Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 26 mar 2010 07:11

Korhaan schreef:Tja het maakt mij eigenlijk niet uit als er iemand in mijn wiel zit alleen soms kan het ook best gevaarlijk zijn...............had vorig jaar namelijk iemand die in mijn wiel ging zitten, ik zat lekker rustig te trappen. Ging een mooi stukkie zo door totdat we een hek tegenkwamen; ik rem iets en stuur er omheen en toen hoorde ik ineens een klap en dat was dus die 'plakker' die vol tegen het hek was geklapt en zijn hele voorvork 'iets rechter had gezet'. Ik omdraaien en vragen of alles goed ging met hem en wat denk je wat hij zei "Je kon me niet losrijden he"...........Ik dacht bij mezelf, tssssss wat een malloot.

*Cas* schreef:Als je weet dat er iemand in je wiel zit en er komt een obstakel aan lijkt me het ook niet meer dan fatsoenlijk om dit even aan te geven...


Natuurlijk geef je obstakels en gevaarlijke situaties aan , maar iedere fietser weet toch ook dat je niet blind op je voorganger af moet gaan en je ogen ook zelf de kost moet geven . In een groep probeer ik ook verder vooruit te kijken mbt situaties die er aan kunnen komen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 26 mar 2010 08:36

Ik vind het altijd wel leuk. Zeker bij woon werk verkeer, ik heb tussen Purmerend en Amsterdam wel eens een hele sliert verzameld. Geen een nam over, dat geeft mij wel een goed gevoel ;-)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 mar 2010 09:56

verleden jaar tijdens "les 3 ballons", na de afdaling van de ballon d'alsace, samen met een 10-tal anderen, kms lang ( een 15 kms schat ik) in het wiel van een goeddoorrijdende 'grijzen ollander" gereden en niemand pakte over. Uit eerlijke schaamte heb ik dan over genomen tot ik merkte dat 2 kms verder onze "kopman" uit het wiel gereden was en er van de anderen nog altijd niemand de kop wou doen.
Resultaat: 'k heb mij na nog enkele kms kopwerk laten "bollen" en gewacht op mijn fietsmaat die wat in de achtergrond verzeild geraakt was en die profiteurs zelf in de wind laten rijden.
't mag een beetje zijn maar te veel is te veel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 26 mar 2010 10:11

Wanneer ik op de racefiets zit vindt ik het echt leuk om andere tegen te komen en daarmee op te rijden. Mits zij dat ook vinden natuurlijk.
Mijn woonwerk verkeer afstand 10km enkele reis leg ik af op een stadsfiets met 3 versnellingen. Normaal heb ik een gangetje van gemiddeld 25 km per uur. Wanneer ik echt veel tegenwind heb en er komt toch iemand voorbij met een elektrisch aangedreven fiets. Dan ga ik er lekker achterhangen hoor. Zij hebben ook een hulp ;)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 26 mar 2010 10:33

Vorig jaar tijdens de Marmot zat ik in het dal van de Maurienne ook in zo'n groepje met van die zeikerds die bang waren om moe te worden. Wat er in resulteerde dat ze iets van 15 k/u gingen rijden omdat niemand kopwerk wilde doen.
Daar ben ik dus maar heel snel bij weggereden, zo flauw.

Op Alpe d'Huez was het dan een stuk leuker, ik had een klein dipje en zat in het wiel van een Brit. Hij vroeg me op een gegeven moment of we samen op zouden rijden maar ik was op dat moment blij dat ik uberhaupt op m'n fiets kon blijven zitten dus ik kon niet veel voor 'm betekenen.
Toen ik even later weer een beetje opgeknapt was, ging ik op kop rijden en zei tegen hem dat hij nu maar een tijdje in mijn wiel moest gaan zitten. Vond ie heel tof maar toen ik na een paar bochten omkeek was ie in geen velden of wegen meer te bekennen...
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 26 mar 2010 10:40

Gelijkaardig verhaal in de Ronde van Picardie: groep van 35 man, waarvan eer 15 man op kop rijdt. En dan nog zijn er daarvan een aantal bij die plots gaan doortrekken voor 100m en iedereen uit het wiel rijden, en een beetje verder is de kaars uit. Zo leid je kopwerk natuurlijk nergens toe...
Samen met 2 andere belgen dan maar zelf een keer of 2 aan het pak gesleurd, zodat we nog met 8 man overbleven. Dit waren de leukste 40km van het afgelopen seizoen: iedereen die mooi ronddraaide en allemaal zijn werk deed. Natuurlijk werd er op het einde nog wat gespurt voor de 'ereplaatsen', maar achteraf begroette iedereen elkaar nog eens voor de erg leuke rit en het prachtige teamwerk om de rest van de wieltjeszuigers eraf te rijden :D
Stockie

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 28 mar 2010 03:17

Sorry hoor, maar ik zie het verband niet zo goed. In de koers is het natuurlijk anders dan in een training. In de koers kan ik ook niet zo goed tegen plakkers..

Maar wat jij nu schets is geen situatie van plakken, maar meer een tactisch inzicht van een drol. Jullie waren met een te grote groep, jij bent toch ook later met 8 man weggereden? In ieder geval zie ik totaal het verband niet. Zoiezo niet omdat het natuurlijk in de koers anders is dan in een toertocht.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 mar 2010 08:11

Ach, hing er pas een kerel best lang in het wiel bij me, bij een vrouw dus, die NET fietsts, WATJE!!!
Dus ik houd een tikje in... kijken wat ie doet.... spurt ie weg en tien minuten later zit ie op een bankje uit te puffen, prutser!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 29 mar 2010 00:38

Lol. Was hij toch eerder bij dat bankje dan jij. :D

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 29 mar 2010 01:03

superrose schreef: Dus ik houd een tikje in... kijken wat ie doet.... spurt ie weg en tien minuten later zit ie op een bankje uit te puffen, prutser!

...dus moest jij op zoek naar een ander bankje dat nog vrij was! ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 mar 2010 01:05

:D:D:D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 29 mar 2010 03:22

simic schreef:Sorry hoor, maar ik zie het verband niet zo goed. In de koers is het natuurlijk anders dan in een training. In de koers kan ik ook niet zo goed tegen plakkers..

Maar wat jij nu schets is geen situatie van plakken, maar meer een tactisch inzicht van een drol. Jullie waren met een te grote groep, jij bent toch ook later met 8 man weggereden? In ieder geval zie ik totaal het verband niet. Zoiezo niet omdat het natuurlijk in de koers anders is dan in een toertocht.


Dit is ook maar een gewone toertocht, maar met tijdsopname (cfr Marmotte). Dit is voor mij net hetzelfde. En juist vervelender dan wieltjeszuigers op training. Wat maakt het nu op een trainingsritje uit of er iemand in je wiel blijft plakken of niet? Trainen doe je voor jezelfd om beter te worden, niet om voor te rijden op de ander. That's just my opinion...
Stockie

Plaats reactie