Het grote RVV 2011 topic
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik voel me toch geroepen om het niet eens te zijn met Chavanel = wieltjeszuiger:
Chavanel valt aan op de Oude Kwaremont met nog 85km te rijden. Tot hij door Cancellara wordt ingelopen op de Valkenberg heeft hij ongeveer 50km in de aanval gereden, waarvan een aanzienlijk deel met 2 of alleen (na de Molenberg).
Wie doet beter?
Cancellara valt aan op de Haaghoek (nog 43km te gaan), maar moet noodgedwongen gas terugnemen op de muur (18km te gaan). Dus Cancellara reed 25km in de aanval.
Natuurlijk was Cancellara met (teveel?) overschot de beste man in de koers. Maar Chavanel was zeker niet slecht, en dat hij niet reed was een verhaal met een ezel en een steen (kijk naar Boonen vorig jaar die wel meereed en dan genadeloos werd losgereden). Bovendien mocht Chavanel gewoon niet van de ploeg.
Als er iemand de kansen van QS uiteindelijk de nek heeft omgedraaid, is het Tom Boonen, die zich als een ezel een derde keer stoot aan dezelfde steen door overmoedig te demarreren en met zijn neus in de wind te rijden met een fluitende Cancellara in zijn wiel (RVV 2010, PR 2010, en nu RVV 2011).
De aanval van Cancellara op de Haaghoek+Leberg in deze ronde is zowat de meest indrukwekkende wielerprestatie die ik ooit gezien heb sinds VDB op Navalmoral en natuurlijk de Redoute.
Chavanel valt aan op de Oude Kwaremont met nog 85km te rijden. Tot hij door Cancellara wordt ingelopen op de Valkenberg heeft hij ongeveer 50km in de aanval gereden, waarvan een aanzienlijk deel met 2 of alleen (na de Molenberg).
Wie doet beter?
Cancellara valt aan op de Haaghoek (nog 43km te gaan), maar moet noodgedwongen gas terugnemen op de muur (18km te gaan). Dus Cancellara reed 25km in de aanval.
Natuurlijk was Cancellara met (teveel?) overschot de beste man in de koers. Maar Chavanel was zeker niet slecht, en dat hij niet reed was een verhaal met een ezel en een steen (kijk naar Boonen vorig jaar die wel meereed en dan genadeloos werd losgereden). Bovendien mocht Chavanel gewoon niet van de ploeg.
Als er iemand de kansen van QS uiteindelijk de nek heeft omgedraaid, is het Tom Boonen, die zich als een ezel een derde keer stoot aan dezelfde steen door overmoedig te demarreren en met zijn neus in de wind te rijden met een fluitende Cancellara in zijn wiel (RVV 2010, PR 2010, en nu RVV 2011).
De aanval van Cancellara op de Haaghoek+Leberg in deze ronde is zowat de meest indrukwekkende wielerprestatie die ik ooit gezien heb sinds VDB op Navalmoral en natuurlijk de Redoute.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
de zwarten schreef:Ik voel me toch geroepen om het niet eens te zijn met Chavanel = wieltjeszuiger:
Wie doet beter?
Natuurlijk was Cancellara met (teveel?) overschot de beste man in de koers. Maar Chavanel was zeker niet slecht, en dat hij niet reed was een verhaal met een ezel en een steen (kijk naar Boonen vorig jaar die wel meereed). Bovendien mocht Chavanel gewoon niet van de ploeg. Als er iemand de kansen van QS uiteindelijk de nek heeft omgedraaid, is het de verantwoordelijkeheid Tom Boonen, die zich als een ezel een derde keer stoot aan dezelfde steen (RVV 2010, PR 2010, en nu RVV 2011).
Helemaal mee eens!
+1
Ik heb Chavanel ergens de sterkste in koers genoemd zien worden. Daar ben ik het niet mee eens, maar hij heeft echt zijn werk gedaan.
Ik heb Chavanel ergens de sterkste in koers genoemd zien worden. Daar ben ik het niet mee eens, maar hij heeft echt zijn werk gedaan.
