Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 10 sep 2016 23:12

Een mooi ritje vanmorgen; langs Ilpendam, Monnickendam, Volendam en Edam en nog een hoekje van de Beemster meegepakt. Goed voor 50 km, zie Strava....ook voor de foto's ! https://www.strava.com/activities/706752630
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 10 sep 2016 23:31

Ik had een verslagje getypt over een tocht die ik vandaag heb gereden, een verslag voor de cyclokalender.nl site van Herman N. Daar ik lui ben, hierbij gewoon een kopie:

Gisteravond begon het wat te kriebelen. Het weer is errug lekker en de benen zijn goed, dus what to do? De Stouwdam Classic bij mij in de buurt wordt niet meer gereden op de 2e zaterdag in september, dus even verder kijken en uitgekomen bij deze toertocht, Holland Classic 2016 (NTFU). Niet echt weten wat te verwachten, die kant op gegaan. 1e enorme bonuspunt: op de locatie was de daginschrijving, 5 euro duurder dan de voorinschrijving, ook gewoon nog voor voorinschrijvingstarief te regelen. Je kon dus gewoon nog, op aanwijzen van de organisatie, voor de voorinschrijvingsprijs mee rijden. Niet dat die 5 euro meer nu killing is, maar ik vind dit altijd getuigen van gezond fietsersbesef, ik ben daar gevoelig voor.

Wat mag je verwachten voor de 15 euro's inschrijfgeld?
Veel, heel veel. Verzorging super (niet veel smaken, maar gratis kop koffie, zo veel sportdrank (Maxim) als je wilt, bananen en Snelle Jelle's. Prima. Ook Shimano voor wat noodwerk. Door mijn last minute actie had ik die ook nodig, achterkabeltje van de versnelling laten vervangen. Ding schakelde slecht en nu beter dan nieuw. 5 eurotjes kost dit, 5 euro's die rechtstreeks naar een goed doel gaan. Chapeau Shimano. Verder een mooi groot en prima aangelegd 'centraal terrein', met podium, snackwagens etc. Ook van alles voor jong en oud aan bijvertier georganiseerd. De NTFU heeft hier op Papendal veel uit de kast gehaald voor het behagen van de modest toerrijder. Goed gedaan. Er was een grote 'binnenruimte' beschikbaar, dus ik ga er zo maar vanuit dat bij slecht weer één en ander naar binnen verplaats zou zijn geweest.

De tochten: 3 lussen van 60 km ieder, blauw, rood en zwart.
Naast wat MTB routes, waar ik mij verder niet in verdiept heb, maar gezien de vele MTB-ers volgens mij wel okay geregeld, 3 lussen voor de koersfietsjes (en wat plattere vehikels). Wat ik persoonlijk slim vind, is de opzet van 3 lussen die vrij te combineren en te rijden zijn. Zo kun je 60 km fietsen, 120 of 180 in een volgorde van zwaarte van lussen zoals jij deze wenst. Prima. Blauw is dijken en vooral plat. Rood is Hoge Veluwewerk, zonder te zwaar te worden en Zwart is vooral en enkel op en neer en beuken op de Posbank (altijd goed), Emma Pyramide (altijd goed) en bijbehorende weggetjes en bergjes. Ik wilde lekker wat trainen en vond 2 lussen genoeg voor vandaag. Gekozen voor Rood en dan Zwart. Na iedere lus kom je weer op Papendal, waardoor je op het centrale punt een kop koffie kon drinken en de bidon's kan vullen etc. De lussen waren mooi aangelegd. Je hebt wat last van stoplichten, maar dit is te overzien alszijnde potentieel doorfietsprobleem. Groter probleem is en zijn de fietspaden op de Veluwe. Dat is ergelijk, want we hebben ons simpelweg te gedragen en osm wilt zich simpelweg niet gedragen, osm wilt fietsen. Maar, fatsoen over emotie, dus wij gedragen ons. Wij dus wel, de e-bikes, tractoren, scooters, motoren en auto's hadden daar meer moeite mee.

