Hoeveel train jij Nu ?
Momenteel:
op woensdag 1,5 u op de tacx
zaterdag 2u op rollen.
Bij mooi weer naar buiten!
op woensdag 1,5 u op de tacx
zaterdag 2u op rollen.
Bij mooi weer naar buiten!
Afgelopen 2 weken niet zoveel, ben ziek geweest, en erg druk met werk en dergelijke.
Maar normaal ga ik 3 dagen per week kracht training doen, gevolgd door een uurtje spinning. Dat uurtje is een beetje afhankelijk van de spiergroepen die ik heb getraind. Na een flinke been spier dagje trek ik het spinning maximaal 3 kwartier.
verder zodra het een beetje weer is naar buiten, verder ben ik sinds een paar weken leraar sportieve recreatie, hiervoor had ik 1 keer in de week gym les en nu geef ik het 1 keer per week, waarbij ik toch stiekem veel bezig ben, met voordoen en mee doen.
Maar normaal ga ik 3 dagen per week kracht training doen, gevolgd door een uurtje spinning. Dat uurtje is een beetje afhankelijk van de spiergroepen die ik heb getraind. Na een flinke been spier dagje trek ik het spinning maximaal 3 kwartier.
verder zodra het een beetje weer is naar buiten, verder ben ik sinds een paar weken leraar sportieve recreatie, hiervoor had ik 1 keer in de week gym les en nu geef ik het 1 keer per week, waarbij ik toch stiekem veel bezig ben, met voordoen en mee doen.
Voor mij vanaf november t/m maart: elke zondag een MTB tocht van 45-65 km. Op woensdagavond spinnen (een uur lang echt volle bak rammen).
Daarnaast wanneer mogelijk woon-werk (totaal 50 km), een keertje per week. Dit doe ik echter te weinig.
Vanaf begin april MTB aan de kant en weer op de racer. Zondagochtend 70-90 km, woensdagavond blijf ik spinnen totdat avonden lang genoeg zijn om 60km te kunnen rijden.
Ben al blij dat ik dit in stand kan houden met werk, reizen en een gezin met 3 kinderen. Meer zit er niet meer in.
Daarnaast wanneer mogelijk woon-werk (totaal 50 km), een keertje per week. Dit doe ik echter te weinig.
Vanaf begin april MTB aan de kant en weer op de racer. Zondagochtend 70-90 km, woensdagavond blijf ik spinnen totdat avonden lang genoeg zijn om 60km te kunnen rijden.
Ben al blij dat ik dit in stand kan houden met werk, reizen en een gezin met 3 kinderen. Meer zit er niet meer in.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
-
- Forum-lid
Maandag 2 1/2 uur op de weg
Dinsdag 1 1/2 uur crossen
Donderdag 2 uur baan
En binnenkort weer de voorjarscompetities
Misschien wat rare combinatie maar wel leuk;)
Dinsdag 1 1/2 uur crossen
Donderdag 2 uur baan
En binnenkort weer de voorjarscompetities
Misschien wat rare combinatie maar wel leuk;)
Van Tuyl Vt850
Sensa Toscana CX
Sensa Toscana CX
-
- Forum-lid
3 uur spinnen per week
gemiddeld 200km aan duur training per week.
Bovenstaande kan afwijken en ligt aan mijn onregelmatigheid aan werk in een week.
gemiddeld 200km aan duur training per week.
Bovenstaande kan afwijken en ligt aan mijn onregelmatigheid aan werk in een week.
Pinarello FP6 de echte Italiaan.
In deze periode in het weekend een duurtraining tussen de 2,5 en 4 uur. Door de weeks probeer ik minimaal 's avonds een rondje te doen van ongeveer 30 kilometer met wat tempowisselingen. O-ja, en thuis natuurlijk de core-stability oefeningen.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ik probeer nog wel 6 keer in de week te trainen.
Maandag rust
Dinsdag hardlopen 1 uur
woensdag tacx 1,5 uur
donderdag hardlopen 1 uur
vrijdag fietsen 2,5 uur
zaterdag fietsen 3 a 4 uur
zondag fietsen 2,5 uur
Dan kunnen de fiets trainingen wisselen in lengte. Ook afhankelijk van het weer natuurlijk. Is het weer te slecht kort ik de training in of verplaats het naar de Tacx.
Tevens een beetje afwisselen tussen mountainbiken is het bos en fietsen op de weg.
Ik vind die afwisseling in de winter wel lekker.
Dus vooral veel duur training om met een sterke conditie de winter uit te komen!
Maandag rust
Dinsdag hardlopen 1 uur
woensdag tacx 1,5 uur
donderdag hardlopen 1 uur
vrijdag fietsen 2,5 uur
zaterdag fietsen 3 a 4 uur
zondag fietsen 2,5 uur
Dan kunnen de fiets trainingen wisselen in lengte. Ook afhankelijk van het weer natuurlijk. Is het weer te slecht kort ik de training in of verplaats het naar de Tacx.
Tevens een beetje afwisselen tussen mountainbiken is het bos en fietsen op de weg.
Ik vind die afwisseling in de winter wel lekker.
Dus vooral veel duur training om met een sterke conditie de winter uit te komen!