Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6350
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 jun 2011 17:09

Vandaag de Delta Ride for the Roses gereden met mijn zoon van 13 jr . Elk jaar steeds meer deelnemers en nu ook de 80 kilometer - naast de 25-50 en 120 kilometer routes. Wij kozen voor de 80 kilometer , dus vanaf de start in Goes over Noord Beveland - rond het Veerse Meer en door de zak van Zuid Beveland weer terug naar startpunt bij de Zeelandhallen in Goes.

Afbeelding

Redelijk wat zuidwest tot westenwind gehad en ook nog een bui op ons hoofd gekregen wat bij 14 graden best fris aanvoelt als je met korte broek aan het rijden ben. Volgende keer toch maar beenstukken in de tas meenemen en niet thuis laten liggen. Net niet binnen de 3 uur binnen , maar met 3 uur en 6 minuten was zoonlief best tevreden.

Volgend jaar weer & hopen op nog meer deelnemers :!:

http://www.deltaridefortheroses.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door rene op 11 jun 2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jun 2011 17:14

Ik ben vandaag heeeel erg nat en heeeeeel erg vies geworden. Ik heb de trimmerskoers gereden op Sloten waar het voorafgaand aan de koers fors had geregend. Het parkoers was gewoon zeiknat. En tijdens de koers regende het ook rustig verder. Maar het meest nat van dit soort dingen, word je van het opspattend water van de renner voor je. Met nog een paar rondes te gaan heb ik mijn bril afgezet en bij de finish neergegooid. Ik zag bijna niets meer. Maar zonder bril was ook geen succes. Nu kreeg ik het opspattend water+zand direct in mijn ogen. Op het laatst scheen de zon weer. Dat was een mooi gezicht. Een kletsnatte weg waarin de rennerslijven werden weerspiegeld. Helaas geen potten kunnen breken deze keer en niet in de prijzen gevallen. Volgende keer hopen op betere benen, meer geluk en droog weer.

En die douche na afloop was heel erg lekker ;)
Live fast; die young. mijn blog

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 11 jun 2011 21:24

Vandaag weer eens natgeregend bij het fietsen.
Dat was lang geleden.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 12 jun 2011 13:34

Afgelopen donderdag ben ik nog natgeregend bah! Maar vanochtend was het lekker droog en zonnig hier in de regio Haaglanden.

Met een man of tien van de club 85 kilometer gereden door Delft, langs de Rottemeren, richting Zoetermeer daarna door naar Rijnwoude, Hazerswoude, Zoeterwoude en vanaf Leiden langs de Vliet weer terug naar Rijswijk. Er werd flink doorgereden (soms tegen 40 km p/u) en moest er drie keer af.
Twee keer kon ik terugkomen. Tweede keer werd er wel gewacht ha! De derde keer was definitief.

Thuisgekomen met een gemiddelde van 31 km p/u op de teller. Dat lukt me als ik alleen fiets echt niet!

Afbeelding

freekenstein
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:49

freekenstein 12 jun 2011 15:50

Vandaag op de fiets gestapt met het idee "we gaan eens linksaf en dan zien we wel waar we uitkomen".

Het is een rondje van 70 km geworden vanuit Enschede richting Gronau, Gildehaus en Bad Bentheim met een stukje klimmen op kinderkoppen waar ze in België jaloers op kunnen zijn. Toen maar weer terug naar Nederland richting De Lutte met nog even de Tankeberg op de route en toen maar weer richting huis via Losser en over de Hoge Boekel.
I refuse to join any club that would accept me as a member

eelcoz

eelcoz 12 jun 2011 16:22

Vanochtend om 8 uur vertrokken voor een duurrit door Groningen, Drenthe en Friesland:

Groningen-Peize-Norg-Veenhuizen-Donkerbroek-Hemrik-Drachten-Surhuisterveen-Gerkeklooster-Zuidhorn-Groningen. Totaal 125 km. Vanaf Gerkeklooster constant langs het Van Starkenborghkanaal gereden. Niet omdat dat zo inspirerend is, maar omdat ik er wel klaar mee was, en de kortste route naar huis wilde. :D Het geeft alleen wel een erg lelijke rechte streep in TrainingCenter nu :( .

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 12 jun 2011 16:47

De planning was om gistermiddag nog te gaan fietsen, maar gezien de enorme bakken regen die gisteren naar beneden kwamen daar maar even van afgezien. Dus vandaag de fiets maar uit de schuur gehaald.
Prachtig weer om het rondje Doetinchem, Gaanderen, Sinderen, Netterden, 's Heerenberg, 't Peeske, Beek, Elten (Hoch Elten maar eens links laten liggen), Lobith, Zevenaar en via Angerlo door Doetinchem weer naar huis.
Uiteindelijk op ruim 81 km uitgekomen met een gemiddelde van 29,4 km/uur, volgens mij heb dat nog nooit gehaald over zo'n afstand met een stukje klimmen. :)

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 12 jun 2011 19:28

Na de klimtochten van vorige week - Steven Rooks Classic en Tecklenburg Rundfahrt - vanochtend 75 km getoerd door het vlakke Westerwolde. Ik dacht dat het fris was en ging gekleed met driekwartbroek en zomerjack. Duidelijk veel te warm. Na een slechte periode eindelijk weer eens lekker gereden.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 jun 2011 22:47

Onder meer dan ideale omstandigheden vandaag de MTB marathon in Willingen gereden. Totaal 123,3 km / 3.345 hm waar ik ruim 6:31u voor nodig had.
Om 07:30u al vertrekken met een groep van 1.000 man en 30 minuten later nog zo'n groep.
Afbeelding
Wel een mega groot evenement met grote expo met nieuwtjes (voor zover niet op internet gezien heb), maar toch leuk om e.e.a. te bekijken.
AfbeeldingAfbeelding
Finishstraat en rechts een prakkie wat echt nergens naar smaakte.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 13 jun 2011 21:44

Vandaag (gister..) is mijn aanstaande fietsmaatje uit Hengelo (ovr) richting doetinchem gekomen. ik had alleen maar via twitter gesproken. was dus een soort van verrassing. ik ben met hem weer terug naar hengelo gereden. en toen weer solo naar huis. dagtotaal: 144KM.

wat fotos:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste verjaardags cadeau van dit jaar: (de sokken dan)
Afbeelding

Afbeelding
Specialized Tarmac Elite Compact

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 13 jun 2011 21:56

cannae schreef:Weekje naar Vilard Reculas geweest, na bij Alpe D'Heuz.

Zondag middag Alpe D'Huez gereden, 14,1 km in 1 uur en 15 minuten naar tour finish die beroerd is aan gegeven. Naar het begin van oude dorp was ik in 1 uur en 5 minuten gereden. Tijd had misschien beter kunnen zijn als ik zoals gepland s'ochtens had kunnen gaan, helaas regende het. Pas in het begin van de middag werd het droog alleen toen ben ik met mijn vrouw en de kleine(10kg) in de rugzak(+/- 2 kg) gaan wandelen, pas na 2 uur wandelen ben ik om 15:15 naar Huez gefietst voor de afdaling.

Maandag was het wel mooi weer dus, heb ik 90 km gereden met de volgende klimmetjes:
- In Allemond verkeerd gereden, wilde noordelijk langs stuwmeer,
- Croix de Fer,
- Glandon, zijweg van de Croix de Fer
- de weg naar Vilard Reculas gefietst.
In totaal was dit circa 2700 hoogte meters die ik in een dag heb gereden.

Donderdag AD6 gefietst vanuit Villard Reculas vertrokken om 5:30, gestart om 6:00 klaar om 19:00 na 6de beklimming.

1e t/m 3de gingen makkelijk, alle slijle stukken op het een-na-grootste achterblad gereden. Uiteindelijk heel veel fietsers ingehaald en weinig tot geen fietsers die mij inhaalde. Alle drie de ritten heb ik tegen de grens van mijn vetverbrandingszone gefietst met een kleine uitschieters, de gereden tijden lagen tussen de 76 en 79 minuten van start (rotonde) naar finish (palais de sports)
4e klim ging lastiger, ik had na de 2de boven op de berg wat snoep tomaten en een mini komkommer gegeten wat ik niet had moeten doen, want ik had de hele tijd op isotoon drinken, repen, bananen en gel genuttigd. Eind vierde klim had ik minder energie en kon ik niet meer eind D2 fietsen, gereden tijd 86 minuten. Het lagere energie niveau is mogelijk een gevolg van de verstoring van de isotone maag inhoud, door de groente die langzamer verteren.
5e klim met teamgenoot mee gefietst als geestelijke ondersteuning die voor 4de en laatste keer ging, met veel grappen en grollen de moet erin gehouden bij mijn teamgenoot. We hebben hard gelachen om alle fietsers op dure Pina's, Wiliers, Bianchi's etc, die wel de centen hebben maar niet de tijd om goed te trainen. Ach ja, je kan het nijd noemen maar ik heb er altijd veel genoegen in om iedereen op al die hele mooie maar ook hele dure fietsten eruit te fietsten op mijn Cube Streamer Ultegra van Marktplaats. De gerealiseerde tijd 115 minuten, voor mijn team maat was dit maar 8 minuten langzamer dan zijn beste tijd (de eerste).
6e klim, nadat de reserves weer een beetje aangevuld waren kon ik er weer vol tegen aan, tot bocht 6 ging het zoals als bij de beklimming 1 tot en met 3, vanaf bocht 6 ging het langzaam moeilijker. Uiteindelijk heb ik de laatste beklimming in 81 minuten gereden.

Al met al was dit een prachtige week in de Alpen, ik denk dat we dit vaker gaan doen want ik heb nog heel veel Alpe collen op mijn to do lijstje staan.
Gefeliciteerd met de AD6! Alleen erg jammer dat het enige wat je weet te melden over die dag (behoudens het fietsen zelf) iets negatiefs is; mensen op dure fietsen! Volgens mij staat deze dag in het teken van iets heeeel anders. Ik heb hem ook (6X) gefietst en het laatste waar ik me mee bezig hield is de prijs van de aanwezige fietsen. Ik neem aan dat je dan tenminste mijn binnengehaalde bedrag (minimaal 11.000 euro van vrienden, bekenden en familie dus NIET van bedrijven) flink te boven gaat!!??
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 13 jun 2011 23:47

@ tomtom

Jammer dat je het zo ziet, je kan het ook anders zien ik heb mijn teammaat geholpen om nog een keer omhoog te fietsten wat enkele honderden euro's extra voor KWF heeft opgeleverd.

Helaas ging dit niet zonder veel humor en ja daarvoor heb je inspiratie nodig. Helaas waren de Belgen moppen al na 1 km op.
Verder is 6x omhoog geen grote kunst het vergt alleen voldoende training en doorzettingsvermogen, want de echte helden zijn voor mij de fietsers met kanker, handbikers en lopers.

De rest van de dag was heel mooi veel gezien, gedaan en gesproken.

Gefeliciteerd met de gerealiseerde sponsoring, dat is een indrukwekkend bedrag voor een persoon ik had veel minder.

Ik begrijp alleen het door jou gelegde verband tussen mijn opmerking over dure fietsen en sponsoring niet maar ja dat zal mij wel ontgaan.
enjoy the ride

Plaats reactie