Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- borgmonster
- Forum-lid
Mijn opa had ze voor zichzelf gemaakt met weerstandsdraadjes tussen stukjes kunststof en karton gelamineerd. Transformator ertussen en altijd als hij bij ons kwam inpluggen in het stopcontact en broeien maar met de voetjes.
Dat was in 1978 of zo. Ik kon me (heb het toen eens uitgeprobeerd) niet voorstellen dat hij dat kon verdragen aan z’n voeten! Zo heet.
Ook de handvatverwarmjng aan m’n motor hield ik in de laagste stand. Ik vond het anders wel erg heet worden.
Wat ook werkt is je voeten trainen. Toen ik vroeger dagelijks 20 km fietste naar school werd m’n rechterhand nooit koud, links wel. Ook bij -18 ging ik op de fiets. Ik sliep toen met m’n rechterhand netjes boven de dekens en met m’n linker eronder (je moet je hand toch ergens houden). Gevolg was wel dat m’n rechterhand de kou blijkbaar meer gewend was.
Ergo: met de voetjes buiten de dekens slapen!
Dat was in 1978 of zo. Ik kon me (heb het toen eens uitgeprobeerd) niet voorstellen dat hij dat kon verdragen aan z’n voeten! Zo heet.
Ook de handvatverwarmjng aan m’n motor hield ik in de laagste stand. Ik vond het anders wel erg heet worden.
Wat ook werkt is je voeten trainen. Toen ik vroeger dagelijks 20 km fietste naar school werd m’n rechterhand nooit koud, links wel. Ook bij -18 ging ik op de fiets. Ik sliep toen met m’n rechterhand netjes boven de dekens en met m’n linker eronder (je moet je hand toch ergens houden). Gevolg was wel dat m’n rechterhand de kou blijkbaar meer gewend was.
Ergo: met de voetjes buiten de dekens slapen!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Zou het dan toch? vandaag een rit van meer dan 3 uur gefietst met alpaca wollen sokken. ( 50% Polyacrylic, 25% Wool, 8% Alpaca , 7% Polyamide, 6% Cordura, 4% Elastane ) Maar goed, ze voelen best warm aan. Pas na iets meer dan 2u30 rijden begon mijn tenen lichtjes koud te krijgen. Maar als ik thuis kwam, waren ze niet ijskoud. Voordien begon ik het al koud te krijgen na een uurtje (of vroeger) fietsen.
Ik verwacht volgende week skisokken en een thermo zool in alpaca wol (70%). Wie weet wordt dit wel de gouden combiantie voor mij.
Ik verwacht volgende week skisokken en een thermo zool in alpaca wol (70%). Wie weet wordt dit wel de gouden combiantie voor mij.
-
- Forum-lid HC
Ik heb zelf Gerbing verwarmde handschoenen (zowel voor de fiets als voor de motor). Koude voeten heb ik gelukkig geen last van (ook niet met schaatsen, waar ik overigens met blote voeten in rijd, sokken zouden niet eens passen).
Lijkt me inderdaad we lastig als je zelfs bij de huidige temperaturen al last krijgt van koude voeten (heb vandaag ca. 2 uur gereden waarbij ik zelfs geen handschoenen nodig had.
Lijkt me inderdaad we lastig als je zelfs bij de huidige temperaturen al last krijgt van koude voeten (heb vandaag ca. 2 uur gereden waarbij ik zelfs geen handschoenen nodig had.
Plak deze https://www.decathlon.nl/p/voetwarmers- ... mc=8373956 warmte wedze op voet en zekers 3 uurtjes geen koude voeten,wel met dunne overschoenen gebruik ik ze.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Niet gekocht, maar gekregen. Sticky Pod. Een neopreen etui waar ik o.a. mijn GSM, id en andere kaarten, autosleutel, bandenlichters kan meenemen. Waterproof (al moet ik dat nog testen). Past netjes in de achterzak van een jas of trui. O de achterzijde zijn noppen voorzien, die voorkomen dat het tasje uit je zak kruipt.
Voorbeeld in een Gabba ...
Voorbeeld in een Gabba ...
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik had wat goesting in nieuwe fietskleding ( ik wilde ook wat kleding vervangen). De (Covid19) kortingen kwamen goed van pas.
MILLE GT ULTRAZ WINTER JACKET EVO
Assos Bonka winter tights
Thermo hemden
2x Assos Regenjack (Schlosshund en Sturmprinz)
handschoenen
Sokken
Regenpetje en nekwarmer
Thermo hemden
handschoenen
Sokken
Regenpetje en nekwarmer
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Mooie spulletjes Over welke covid-19 korting heb je het?boswielrenner schreef: ↑03 jan 2021 00:21 Ik had wat goesting in nieuwe fietskleding ( ik wilde ook wat kleding vervangen). De (Covid19) kortingen kwamen goed van pas.
Thermo hemden
handschoenen
Sokken
Regenpetje en nekwarmer
Stomme vraag misschien maar neopreen is toch niet waterdicht?i-mac schreef: ↑02 jan 2021 23:10 Niet gekocht, maar gekregen. Sticky Pod. Een neopreen etui waar ik o.a. mijn GSM, id en andere kaarten, autosleutel, bandenlichters kan meenemen. Waterproof (al moet ik dat nog testen). Past netjes in de achterzak van een jas of trui. O de achterzijde zijn noppen voorzien, die voorkomen dat het tasje uit je zak kruipt.
Normaal gezien, maar bij sticky pod beweren ze wel dat het waterafstotend is. Ik laat het nog wel wetenPhilippos schreef: ↑03 jan 2021 08:04Stomme vraag misschien maar neopreen is toch niet waterdicht?i-mac schreef: ↑02 jan 2021 23:10 Niet gekocht, maar gekregen. Sticky Pod. Een neopreen etui waar ik o.a. mijn GSM, id en andere kaarten, autosleutel, bandenlichters kan meenemen. Waterproof (al moet ik dat nog testen). Past netjes in de achterzak van een jas of trui. O de achterzijde zijn noppen voorzien, die voorkomen dat het tasje uit je zak kruipt.
Ik zou hem eerst eens vol proppen met keukenpapier en kijken of het echt droog blijft. Jouw telefoon lijkt mij een minder geslaagde proef voorwerp
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik ken neopreen van de wetsuits en daar is het juist de bedoeling dat er een laagje water bij komt voor de isolatie. Vandaar mijn vraag.