Pagina 1296 van 1870

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 13:36
door Kornuit
Mieska schreef: 26 feb 2018 13:25 Sinds kort eigenaar van een Canyon Ultimate CF SLX 8.0 met di2. Prachtige fiets en het elektronische schakelen is geweldig. Het enige wat me opvalt aan de fiets is het rammelend geluid van de aandrijving over klinkers e.d.. Het geluid klinkt alsof de ketting op de kooi van de voorderailleur stuitert, maar dit is niet het geval.
Het geluid is ook goed te horen als ik het achterwiel in de fiets laat stuiteren in huis. Best vreemd, Ik kan het niet achterhalen waar het vandaan komt.
Toevallig andere Canyon eigenaren die hier tegen aan lopen? Ik heb wel het idee dat het uit de groep Ultegra R8000 groep komt.
Ik rij zelf sinds 2 weken met hetzelfde frame, maar heb er zelf een Sram Force 22 groep opgezet. Ik heb geen last van de klachten die jij omschrijft. Ben super tevreden over de rij-eigenschappen van deze fiets. Wat een strakke wegligging. Had hiervoor een Canyon Ultimate CF uit 2010. Dit is wel even een stap vooruit, terwijl ik ook (nog steeds) heel tevreden ben met die Ultimate uit 2010, die ik nu gebruik als winterfiets.

Ook het aerostuur bevalt nu erg goed. Heb er een 120/410 stuur op.

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 15:11
door Gravelist
Mieska schreef: 26 feb 2018 13:25 Sinds kort eigenaar van een Canyon Ultimate CF SLX 8.0 met di2. Prachtige fiets en het elektronische schakelen is geweldig. Het enige wat me opvalt aan de fiets is het rammelend geluid van de aandrijving over klinkers e.d.. Het geluid klinkt alsof de ketting op de kooi van de voorderailleur stuitert, maar dit is niet het geval.
Het geluid is ook goed te horen als ik het achterwiel in de fiets laat stuiteren in huis. Best vreemd, Ik kan het niet achterhalen waar het vandaan komt.
Toevallig andere Canyon eigenaren die hier tegen aan lopen? Ik heb wel het idee dat het uit de groep Ultegra R8000 groep komt.
Misschien je cassette die los zit?

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 15:39
door ippe
Mieska schreef: 26 feb 2018 13:25 Sinds kort eigenaar van een Canyon Ultimate CF SLX 8.0 met di2. Prachtige fiets en het elektronische schakelen is geweldig. Het enige wat me opvalt aan de fiets is het rammelend geluid van de aandrijving over klinkers e.d.. Het geluid klinkt alsof de ketting op de kooi van de voorderailleur stuitert, maar dit is niet het geval.
Het geluid is ook goed te horen als ik het achterwiel in de fiets laat stuiteren in huis. Best vreemd, Ik kan het niet achterhalen waar het vandaan komt.
Toevallig andere Canyon eigenaren die hier tegen aan lopen? Ik heb wel het idee dat het uit de groep Ultegra R8000 groep komt.
Misschien eerder in de Mavic wielen zoeken?
Ik heb ook een vreemd geluid in het voorwiel als ik over kasseien rij. wel met Mavic Ksirium.

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 15:52
door Mieska
De Mavic Cosmics heb ik verkocht en mijn vertrouwde Campa Bora One wielen erin gezet.
De Bora' s heb ik wel voorzien van een body voor shimano, dus misschien zit het in de body of idd de cassette.

Verder is het een heerlijke bike. De vorm van de di-shifters is zo fijn, ik wil niet meer anders, Hiervoor ruim 10 jaar met campa gefietst. Maar dit past mij veel beter!

Het aerostuur maakt de fiets helemaal af en zit en stuurt ook erg fijn!

Re: canyon speedmax cf 8.0 "energy box"

Geplaatst: 26 feb 2018 16:29
door Lcsmet
repsaj schreef: 26 feb 2018 13:08 Hoi, ik overweeg een canyon speedmax cf 8.0 (2017 of 2018). Ik vroeg mij af of die lelijke rubberen "bento box", "Energy box" of hoe ze dat ding ook noemen te verwijderen is. ...........
Google je vriend?
We took a look inside that rubber Energy Source storage box behind the stem

Re: canyon speedmax cf 8.0 "energy box"

Geplaatst: 26 feb 2018 16:42
door repsaj
Lcsmet schreef: 26 feb 2018 16:29
repsaj schreef: 26 feb 2018 13:08 Hoi, ik overweeg een canyon speedmax cf 8.0 (2017 of 2018). Ik vroeg mij af of die lelijke rubberen "bento box", "Energy box" of hoe ze dat ding ook noemen te verwijderen is. ...........
Google je vriend?
We took a look inside that rubber Energy Source storage box behind the stem
Bedankt voor je input, had die al gevonden, maar vind niet dat je daarop kunt zien hoe t nou werkelijk zit.... Of ligt dat aan mij?

