Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2010

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 jun 2010 20:11

[quote="FWR"][quote="litespeed"]Hoeveel bar heb jij achter...?[/quote]
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Is het te weinig?[/quote]
Op de foto lijkt er maar weinig in te zitten. Vandaar.

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 08 jun 2010 20:59

[quote="litespeed"][quote="FWR"][quote="litespeed"]Hoeveel bar heb jij achter...?[/quote]
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Is het te weinig?[/quote]
Op de foto lijkt er maar weinig in te zitten. Vandaar.
[/quote]
Ik zal het binnenkort controleren. Het is ook niet de eerste keer dat ik het hoor dus het zou best kunnen kloppen.
Volgens mij krijg ik er echter niet veel meer bij. Eventueel maar eens een andere pomp proberen dus.

@Watikjebrom
Waar is die foto genomen? Stoer natuurlijk dat er iemand anders op aan het lopen is ...

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 09 jun 2010 15:53

@FWR, ik heb geen flauw idee waar de foto genomen is. Aan mijn gezicht te zien zal dat wel in het begin geweest zijn, een paar uur later zag ik er heel anders uit :-)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

sosse
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:25

sosse 09 jun 2010 18:49

De gulperberg heeft een beginstuk van 16%. Omdat ik zo kapot zat las ik alle bordjes vooraf heel goed. Maar aangezien jij het niet weet zul jij een stuk makkelijker omhoog zijn gegaan dan ik ;)

[quote="Watikjebrom"][quote="sosse"]Blijkt dat ik 13 en 16% iets te veel vind. [/quote]

Gisteren ook de 100 km gereden. Op de vertraging door file na (2 uur later gestart als gehoopt) toch een prachtige tocht gereden. Complimenten voor de organisatie. Start en finish waren wel erg druk, maar eenmaal en route was het goed te doen. Wel jammer dat je lopend over de finish moest door de enorme drukte. Heb het speldje laten liggen en gelijk door naar de auto.

Ook veel meer hoogtemeters als vooraf aangegeven. Volgens de website zouden het er zo'n 830 zijn, uiteindelijk bleken het er 1140 te zijn. Voor mij genoeg :-)

@ Sosse: Ik heb geen 16% gezien in deze route, waar moet dat dan geweest zijn?

[/quote]
Rij ik nou achteruit of ga jij nou zo hard?

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 09 jun 2010 20:37

Sosse, bedoel jij dat hele korte steile stukje wat direct na een meer dan haakse bocht kwam? Iets verderop stond een verzorgingspunt. Op dat steile stukje heb ik mijn ketting tussen de bladen getrapt en deze zat muurvast, de fietsenmaker in Gulpen (Jean Habets?) heeft 'm ertussenuit moeten halen (en ik was daar niet de enige).

Ik heb een kwartiertje samen met een maat staan prutsen maar hij wilde er niet uit. Terwijl we bezig waren heb ik wel 25 renners gezien wiens ketting er op dat stukej af was gelopen.

Ach ja .... gedeelde smart is halve smart :-)

PS, In het stukje Duitsland zat ook een heel kort supersteil stukje. Dat was een leuk toetje op het eind van de rit :-)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 09 jun 2010 21:24

gulperberg begon midden in het centrum van Gulpen zelf, deze heeft een heel kort steil beginstuk maar dat is echt geen 16% hoor. Heb daar ook geen verzorgingspost gezien eigenlijk.

2 heuvels na de gulperberg waren leuker trouwens, kruisberg en nijswillerberg waren erg leuke afsluiters!

overigens wel opmerkelijk hoeveel mensen zich met schakelen verkijken op een helling.
heb zelfs kettingen zien breken, zie ik tijdens mountainbike-evenementen veel minder gebeuren ;)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

frapekapat
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2008 17:27

frapekapat 09 jun 2010 21:46

Ik heb de hele 110 km met veel plezier gefietst maar aan het eind van de rit op de parkeerplaats kwam ik er achter dat ik m'n autosleutel verloren was.
dat was vet balen want dat betekende ook nog 10 km fietsen naar het station.

Nou is mijn vraag.heeft iemand toevallig een toyota sleutel gevonden met een mascotte leeuw van wk 2000 eraan.
is verloren in de 20 km van de tocht.

email is frank-brouwer@hetnet.nl
frank

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 09 jun 2010 22:07

[quote="klaas-kippegaas"]gulperberg begon midden in het centrum van Gulpen zelf, deze heeft een heel kort steil beginstuk maar dat is echt geen 16% hoor. Heb daar ook geen verzorgingspost gezien eigenlijk.

2 heuvels na de gulperberg waren leuker trouwens, kruisberg en nijswillerberg waren erg leuke afsluiters!

overigens wel opmerkelijk hoeveel mensen zich met schakelen verkijken op een helling.
heb zelfs kettingen zien breken, zie ik tijdens mountainbike-evenementen veel minder gebeuren ;)
[/quote]

Volgens mij zit je er gewoon naast en is het wel degelijk 16% (over een kort stukje): http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerend ... g-west.php

sosse
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:25

sosse 09 jun 2010 22:12

Dank u pinarello. Dat stukje bedoel ik inderdaad.
Rij ik nou achteruit of ga jij nou zo hard?

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 10 jun 2010 00:51

ah ok, nu zie ik het!

ik keek op dezelfde website maar naar "Steilste 300m : 11.7%"

heb dat kleine stukje eigenlijk niet eens zo ervaren, die eerst 200m is zo voorbij en de rest is eigenlijk niet zo heel spannend meer....
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 10 jun 2010 02:13

[quote="ALwarrior"]
Over één van de ongemakken: gedurende de dag kreeg ik een beetje last van een soort beginnende hoofdpijn. Niet zodanig dat je er voor stopt, maar wel merkbaar. Ik kreeg het idee dat dat wel eens zou kunnen komen door de warmte en dus maar een aantal keren een pot water op mijn hoofd leeg gekieperd. Dat hielp wel wat.
Ben ik daar de enige in? Of zijn er meer die dat herkennen?[/quote]

Ik heb ook een keer last gehad van hoofdpijn. In mijn geval was het blijkbaar een tekort aan vocht ('s ochtends thuis om half 7 een bak koffie gehad en tot de start rond half 12 weinig gedronken; een beetje water maar niet al te veel, terwijl ik normaal behoorlijk veel drink). Bij de eerste stop een grote plens water gedronken en na een half uur trok de hoofdpijn weg. Meer drinken dus voor het starten de volgende keer.

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 10 jun 2010 23:36

ErwinB, bedankt voor de tip.

Ik had zelf het idee dat ik mijn best gedaan had om wel genoeg te drinken. 's Ochtends bij het ontbijt een paar flinke mokken thee, een kop koffie en een glas water gedronken. Tijdens de tocht heb ik er voor gezorgd dat ik tussen elke bevoorrading (dwz elke 25 km)minimaal één bidon van 750 ml leeg dronk. Op een paar stops heb ik ter plekke wat meer gedronken. Ook nog twee appels gegeten onderweg. op 250 km zijn er dan iets van 10 stops, dat komt neer op 7.5 liter drinken. Voeg daar het ontbijt en de losse drankjes bij dan kom ik in de richting van 8.5 - 9 liter. Ik vond dat zelf al erg veel, maar misschien is het nog niet genoeg?

Plaats reactie