Er is geen brug gebouwd voor een boot, geen auto voor een fietser en geen hardrijder voor een toertocht.

Maar goed, ik kwam om te trainen en had mij er dus op ingesteld. Ik had dus vlot een klein treintje van enkele seniore mederijders achter mij aanhangen die dankbaar gebruik maakten van mijn steady 30 gemiddeld op lage hartslag. Een paar krasse knarren van 65+ tot en met 75 hebben mij op deze manier de gehele dag vergezeld. Errug leuk, errug gezellig en de DTC-er in de groep (75 lentes jong) ging heel lekker na 100 km die Posbank op en over. Ik mag enkel hopen en bidden dat mij dat is gegund op die leeftijd. Wauw.

Om 1400 uur de fiets geparkeerd om te genieten van wat pilsjes en te kijken naar het vertier op het centrale terrein. De fietswasstraat, met 2 jongedames die allereerst het ergste vuil van de fietsen poetsten is grappig (maar o zo onnodig en volgens mij ook niet al te best voor de bewegende delen), de muziek stond te luid, wat ik gezien het seniore karakter ergens kan begrijpen (WAT ZEG JE) en de meute aan toerrijders wisten niet hoe vlot ze van fiets naar snackkar moesten om al dat verdwenen is op een verdiende wijze weer terug in reserve te eten. Kortom, ik verloor mijzelf in een braderie-achtige setting en betrapte mijzelf er op dat ik het gezellig vond. Snel naar huis dus, voor ik mee ga deinen op de klanken van walgelijk populaire muziek.

Algehele conclusie: Het is een toertocht, met de bekende bierbuiken en gasten op 5K+fietsjes, maar met praktisch geen km in de benen. Renners die gaan dalen op de Posbank, als Froome en Valverde, zonder relevante ervaring en kennis over dit dalen.... Je bent dus in een dolenthousiaste omgeving, waar je wel je kop er bij moet houden. Weer te veel valpartijen gezien, dus opletten onderweg.

Maar, eerlijk is eerlijk. Hij krijgt door de keuze voor 3 vrij te combineren lussen, de omgeving alsmede toporganisatie en een enthousiast pak toerrijders een dikke 8 van mij. Zeker voor herhaling vatbaar.

Dat is dus wat ik vandaag heb gefietst. Ik ga er geen apart topic voor aanmaken, zo je zult begrijpen.

Cheers,



Theo

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6366
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 sep 2016 11:58

Ik heb me een tijd geleden over laten halen door mijn zoon om de Zeeland Classic te rijden. Dit is een klassieker van 114 km door de Zak van Zuid-Belveland voor amateurs in alle klassen.

spijt - spijt - spijt - spijt -spijt .....

Nu is mijn zoon vanaf mei/juni dit jaar begonnen met koersen bij de S/P's en ook ik heb dankzij mijn zoon reeds 3x mee gedaan met wisselende resultaten. Nu is de S/P de opstap categorie voor beginners en plaatselijke die ook eens willen genieten van het koersen. Ondanks dat is er weinig genieten, maar volle bak koers vanaf het startschot. Ritten zijn niet lang maar een gemiddelde van 40 km/h is meer regel dan uitzondering. Toertocht tempo van 30km/h is het dus echt niet - eerder kotsend over je stuur hangen :shock: .

Nu dit dus gezegd te hebben stonden we gisteren aan de start. Ik als "oude" man tussen de amateurs die met ploegen tegelijk aankomen zetten ( ook vanuit België ). Testosteron level staat erg hoog bij de jongens - net als de massage olie geuren die de benen laten glanzen.

Ik had me voorgenomen zo lang mogelijk te blijven hangen in het peloton en minimaal 1 ronde uit te fietsen. Uitrijden van de koers was een utopie - te weinig kracht ( FTP van 265W / 69 kg ) - te weinig getraind en te graag een glaasje wijn op z'n tijd doen me zeker de das om.