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 17:07
door Lcsmet
repsaj schreef: 26 feb 2018 16:42 .................maar vind niet dat je daarop kunt zien hoe t nou werkelijk zit.... Of ligt dat aan mij?
Afbeelding

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 19:46
door stip1979
Sinds vorig jaar een Endurace 9.0 DI2, en ben er zeer tevreden van, met uitzondering van het Acros-balhoofd.
Ik krijg er de speling wel uit, maar na een paar honderd kilometer zit er terug speling op en moet ik het balhoofd terug afstellen.
Nog ieman dit probleem?
Iemand tips om dit op te lossen?

Re: Canyon

Geplaatst: 26 feb 2018 20:10
door refie
stip1979 schreef: 26 feb 2018 19:46 Sinds vorig jaar een Endurace 9.0 DI2, en ben er zeer tevreden van, met uitzondering van het Acros-balhoofd.
Ik krijg er de speling wel uit, maar na een paar honderd kilometer zit er terug speling op en moet ik het balhoofd terug afstellen.
Nog ieman dit probleem?
Iemand tips om dit op te lossen?
Ja ook wel “last” van. Geen oplossing.

Re: Canyon

Geplaatst: 28 feb 2018 08:27
door repsaj
Lcsmet schreef: 26 feb 2018 17:07
repsaj schreef: 26 feb 2018 16:42 .................maar vind niet dat je daarop kunt zien hoe t nou werkelijk zit.... Of ligt dat aan mij?
Afbeelding
Had m al gezien, maar dat betekent dus dat die kabels, en dat doosje los boven de buis hangen wanneer je dat rubberen geval zou verwijderen?

Re: Canyon

Geplaatst: 28 feb 2018 08:40
door MarkVeenstra
Zo ziet het er wel naar uit. Maar je kunt zelf natuurlijk andere oplossingen zoeken voor de plek van het electronisch schakeldoosje, en daarmee de kabelloop.

Ik zou persoonlijk die unit gewoon laten zitten. Het zit je niet in de weg, of je het nou wel of niet zou gebruiken voor je gelletjes ed. Het is vast ook meer aerodynamisch dan zonder dat boxje, en het is een mooie opbergplek voor je kabels en connectieunit.

Re: Canyon

Geplaatst: 02 mar 2018 09:56
door roelw
Ik overweeg de aanschaf van een Canyon met Ultegra R8000 en schijfremmen.
Logischerwijze kom ik terecht bij de Ultimate CF SL 8.0 van 2800€ (Ik heb ook al 2 Ultimate's in maat L en die bevallen me zeer goed): https://www.canyon.com/nl/road/ultimate ... c-8-0.html
Maar als ik ook eens naar de Endurace tegenhanger kijk merk ik dat er zeer weinig verschil is in geometrie voor de vergelijkbare Endurace CF SL 8.0, wel in prijs: 2600€: https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... c-8-0.html
Afmontage is bijna gelijk behalve een Antares versus Aliante zadel en DT PR1600 verus E1800 wielset.

Geometrie in maat L Ultimate versus Endurace:
Zitbuislengte 552 versus 554mm (slechts 2mm verschil)
Bovenbuis 568mm versus 571mm (slechts 3mm verschil)
Balhoofdbuis 174mm versus 184mm (slechts 1 cm verschil)
Balhoofdhoek 73° versus 73,3°
Zitbuishoek en achterbrug zijn gelijk
Wielbasis 1011mm versus 1006mm (slechts 5mm verschil)
Stack 592mm versus 604mm (12mm verschil)
Reach 399mm verus 389mm (10mm verschil)

De geometriën lijken heel sterk op elkaar en het kleine verschil in stack en reach zou je kunnen opvangen met een stuurpen van 1cm langer en een spacer minder onder je stuurpen te monteren.

Beide frames kunnen max 30mm banden aan.

Mag ik concluderen dat er weinig verschil merkbaar zal zijn tussen beide fietsen of zie ik iets over het hoofd?

Bijkomende vraag in de rand: Waarom geven veel fabrikanten 30mm als maximum bandbreedte aan (onder andere Canyon, Ritchey Road Logic, de nieuwe Rose X-Lite,... ) maar de meeste banden komen standaard in 23mm, 25mm; 28mm en 32mm (Continental GP4000, Gatorskin, Schwalbe One, Schwalbe Durano,...).
Ik weet wel dat er ook 30mm banden bestaan maar die zijn toch eerder zeldzaam.