Pagina 14 van 113

Geplaatst: 19 apr 2010 19:32
door jasperr
Tuurlijk kan je de zadelhoogte nog verstellen! Het is geen lijm, het is montagepasta en een must bij het monteren van een zadelpen.
Vet moet je juist niet gebruiken. Door vet wordt carbon namelijk een glijbaan, vandaar dat je zadelpen steeds zakt!
Dus, het vet van de zadelpen en uit de zitbuis verwijderen en de zadelpen met montagepasta voor carbon (Tacx of Dynamic, al eerder genoemd) monteren.

Geplaatst: 19 apr 2010 20:18
door twofourtwo
jasperr schreef:Tuurlijk kan je de zadelhoogte nog verstellen! Het is geen lijm, het is montagepasta en een must bij het monteren van een zadelpen.
Vet moet je juist niet gebruiken. Door vet wordt carbon namelijk een glijbaan, vandaar dat je zadelpen steeds zakt!
Dus, het vet van de zadelpen en uit de zitbuis verwijderen en de zadelpen met montagepasta voor carbon (Tacx of Dynamic, al eerder genoemd) monteren.


pfft ... zoveel te leren ... zo een weinig tijd :) het is nu duidelijk ... thanks guys!

maar bon, morgen langs FM om te zien of de carbonbuis waar de zadelklem opzit ondertussen niet beschadigd is.

Geplaatst: 19 apr 2010 20:22
door geertjan5
Anaszi2.0 schreef:
Geert Jan schreef:gisteren met de ketting invetten kwam ik er achter dat er iets heel erg goed aanliep. dacht eerst aan de ketting/crank. Het getril was door het hele frame te horen en te voelen. Crank geinspecteerd niks mis mee. Ketting lijkt mij ook niet(heb hem alleen maar ingevet). maar ik zit te denken aan de achterderailleur. Nog even een op onderzoek uit dus.

Iemand een tip?:)

Edit: als ik de achterderailleur iets naar voren buig(zodat de spanning er van af is) is het verholpen. Zodra hij weer op spanning staat is het weer zover.


Loopt het bovenste wieltje niet tegen je kransjes aan?


sorry voor de late reactie.
Ik had de ketting er weer afgehaald en de derailleur gedemonteerd.. Alles los en toen weer vast gedraaid en het draaide weer heerlijk. Zelf vond ik het bovenste tandwieltje nogal veel speling hebben. Maar of dit de oorzaak is betwijfel ik. Enfin de boel loopt weer lekker. Maar wat het toch is geweest is nogsteeds een raadsel.



Afgelopen donderdag uit school op weg naar huis lekker door gereden. Ik had zin om het weekend te vieren;) vlak bij huis nog even een keer aanzetten en alles wat onder mijn voeten zat viel spontaan uit elkaar(A). Laatste stukje maar ''gestept''. Thuis fiets op de kop en alle kransjes van de achterkrans en tandblad-voor waren allemaal versleten. En ook miste er een groot aantal(A) Ook zat er een kilometer speling op de ketting. Ik moet toegeven het is wel een oud karretje. Maarja daar zijn schoolfietsen toch voor?:)

Geplaatst: 19 apr 2010 21:34
door sirbas
Onlangs een setje BBB Hexastars besteld om het verwisselen van de 40 voor een 34 op mijn compact wat makkelijker te maken. Het concept van beide zijden een inbus is geniaal.
Ik was alleen iets minder geniaal toen ik de boel aan het aantrekken was. Je voelt hem bij het begin van mijn verhaal al aankomen, ik trok natuurlijk de hele kop eraf bij één van die bouten. Is toch stuk slapper materiaal dan de oorspronkelijke bladbouten.
En ik heb gewoon een momentsleutel liggen, die had ik kunnen gebruiken, ware het niet dat ik het aanhaalmoment niet zou weten. Maar zal toch niet meer dan een 5-6 nm hoeven zijn lijkt me...
Overige boutjes meteen maar slagje losser gedraaid. Krengen waren nog duur ook, 18 euro voor 5 @#$% boutjes.

Geplaatst: 19 apr 2010 23:50
door skimons
nog niet, sta op het punt mijn frame te verzagen :D

zal zo'n vaart niet lopen hoor. ik zal t wel even documenteren ;)

Geplaatst: 21 apr 2010 17:02
door bdk9001
Het kettingblad van een op te knappen fiets verziekt door ipv een fatsoenlijke cranktrekker (die nog bij mn ouders lag) 'eventjes' met een 2-armige pulleytrekker aan de gang gegaan. Ondanks hamers en tot 100kg aan gewicht het blad nooit meer recht gekregen... :(

Geplaatst: 21 apr 2010 18:23
door korrel
Gisteren met het schoonmaken en weer monteren van m'n voorrem het boutje aan de achterkant dolgedraaid. Hij zit wel vast, dus laat het maar zo. Alleen als tie eraf moet, wordt het nog wat.....ach zorg voor later..

Geplaatst: 21 apr 2010 18:27
door perik
Korrel schreef:Gisteren met het schoonmaken en weer monteren van m'n voorrem het boutje aan de achterkant dolgedraaid. Hij zit wel vast, dus laat het maar zo. Alleen als tie eraf moet, wordt het nog wat.....ach zorg voor later..


Ik zou daar niet mee doorrijden. Wat als hij ineens los komt als je hard remt!!?

Geplaatst: 21 apr 2010 18:36
door korrel
Onee...ik bedoelde dat ik hem zo vast heb gedraaid dat die dol is geworden en dan bedoel ik de zeskant van de inbus en niet het draad. Hij zit eerder te vast dan te los..

Overigens zou een fietsenmaker deze wel eraf krijgen ?!

Geplaatst: 21 apr 2010 18:38
door perik
Okee, verkeerd begrepen. :)

Geplaatst: 21 apr 2010 21:51
door skimons
GastheerG schreef:
Korrel schreef:
Overigens zou een fietsenmaker deze wel eraf krijgen ?!


inbusleutel afvijlen op 1 vlak. In de moer steken en in het gat een kleine schroevendraaier slaan.


gewoon uitboren lijkt mij gemakkelijker.. maar goed, kan het mishebben en dit is voor andere gevallen wel een goeie truc