke witte laklaag (inmiddels gescheurd).
.
geloof mij, Cannondale weegt echt in 56cm met lak. hoe ik dat weet? Ik heb heeel vaak Cannondale in m'n handen hier in USA......
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Da's mooi zet eens een cannondale mid mod in 58 op de weegschaal ben heel benieuwd.
Je weet ook dat Cannondale benelux aardig wat lakwerk/herstelwerk zelf doet? Ben heel benieuwd naar een Caad 10 in maat 56
En tenslotte een Scott scandium in maat m=56 woog met zeer dunne blankelaklaag 990 gram. Gezien de lakdikte van een Cannondale zou 1150 al heel erg goed zijn (normale hoeveelheid lak zit zo rond de 100-150 gram) dus ik ben benieuwd (een blanke Caad 7 in 58 zat zo rond de 1100 gram, was redelijk slap en zeer kwetsbaar).
Je weet ook dat Cannondale benelux aardig wat lakwerk/herstelwerk zelf doet? Ben heel benieuwd naar een Caad 10 in maat 56
En tenslotte een Scott scandium in maat m=56 woog met zeer dunne blankelaklaag 990 gram. Gezien de lakdikte van een Cannondale zou 1150 al heel erg goed zijn (normale hoeveelheid lak zit zo rond de 100-150 gram) dus ik ben benieuwd (een blanke Caad 7 in 58 zat zo rond de 1100 gram, was redelijk slap en zeer kwetsbaar).
Sharkman 1 schreef:Da's mooi zet eens een cannondale mid mod in 58 op de weegschaal ben heel benieuwd.
Je weet ook dat Cannondale benelux aardig wat lakwerk/herstelwerk zelf doet? Ben heel benieuwd naar een Caad 10 in maat 56
En tenslotte een Scott scandium in maat m=56 woog met zeer dunne blankelaklaag 990 gram. Gezien de lakdikte van een Cannondale zou 1150 al heel erg goed zijn (normale hoeveelheid lak zit zo rond de 100-150 gram) dus ik ben benieuwd (een blanke Caad 7 in 58 zat zo rond de 1100 gram, was redelijk slap en zeer kwetsbaar).
Als ik de kans krijg deze week, doe ik dat voor zowel een SuperSix als Caad10.
Cannondale Europe (hoofdvestiging Oldenzaal) heeft inderdaad een eigen spuiterij voor beschadigingen of herlakkingen van consumenten.
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
Mijn Super SIX non himod 2010 in maat 60 woog 1157 gram als ik me goed herinner. Kan ook 1167 zijn. Dat was rechtstreeks uit de doos. Heb ik hier al eens eerder gepost. Het is een witte met rode en zwarte accenten. Zit volgens mij behoorlijk wat lak op.
Zeer goede fiets, niet te vergeklijken met een CAAD7 of een Six13 die ik had cq heb. De uitvoering met 105 voor 2000 Euro is volgens mij het koopje van het jaar.
Zeer goede fiets, niet te vergeklijken met een CAAD7 of een Six13 die ik had cq heb. De uitvoering met 105 voor 2000 Euro is volgens mij het koopje van het jaar.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
die witte heeft inderdaad behoorlijk wat meer lak dan een mat zwarte (wit dekt zeer slecht en heeft meerdere lagen nodig).
een gewicht van 1157/1167 voor een maat 60 in vergelijking met 1070 voor een hi-mod in 58 met matte lak doet vermoeden dat er weleens minder verschil zit tussen een Hi en een mid mod (niet dat het uitmaakt frame blijft super).
Ben benieuwd wat een mid-mod in 56 weegt.
een gewicht van 1157/1167 voor een maat 60 in vergelijking met 1070 voor een hi-mod in 58 met matte lak doet vermoeden dat er weleens minder verschil zit tussen een Hi en een mid mod (niet dat het uitmaakt frame blijft super).
Ben benieuwd wat een mid-mod in 56 weegt.