Ik rij af en toe stukjes Frankkrijk door op secundaire of op route nationales en het is ook altijd goed uitkijken om de juiste afslag te nemen op de rotondes. Kun je je voorstellen in volle spurt en volle inspanning dat het misloopt. De afslag van de motoren en auto's had 100m voor of na de rotonde moeten zijn. Slechte keuze van de parcoursbouwers dus.
Wielerseizoen 2025
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Pogi zou alvast met de daver op zijn lijf zitten, inclusief schaamrood, indien hij tijdens de koninginnenrit
van een kleine ronde, op een hoopje gereden zou worden door 3 ploeggenoten
van zijn grote rivaal.

Wel eens dat het niet optimaal is neergelegd zo. Wat ook niet meewerkt, is dat de motoren nog veel te dicht voor de renners mogen rijden. Dat was hier ook weer het geval en leidde het verkeerd rijden in.fiedoo schreef: ↑21 feb 2025 06:03Ik rij af en toe stukjes Frankkrijk door op secundaire of op route nationales en het is ook altijd goed uitkijken om de juiste afslag te nemen op de rotondes. Kun je je voorstellen in volle spurt en volle inspanning dat het misloopt. De afslag van de motoren en auto's had 100m voor of na de rotonde moeten zijn. Slechte keuze van de parcoursbouwers dus.
De grootste fout lag echter bij de jury en ploegleiders. Dat die renners als een kudde wilde buffels richting de (niet bestaande) finishlijn blijven fietsen is logisch. Dat de jury en ploegleiders dit apathisch gadeslaan en het peloton niet tot stoppen (en omkeren) manen, is een veel groter probleem dan het verkeerd rijden. Het had wat mij betreft de noodzaak van het schrappen van de hele etappe kunnen voorkomen, maar veel belangrijker: honderden meters gevaarlijke situatie gingen nu gewoon door. Het verkeerd gereden peloton was eerder bij de finish dan Ganna.
Campagnolo Ultra Dork
Een overvloed aan koers momenteel, bijna te veel om allemaal live te volgen.
Merlier wint in de woestijn, maar maakt na de meet een flinke smak, Pogi gaat van bij het begin in de aanval en amuseert zich te pletter tussen de kamelen, de sprintersploegen zijn er niet blij mee.
Kristof wint in Andalucia.
Scaroni in de Var.
En Meeus wint in de Algarve. Bardet stapt af na valpartij.
Merlier wint in de woestijn, maar maakt na de meet een flinke smak, Pogi gaat van bij het begin in de aanval en amuseert zich te pletter tussen de kamelen, de sprintersploegen zijn er niet blij mee.
Kristof wint in Andalucia.
Scaroni in de Var.
En Meeus wint in de Algarve. Bardet stapt af na valpartij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De spielerei van nu kan mij nog niet echt boeien. Zijn toch eigenlijk veredelde trainingskoersen.
Omloop is straks wel aardig, Gent-W saai, mijn echte drang om koers te kijken is pas bij de Strade Biance. Daar heb ik echt weer zin in.
Omloop is straks wel aardig, Gent-W saai, mijn echte drang om koers te kijken is pas bij de Strade Biance. Daar heb ik echt weer zin in.
De koersen in het zuiden in het voorjaar wakkeren vooral mijn drang aan om daar ook heen te gaan. Heerlijke parcours ginder om zelf te fietsen. Maar voorlopig weinig zon daar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Een (ex?)veldrijder he, die domineren op dit ogenblik het peleton! Pidcock, Kristen... en binnenkort nog Wout en Mthieu en ...

- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je Merlier als veldrijder bestempelt ben je wel heel creatief hoor. Ja, hij heeft in het veld gefietst, maar allesbehalve indrukwekkend.