Ik vind het ook onterecht dat La Machine een wieltjesplakker genoemd wordt , koerstactiek is het grootste onderdeel van datgene wat je vandaag gezien hebt , ben je het daar niet mee eens dan is het zo , ik heb zeker niets tegen FC maar vandaag betaalt hij een beetje de spanning van de roem en er mag gezegd worden dat niet de sterkste gewonnen heeft maar wel diegene die er de neus voor had om op het juiste moment mee te gaan en zo is het in bijna elke koers, vandaag was dat nick en volgende week is weer iemand anders de gelukkige . Chapeau Nick en goed gewerkt aan La Machine en Spartacus .
Go Johnny Go
-
- Forum-lid
Heeft de winnaar dan zilke grote prestaties laten zien vandaag? Had het Chavanel zeker vandaag gegund. Denk dat hij er zeker voor gewerkt heeft en absoluut niet alleen maar in het wiel heeft gehangen. Voor mij zijn het allemaal 'goden'. Wou dat ik gister de muur opgereden was als cancellara vandaag heeft laten zien , en dat was dus absoluut niet in zijn beste doen.
Cancellara zal het volgende week wat slimmer spelen. Dan valt hij gewoon aan met nog 25 kilometer te gaan en rijdt hij iedereen uit het wiel. Vandaag heeft hij zich iets overschat. 43 kilomter alleen rijden was te veel, alhoewel hij al eerder heeft laten zien dat hij dat ook moet kunnen.
-
- Forum-lid
Hij had ook wel de pech dat BMC er met maarliefst 6 of 7 man volle bak achteraan zat. Sterke ploeg maar wat hun tactiek nu was? Daarna heb ik niets meer van ze gezien. Ja, in de finale wist Ballan met zijn laatste krachten Langeveld nog terug te halen. Ik zou dat soort dingen toch eerder overlaten aan de ploegen die een sprinter in stelling kunnen brengen.
Voor zondag is Cancellara wat mij betreft 'gewoon' favoriet nummer 1 al is dat natuurlijk geen garantie voor succes. Dat hebben we vandaag maar weer eens gezien.
Voor zondag is Cancellara wat mij betreft 'gewoon' favoriet nummer 1 al is dat natuurlijk geen garantie voor succes. Dat hebben we vandaag maar weer eens gezien.
- bontempi056
- Forum-lid
Of de sterktste of de slimste nu gewonnen heeft feit is wel dat er maar weer eens een oud gediende van de rabobank heeft gewonnen...!!!Dat moet het management van de rabo toch onderhand wel eens aan het denken zetten lijkt me.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!
Jammer voor Langeveld maar zijn jump vond ik wel mooi bedacht. Rechtsom ipv links en dan gaan. Voor hetzelfde geld valt het stil achter hem en hebben we het over 20 jaar nog over zijn zege. wat een heerlijke koers. Minpuntje vond ik de winnaar. Ik vond Nuyens niet echt courage hebben maar de winnaar is altijd de winnaar hè?
Camerig is prachtig!
zoals ik het zag was tom boonen niet de juiste kaart om uit te spelen vandaag, chavanel was veel beter in vorm, is het dan wel handig om terug proberen te komen bij chavanel en cancellara met het risico dat je anderen meeneemt, die ook kans maken? zoals gilbert bijvoorbeeld, vooropgesteld dat ie dat nog kon dan
Gio 46 schreef:Ik vind het ook onterecht dat La Machine een wieltjesplakker genoemd wordt , koerstactiek is het grootste onderdeel van datgene wat je vandaag gezien hebt , ben je het daar niet mee eens dan is het zo , ik heb zeker niets tegen FC maar vandaag betaalt hij een beetje de spanning van de roem en er mag gezegd worden dat niet de sterkste gewonnen heeft maar wel diegene die er de neus voor had om op het juiste moment mee te gaan en zo is het in bijna elke koers, vandaag was dat nick en volgende week is weer iemand anders de gelukkige . Chapeau Nick en goed gewerkt aan La Machine en Spartacus .
Zoals ik al zei verleden week aan al degenen die Cancellara al zagen winnen: in de RVV speelt taktiek ook een grote rol, in PR zal Cancellara wel de puntjes op de i zetten.
Voor een tijdrijder is 30 kms op kop rijden en dan nog de muur en de bosberg moeten oprijden nog wat anders en moeilijker dan 45 kms in egaal tempo denderen over de kasseien van roubaix.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.