Vandaag geklust aan de fiets
Maandag had ik op de fiets waar ik zondag Parijs-Roubaix mee ga rijden wat slap gevoel in de voorrem. Deed het wel maar slapjes.
Dus gister op een andere fiets wezen rijden want vandaag zou ik sowieso m'n PR-fiets nakijken.
Rij 45 jaar met Campa en nog nooit een gebroken remveer gehad.
Gelukkig had ik er een liggen want dat heeft natuurlijk weer geen ene FM op voorraad.
Verder dikker stuurlint en de wieltjes die ik gister in orde heb gemaakt erin C15>C17 dus ook even de remhoeven afstellen.
Iets betere pomp erop. Als in bij een rondje Groen Hart 5 minuten langer sta te klooien boeit me niet, maar er zijn ook ritten dan wil je zo snel mogelijk weer op de fiets.
Zadeltasje met bandjes bevestigd, Normaal heb ik een bandje in m'n shirt maar op de kasseien wil ik zo min mogelijk in m'n shirt hebben.
Zo even een testritje maken en kijken of er niks van m'n fiets valt
Dus gister op een andere fiets wezen rijden want vandaag zou ik sowieso m'n PR-fiets nakijken.
Rij 45 jaar met Campa en nog nooit een gebroken remveer gehad.
Gelukkig had ik er een liggen want dat heeft natuurlijk weer geen ene FM op voorraad.
Verder dikker stuurlint en de wieltjes die ik gister in orde heb gemaakt erin C15>C17 dus ook even de remhoeven afstellen.
Iets betere pomp erop. Als in bij een rondje Groen Hart 5 minuten langer sta te klooien boeit me niet, maar er zijn ook ritten dan wil je zo snel mogelijk weer op de fiets.
Zadeltasje met bandjes bevestigd, Normaal heb ik een bandje in m'n shirt maar op de kasseien wil ik zo min mogelijk in m'n shirt hebben.
Zo even een testritje maken en kijken of er niks van m'n fiets valt
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24
Ik heb na 2 seizoenen maar ns de body v mijn achterwiel gehaald en weet nu ook waar dat gekraak vandaan komt.
Mijn lagers zijn versleten, zeker die v d naaf maar ook de body ben ik bang.
Wat nu? Hoe krijg ik de lagers eruit? Speciale gereedschap? Ik wil het graag zelf fixen.
Mijn lagers zijn versleten, zeker die v d naaf maar ook de body ben ik bang.
Wat nu? Hoe krijg ik de lagers eruit? Speciale gereedschap? Ik wil het graag zelf fixen.
Kan een braampje (van een beschadiging) zijn, weghalen met vijltje of grof schuurpapier.
Is het echt een gaatje, dan kan het een slijtageindicator zijn en is de tijd rijp voor een nieuwe.
Is het echt een gaatje, dan kan het een slijtageindicator zijn en is de tijd rijp voor een nieuwe.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Lijkt mij meer een beschadiging, alsof er iets in de velg heeft gegrepen terwijl die rond draait misschien door een braam in het remblokje zelf.! Iig zoals @Keezx zegt gewoon weg vijlen of anders . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Niet op de tweede maar wel op de eerste afbeelding lijkt er toch gewoon een gaatje te zitten maar dat kan Bever beter zelf beoordelen aangezien het dus optisch bedrog kan zijn:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Gisteren en vandaag een klusje gedaan aan een Specialized Venge:
* Speling uit achterwiel gehaald - Mavic Ksyrium
* Nieuwe Ultegra cassette en ketting gemonteerd
* Achterderailleur geheel uit elkaar gehaald ivm problemen veerspanning en vastlopen dus slack in de ketting ( DA7970 Di2 derailleur ). Bout gepolijst - licht ingevet - veer goed schoongemaakt - ook licht gevet - alles weer gemonteerd.
Fiets compleet schoongemaakt en daarna in de was gezet - klus gereed.
Het enige wat jammer was : Fiets had een tijdje terug een beurt gehad bij FM / race specialist.
Zonde van de centjes geweest want derailleur probleem niet onderkent ( tot we 2 weken geleden in Vlaanderen reden en de ketting geen spanning meer had na eerste heuveltje van de dag. Toen met een kunst en vliegwerk weer op pad - nu definitief goed opgelost )
Ketting rek van ruim 1% niet gevonden, evenmin cassette echt òp , tandjes 17-19 waren kaas.
* Speling uit achterwiel gehaald - Mavic Ksyrium
* Nieuwe Ultegra cassette en ketting gemonteerd
* Achterderailleur geheel uit elkaar gehaald ivm problemen veerspanning en vastlopen dus slack in de ketting ( DA7970 Di2 derailleur ). Bout gepolijst - licht ingevet - veer goed schoongemaakt - ook licht gevet - alles weer gemonteerd.
Fiets compleet schoongemaakt en daarna in de was gezet - klus gereed.
Het enige wat jammer was : Fiets had een tijdje terug een beurt gehad bij FM / race specialist.
Zonde van de centjes geweest want derailleur probleem niet onderkent ( tot we 2 weken geleden in Vlaanderen reden en de ketting geen spanning meer had na eerste heuveltje van de dag. Toen met een kunst en vliegwerk weer op pad - nu definitief goed opgelost )
Ketting rek van ruim 1% niet gevonden, evenmin cassette echt òp , tandjes 17-19 waren kaas.
Laatst gewijzigd door rene op 07 jun 2018 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Je moet een FM beginnen, Rene (ik speel zelf ook steeds vaker met het idee... haha).
Wat ik wel zou willen :
Fietsen opbouwen voor mensen/klanten :
* Frame - groep - onderdelen bestellen in samenspraak met de klant , dan samenstellen met : * Liefde - * Goed gereedschap ( lees: o.a. goede momentsleutels ) - en passie voor het vak, en niet alleen voor de beurs/portemonnaie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik zit er ook wel eens over te denken om na m'n pensioen (oktober) iets in die richting te gaan doen.....
Gewoon een beetje hobbien en de velen helpen die het spoor kwijt zijn en tobben met allerlei dingen die ik met 5 hersencellen oplos.
PS, als je echt goed bent zou je het woord "momentsleutel"niet noemen in dit verband.
Gewoon een beetje hobbien en de velen helpen die het spoor kwijt zijn en tobben met allerlei dingen die ik met 5 hersencellen oplos.
PS, als je echt goed bent zou je het woord "momentsleutel"niet noemen in dit verband.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Juist wel - ik voel het verschil niet tussen 3,8 ( stuurpen op carbon vork ) en 4,5 NM ( shifters op carbon stuur ) bijvoorbeeld. Maar ik ben ook nog niet zo oud, en met zoveel ervaring als jij Keezx
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
En jij denkt dat die 0.7 Nm uitmaakt voor je carbon stuur? Zolang je niet rechtstreeks de trekkracht in de bout meet vallen dit soort waardes in het "ruisdomein" (wel/geen vet op de draad zou zomaar al dit verschil kunnen uitmaken bijvoorbeeld)
Over dat businessmodel van je: heb ik ook wel eens aan gedacht. Totaal niet rendabel natuurlijk, want als ik die tijd en liefde die ik in mijn eigen fietsen steek zou moeten gaan factureren met een enigszins schappelijk uurtarief, dan wordt de fiets onbetaalbaar!
On topic: Gister een dropper post op de MTB geinstalleerd, kabel ingekort en systeem ontlucht. Fiets weer een beetje meer Alpen-proof gemaakt dus.
Over dat businessmodel van je: heb ik ook wel eens aan gedacht. Totaal niet rendabel natuurlijk, want als ik die tijd en liefde die ik in mijn eigen fietsen steek zou moeten gaan factureren met een enigszins schappelijk uurtarief, dan wordt de fiets onbetaalbaar!
On topic: Gister een dropper post op de MTB geinstalleerd, kabel ingekort en systeem ontlucht. Fiets weer een beetje meer Alpen-proof gemaakt dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?