Vanuit Heinkenszand ging het richting "s Herenhoek gelijk vol gas om daarna vanuit "s Herenhoek naar de zeedijk bij Borssele te gaan. Mijn teller kwam niet onder de 45km/h - mijn hartslag niet onder de 175 en de stoom kwam gelijk uit m'n oren. "s Herenhoek uit langst de stalen rotonde is gemeen omhoog en schuin tegen de wind in ging het natuurlijk op de kant. Spartelend aan de achterzijde als een slecht lopende Gnoe over de Savanne ben ik een prooi voor de volgwagens - maar ze krijgen me nog niet te pakken.

De eerste renners zijn er al af gewapperd, en ik hang er nog aan met mijn oude lijf. Aangekomen bij de zeedijk richting Driewegen voel ik nog 2 keer mijn pannenkoeken hoog in mijn keel komen ( niet fijn ) en met pijn en moeite hou ik het nog een kilometer vol. NU moet ik ze helaas toch laten gaan en voel me aangeschoten wild als ik door wat volgauto's gepasseerd word. Eentje roept me nog en vraag of ik achter de auto wil om mee te gaan in het kielzog. Ik besluit om het niet te doen omdat ik dan waarschijnlijk mijn pannenkoeken op zijn achterruit zal deponeren waar hij dan niet blij van wordt.

Ik besluit wel mijn ronde af te maken - en als de laatste wagen voorbij komt na weer een kilometer of 10 hoor ik de beste man zeggen: maak je ronde maar af - en er rijden nog een aantal mensen achter je.... Pfff dat valt me weer mee. Na nog wat kilometer rijdt mijn zoon me tegemoet ??? Kramp heeft hem uit de race gehaald en ik laat hem omdraaien om samen de ronde af te maken. Zo pikken we nog wat renners op en komen we met een redelijk moe gevoel over de finish streep. Nog een ronde van 40 kilometer en daarna nog 3 plaatselijke rondes zit er voor ons niet in. Er zijn nog bosjes renners die het na 1 ronde al voor gezien houden.

Van de 150 starters zijn er 79 gefinisht binnen 1 minuut - de rest heeft een plaatselijke ronde verloren - of is niet gefinisht. Mijn diepe respect gaat uit naar de winaar - en de 78 man die toch binnen 1 minuut konden blijven.

Ik ga meer trainen - trainen - trainen - en volgend jaar weer een kans. :like:

Afbeelding

http://www.tmzzeeland.nl/pagina/uitslag ... _sept_2016
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 11 sep 2016 15:58

Veel koersen is de beste training die er is!

Vandaag heb ik de 55 km variant van de Grens-Marathon gereden, leuke tocht en goed georganiseerd!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 sep 2016 16:21

Pukkeltocht 90km vanaf Bemmel gereden,Heerlijk 90km kopwerk gereden :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 11 sep 2016 16:57

@ gastheerg: dat dacht ik al te zien :-)

@ daniel: wat leuk zo met de kar! Ik fietste vrijdag 80 km met woef in de kar achter de santos. Ook bikkelen, 40 kilo rempower achter de fiets. Zo fiets ik ook in de UK en Schotland :-)

@ arie-jan: zeker schrikken! Viel hij nou zomaar dan? Hoop dat het goed gaat inmiddels. Ik heb een zelf gemaakte ID pas bij me met alle gegevens erop

Vrijdag fietste ik 80 kg met de santos en de hondenkar (40 kg), gisteren liep ik 32 km hard en vandaag reed ik 75 ik tijdens de gerrie kneteman classic. In mijn uppie want spraakzaam was niemand. Ik vond de meeste renners eigenlijk eh. nou ja laat maar. Leuk dat starten en finishen in het stadion maar verder vond ik het niet echt heel leuk moet ik bekennen. Geen gebruik gemaakt van de verzorgingspost op 48 km (rare afstand vanaf de start) maar gewoon doorgereden. Geen idee wat mensen allemaal wegstouwen op die korte afstand eerlijk gezegd.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 11 sep 2016 18:37

Leuk verslagje rene!


Vandaag met wat leden van het forum een gravelritje over de Veluwe gemaakt. Kort verslagje staat in het topic. Met heen en terug fietsen goed voor 167km.

https://www.strava.com/activities/708603929

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 sep 2016 19:50

Vandaag de Gerrie Knetemann Classic gereden met 2 vrienden.
Jammer van de natte wegen vanmorgen maar lekker ritje.
Soms kort wat mensen op sleeptouw genomen maar bijna hele rit met z'n 3en gereden.

Hoog tempo (36 gemiddeld) dus geen tijd om onderweg foto's te maken.
Veel bewolking dus had ook niet echt mooie plaatjes opgeleverd.

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/708456988

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 11 sep 2016 20:22

rene schreef:Ik heb me een tijd geleden over laten halen door mijn zoon om de Zeeland Classic te rijden. Dit is een klassieker van 114 km door de Zak van Zuid-Belveland voor amateurs in alle klassen.

spijt - spijt - spijt - spijt -spijt .....

Nu is mijn zoon vanaf mei/juni dit jaar begonnen met koersen bij de S/P's en ook ik heb dankzij mijn zoon reeds 3x mee gedaan met wisselende resultaten. Nu is de S/P de opstap categorie voor beginners en plaatselijke die ook eens willen genieten van het koersen. Ondanks dat is er weinig genieten, maar volle bak koers vanaf het startschot. Ritten zijn niet lang maar een gemiddelde van 40 km/h is meer regel dan uitzondering. Toertocht tempo van 30km/h is het dus echt niet - eerder kotsend over je stuur hangen :shock: .

Nu dit dus gezegd te hebben stonden we gisteren aan de start. Ik als "oude" man tussen de amateurs die met ploegen tegelijk aankomen zetten ( ook vanuit België ). Testosteron level staat erg hoog bij de jongens - net als de massage olie geuren die de benen laten glanzen.

Ik had me voorgenomen zo lang mogelijk te blijven hangen in het peloton en minimaal 1 ronde uit te fietsen. Uitrijden van de koers was een utopie - te weinig kracht ( FTP van 265W / 69 kg ) - te weinig getraind en te graag een glaasje wijn op z'n tijd doen me zeker de das om.

Vanuit Heinkenszand ging het richting "s Herenhoek gelijk vol gas om daarna vanuit "s Herenhoek naar de zeedijk bij Borssele te gaan. Mijn teller kwam niet onder de 45km/h - mijn hartslag niet onder de 175 en de stoom kwam gelijk uit m'n oren. "s Herenhoek uit langst de stalen rotonde is gemeen omhoog en schuin tegen de wind in ging het natuurlijk op de kant. Spartelend aan de achterzijde als een slecht lopende Gnoe over de Savanne ben ik een prooi voor de volgwagens - maar ze krijgen me nog niet te pakken.

De eerste renners zijn er al af gewapperd, en ik hang er nog aan met mijn oude lijf. Aangekomen bij de zeedijk richting Driewegen voel ik nog 2 keer mijn pannenkoeken hoog in mijn keel komen ( niet fijn ) en met pijn en moeite hou ik het nog een kilometer vol. NU moet ik ze helaas toch laten gaan en voel me aangeschoten wild als ik door wat volgauto's gepasseerd word. Eentje roept me nog en vraag of ik achter de auto wil om mee te gaan in het kielzog. Ik besluit om het niet te doen omdat ik dan waarschijnlijk mijn pannenkoeken op zijn achterruit zal deponeren waar hij dan niet blij van wordt.

Ik besluit wel mijn ronde af te maken - en als de laatste wagen voorbij komt na weer een kilometer of 10 hoor ik de beste man zeggen: maak je ronde maar af - en er rijden nog een aantal mensen achter je.... Pfff dat valt me weer mee. Na nog wat kilometer rijdt mijn zoon me tegemoet ??? Kramp heeft hem uit de race gehaald en ik laat hem omdraaien om samen de ronde af te maken. Zo pikken we nog wat renners op en komen we met een redelijk moe gevoel over de finish streep. Nog een ronde van 40 kilometer en daarna nog 3 plaatselijke rondes zit er voor ons niet in. Er zijn nog bosjes renners die het na 1 ronde al voor gezien houden.

Van de 150 starters zijn er 79 gefinisht binnen 1 minuut - de rest heeft een plaatselijke ronde verloren - of is niet gefinisht. Mijn diepe respect gaat uit naar de winaar - en de 78 man die toch binnen 1 minuut konden blijven.

Ik ga meer trainen - trainen - trainen - en volgend jaar weer een kans. :like:

Afbeelding

http://www.tmzzeeland.nl/pagina/uitslag ... _sept_2016
Wel goed dat je aan de start stond.

Ik stond ook aan de start, ook met de ambitie om één ronde te voltooien. Na één ronde bijgesteld naar twee ronden. In de tweede ronde op een van de weinige lange brede stukken naar voren geschoven en naar de kopgroep gesprongen, deze werd snel weer terug gepakt. Ben uiteindelijk op 10seconden van de winnaar gefinisht.

Ik heb nu wel gemerkt dat het helpt om de weken ervoor geregeld te koersen als voorbereiding.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 sep 2016 20:36

Vandaag weer de Sella Ronda gereden (Passo Gardena, Sella, Pordoi en Campolongo). Mijn gewicht maakt me geen goede klimmer, dus daar geen records te rijden. De afdalingen van de Pordoi en Campolongo liggen me daarentegen steeds beter. Ondanks al die bussen die in de weg rijden :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2016 20:43

Lol @ rene
Ik heb daar ook aan de start gestaan jaren geleden. De schuimkoppen op de Oosterschelde toen ik over de Zeelandbrug reed, dus was al bang dat de boel op de kant zou gaan. En dat ging het.......
..........100m nadat de neutrale wagen weg was na de start. Binnen 5 min halve peloton eraf, incl ondergetekende :D :D
Less is bore

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 11 sep 2016 21:40

Vandaag vooral uitrusten van de rit van gisteren.

"Hit the wall brevet" met Rapha. heb ik dan weer om bijna me eerste jaar op m'n aller eerste racertje af te sluiten.. Mijn eerste over de 200k rit en gelijk ook maar dik over de 3000hm

Wel 8 van de 9 levens opgebruikt denk ik :mrgreen:

Vanaf Valkenburg naar de Ardennen en terug met al die "leuke" muurtjes waar je op mag ;)

Records hoefde niet gebroken te worden uitrijden was voor mij de challenge rond 8 uur in de avond samen met mijn partner in crime eindelijk weer terug in Valkenburg.. Na 10 uur op de fiets..

Ben blij dat ik niet ben afgestapt onderweg, dat gevoel dat je iets gehaald hebt geeft echt een kick.. En het respect van de meer ervaren renners/ rensters das ook fijn natuurlijk..

Het was zwaar het was afzien sommige wegen waren om te huilen andere weer hemels mooi.. Weer leuke mensen ontmoet en een mooie route met fantastische uitzichten en zelfs nog een overstekende roofvogel en 2 regenbogen in de avondschemer

Zal ik weer zoiets rijden nu even niet, maar als de tijd daar is en ze organiseren weer zo'n rit dan is de kans zeer groot dat ie er weer bij is :winkthumb:

Tot slot een sfeer foto van op de muur, toen moest de echte pret nog beginnen :D :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vangalo74 op 11 sep 2016 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie