Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Met een setje banden doe je 40-50.000 kilometer. Als je gemiddeld 20.000 km per jaar rijdt dan ben je dus in 5 jaar twee setjes banden verder.
Ik red dat dus met één set zomer- en één setje winterbanden. Kortom ... waar hebben we het over.
Ik red dat dus met één set zomer- en één setje winterbanden. Kortom ... waar hebben we het over.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ik weet niet hoe het in Frankrijk wordt maar ik rij met zomer- en winterbanden. Regels buiten Nederland worden wel iets aangescherpt.
On topic : binnenkort zonnepanelen- spouw isolatie- net een nieuwe CV ketel. We gaan verduurzamen, Een nieuwe schutting staat ook op de planning.
On topic : binnenkort zonnepanelen- spouw isolatie- net een nieuwe CV ketel. We gaan verduurzamen, Een nieuwe schutting staat ook op de planning.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
In Frankrijk is het per departement bepaald. Ik neem aan dat de ANWB dat netjes op de site heeft staan.rene schreef: ↑29 okt 2021 14:07 Ik weet niet hoe het in Frankrijk wordt maar ik rij met zomer- en winterbanden. Regels buiten Nederland worden wel iets aangescherpt.
On topic : binnenkort zonnepanelen- spouw isolatie- net een nieuwe CV ketel. We gaan verduurzamen, Een nieuwe schutting staat ook op de planning.
Het klopt dat een winterband voor meer grip zorgt op oa smurrie (kijk maar eens naar de banden van transportvoertuigen in modderomstandigheden). Ook gevallen bladeren ben je in het voordeel.wasbeer2006 schreef: ↑29 okt 2021 11:35 Voor Nederland heel simpel, In de zomer, zomer banden en van eind november tm eind feb all season.
Dat is ideaal!
Winterbanden vanaf eind maart gaan bij mij gewoon grainen. Maargoed ik heb een iets andere rijstijl dan gemiddeld, wil regelmatig wel lekker een bochtje pakken.
Veel mensen snappen een winterband ook niet. Dat is gewoon een band die veel meer grip heeft op troep, of dit nou sneeuw modder, natte klinkers zijn maakt niet uit. Maar op droog is een zomerband altijd superieur of het moet extreem koud zijn, maar dat is het hier nooit.
...................
4 season is nog niet zo slecht maar bij 30 graden een keer vol op de rem met 150 en het kost je echt 30 meter.
Wel een verschil tussen gewoon verder rijden of met z'n vieren in het ziekenhuis. Heeft niets met markering te maken gewoon simpel een paar testen bekijken.
Evenals met de afvoercapaciteit.
Extreem koud hoeft het niet te zijn als het droog is om voordeel te hebben, het hoeft er zeker niet om te vriezen.
Een vier-seizoensband combineert jammer genoeg alle nadelen ipv voordelen van een zomer én winterband. Dan kan je beter altijd met een recente zomerband rijden.
LOL.
Doe eens de moeite en kijk eens naar deze test: https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk
Die man heeft trouwens een zeer interessant YT kanaal wanneer het om bandenprestaties gaat.
Doe eens de moeite en kijk eens naar deze test: https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk
Die man heeft trouwens een zeer interessant YT kanaal wanneer het om bandenprestaties gaat.
Ik rij voldoende om zowel zomer als winterbanden te verslijten. Wisselen kost me een half uurtje zonder kosten. Voor de kosten hoef ik het dus niet te laten. Die paar keer dat het sneeuwde was ik er wel blij mee, zondag gaan ze er weer op.
Viel me op dat in italie winteruitrsusting vanaf 1 november op veel wegen verplicht is. Pirelli-lobby?
Viel me op dat in italie winteruitrsusting vanaf 1 november op veel wegen verplicht is. Pirelli-lobby?
Niet zijken maar reiden !
All seasons hebben gewoon een sneeuwvlokje en zijn dus ook gewoon OK als er een winterbandenplicht is.
Als ik dagelijks zou moeten rijden (bijv. voor werk) zou ik wellicht ook terug gaan naar WB maar ik reis met de trein of werk thuis. En als het sneeuwt ga ik niet de weg op, dat is nog altijd veiliger dan welke band ook...
Als ik dagelijks zou moeten rijden (bijv. voor werk) zou ik wellicht ook terug gaan naar WB maar ik reis met de trein of werk thuis. En als het sneeuwt ga ik niet de weg op, dat is nog altijd veiliger dan welke band ook...
Ik rij dagelijks (50-60.000km per jaar) en de winterband zit er bij op van december tot februari omdat het moet in Duitsland (waar ik geregeld moet zijn)
Wanneer ik niet meer geregeld in Duitsland moet zijn, gaan die winterbanden er ook nooit meer op. De zomerbanden rijden gewoon veel beter, ook in de winter (behalve op die 2 dagen dat er sneeuw ligt, dan blijf ik wel thuis, ook met de winterbanden trouwens)
All seasons heb ik eens gehad op een vervangwagen en die voelden ook erg goed aan.
Wanneer ik niet meer geregeld in Duitsland moet zijn, gaan die winterbanden er ook nooit meer op. De zomerbanden rijden gewoon veel beter, ook in de winter (behalve op die 2 dagen dat er sneeuw ligt, dan blijf ik wel thuis, ook met de winterbanden trouwens)
All seasons heb ik eens gehad op een vervangwagen en die voelden ook erg goed aan.