Garmin Edge 800
Binnenkort ga ik de 11stedentocht fietsen. Kan ik om de batterij te sparen, tijdens de pauzes de edge 800 uitzetten en vervolgens weer aanzetten en gaat hij dan verder waar hij gebleven was?
Dus bijv. totaal afstand, tijd, gemiddelde?
Of kan ik beter een andere methode hanteren?
-
- Forum-lid HC
Met een volle batterij gaat de Edge echt wel 250km (ofwel 10 uur) mee.VNEuros schreef:Binnenkort ga ik de 11stedentocht fietsen. Kan ik om de batterij te sparen, tijdens de pauzes de edge 800 uitzetten en vervolgens weer aanzetten en gaat hij dan verder waar hij gebleven was?
What makes the boat go faster?
Moet je wel de schermverlichting uitzetten!
Tussentijds uitzetten is geen probleem, de workout blijft behouden. De workout wordt pas afgesloten zodra je de resetknop ingedrukt houdt.
- ron kinkel
- Forum-lid
je moet wel niet vergeten op start te drukken als je dan na een pauze weer gaat fietsen anders loopt ie niet door , teminste bij mij is dat zo
Feitelijk geen Edge 800 vraag (heb zelf een 705), maar een route-maak-vraag:
N.a.v. enthousiaste verhalen over bikeroutetoaster en vaak geklooi met mapsource + viapoints ben ik aan de slag gegaan met bikeroutetoaster. Ik heb een bestaande route ingeladen (de route van de klimclassic op hemelvaartsdag), die wil ik omzetten in een course. Het lukt me om handmatig course punten toe te voegen (Redoute bijv.), maar het lijkt me ook wel aardig om route-aanwijzingen in de vorm van course punten toe te voegen. Is er een optie om deze automatisch op alle kruispunten te zetten zonder dat ik de route hoef over te trekken?
N.a.v. enthousiaste verhalen over bikeroutetoaster en vaak geklooi met mapsource + viapoints ben ik aan de slag gegaan met bikeroutetoaster. Ik heb een bestaande route ingeladen (de route van de klimclassic op hemelvaartsdag), die wil ik omzetten in een course. Het lukt me om handmatig course punten toe te voegen (Redoute bijv.), maar het lijkt me ook wel aardig om route-aanwijzingen in de vorm van course punten toe te voegen. Is er een optie om deze automatisch op alle kruispunten te zetten zonder dat ik de route hoef over te trekken?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ja, de optie: "add course points at junctions".
OK, klopt het dat als ik dit aanvink, de course punten niet aangegeven worden in het kaartje van bikeroutetoaster (let wel, ik heb dan al een route/track in beeld die ik heb geimporteerd)? Op het kaartje blijft namelijk gewoon een route staan die bestaat uit heel veel track-points. Ook in de cue-sheet worden de "richtingaanwijzers" niet zichtbaar (wel als ik zelf een route maak, maar ik wil juist uitgaan van een bestaande track)havana schreef:Ja, de optie: "add course points at junctions".
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Zodra je de route laat heb je een optie 'instellingen' daar moet je routebegeleiding 'aan' zetten.
En het klopt dat je hier in bikeroutetoaster zelf niets van ziet.
Inladen in de Edge 800 bedoel je? Dat gaat voor mij niet op vrees ik, ik heb een 705. Ik wil dus graag de door bikeroutetoaster gegenereerde aanwijzingen inbakken in de course. Kan dit, of ontkom ik er niet aan om de route over te trekken?gaisdergerman schreef:Zodra je de route laat heb je een optie 'instellingen' daar moet je routebegeleiding 'aan' zetten.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?