Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2014 07:40

Ik zou de grens niet bij 2000,- leggen, maar bij 3.000 maar verder helemaal mee eens.
Geen mens heeft electro nodig om te schakelen of matjes carbon die 2 graden anders liggen. Vanaf een zeker moment koop je alleen minder grammen en meer emotie bij een racefiets.
Bij een atb zou ik die grens overigens iets hoger leggen ivm merr techniek in dempers etc.
Less is bore

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 14 nov 2014 08:06

Ik gun iedereen zijn plezier en liefde voor de fiets/het fietsen.
Wat mij gewoon stoort (en dat ga ik niet verder onderbouwen, ik voel dat gewoon zo) is dat de
match er niet is. Ik vind gewoon: een dure fiets=een goede fietser. En fiets dan ook in de winter door. Waar de grens ligt zal me een rotzorg zijn.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn en mag je je gerust boos om maken. Ik heb gewoon een uitgesproken mening over dure fietsen. Je kunt met mij best een paar biertjes drinken en een fijne avond hebben.
older Budweiser

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 nov 2014 08:26

Tjongejonge, wat een nuance hier, pruller! Dat is niet de essentie van dit topic hoor. En kom op zeg, iemand die op het duurste van het duurste fietst en bij de eerste de beste vluchtheuvel hijgend moet afstappen, dat ziet er toch niet uit? Dat is net zoiets als iemand met een hele dure auto die nog niet eens fatsoenlijk kan inparkeren. Totaal irrelevant (in het licht van dit topic althans) waarom er afgestapt wordt.
En iemand die bulkt van het geld, geen flauw benul van fietsen heeft, maar toch maar even 10k uitgeeft om ook eens een rondje door het park te rijden; dat is gewoon sneu.
Zo weet ik van iemand die de lichte fiets die hij kon vinden kocht voor heel veel geld. De reden: dan was de fiets makkelijker over de railing van zijn zeilboot te tillen...
Als dat niet fout is, dan weet ik het ook niet meer...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 08:34

Je hebt geen uitgesproken mening over dure fietsen over maar over mensen die volgens jou op te dure fietsen rijden.

Volgens mij zit je gewoon negatieve gevoelens op anderen te projecteren.

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 14 nov 2014 08:36

Ik vind gewoon: een dure fiets=een goede fietser
Maar dan betrek je je mening in deze discussie als absoluut feit. Een begrip als duur en een goede fietser is voor iedereen anders. Is een fiets van 6k nog steeds 'duur' als je 200k op jaarbasis aan salaris ontvangt? Is een fiets met een oorspronkelijke waarde van 6k nog steeds duur als ie is afgeprijsd voor 3? Wanneer is iemand een goede fietser? is dat als je 20dkm op jaarbasis fiets met een gemiddelde van 18km/h óf als je 3dkm fiets met een gemiddelde van 34km/h? Of is een goede fietser iemand die jou voorbij rijdt?

Daarbij, zoals vaker aangegeven in dit topic, kan men ook materiaalfreak zijn. En daar zit ook een verschil: waarde (in de zin van duur aanschaf) en wat iemand er voor over heeft (bereidheid) zijn twee totaal verschillende zaken. Maar jij ziet ze klaarblijkelijk als één.
Previous name Jansen01

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 nov 2014 08:43

gerardn schreef:(...)

Volgens mij zit je gewoon negatieve gevoelens op anderen te projecteren.
Huh, wie? Ikke? Geen negatieve gevoelens hoor, hoogstens een besmuikt lachje bij de extreme cases. (Heel anders dan bij behaarde benen iig, dan raak ik buiten zinnen van woede ;) )

Overigens heb ik al eerder in dit topic aangegeven dat zowel mijn criteria voor dure fiets als deuk in een pakje boter aan inflatie onderhevig zijn. Ik vermoed een correlatie met het verstrijken der jaren...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 08:56

Ik bedoelde eigenlijk kilowatt. Maar ik ben serieus nieuwsgierig waar de mening vandaan komt dat iemand een te dure fiets heeft.

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 14 nov 2014 08:59

53x11 schreef:Geen negatieve gevoelens hoor, hoogstens een besmuikt lachje bij de extreme cases. (Heel anders dan bij behaarde benen iig, dan raak ik buiten zinnen van woede ;) )
Oh jee! 8-)

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 09:07

Hopelijk wel een vrouw.

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 14 nov 2014 09:24

Jaaaa laten we een wedstrijd doen wie de vrouwelijkste benen heeft. Tot dusver win ik. :?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 14 nov 2014 09:42

Ik mag hopen ik.:)
Kilowatt schreef: Ik vind gewoon: een dure fiets=een goede fietser. En fiets dan ook in de winter door. Waar de grens ligt zal me een rotzorg zijn.
Aangezien ik moeite met vage grenzen heb zal ik de vraag eens wat directer stellen.
Voor een petieterig vrouwtje van 50 kan ik best hard fietsen maar 25 jaar jongere kerels die met gemiddeldes van ver boven de 30 fietsen kan ik uiteraard niet bijbenen.
Mag ik nu een dure fiets?

En voordat een of andere wijsneus opmerkt "dat bepaal je zelf". Nou kennelijk niet dus.
Veni. Vidi. Fietsie.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 14 nov 2014 09:48

Ik mag hopen ik.:)
Kilowatt schreef: Ik vind gewoon: een dure fiets=een goede fietser. En fiets dan ook in de winter door. Waar de grens ligt zal me een rotzorg zijn.
Aangezien ik moeite met vage grenzen heb zal ik de vraag eens wat directer stellen.
Voor een petieterig vrouwtje van 50 kan ik best hard fietsen maar 25 jaar jongere kerels die met gemiddeldes van ver boven de 30 fietsen kan ik uiteraard niet bijbenen.
Mag ik nu een dure fiets?

En voordat een of andere wijsneus opmerkt "dat bepaal je zelf". Nou kennelijk niet dus.
Pruller schreef: hahahaha, ja maar pas op, rijdt niet te langzaam want anders trekken een paar voorbijgangers je nog zo van je mooie fiets af en gaan er met je fiets vandoor!. Dat is dus direct een mooie rede om flink door te rijden! ;)
Nou als het voorbijgangers te voet zijn kan ik die er nog wel af rijden, zo wanhopig is het nou ook weer niet hoor.;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie