Giro 2009
Mij lijkt dat ze wel een slipje aan heeft, maar soit.
Verder - meer in de marge van het gebeuren - vind ik ook dat Di Luca zijn ploeg niet zo al het werk moet laten doen: vroeg of laat wreekt zich dat, en uiteindelijk is het aan Rabo om de koers te dragen - maar waar zitten die? (ja, Menchov die zit in het wiel van Di Luca...)
En dat van gisteren was inderdaad wel een schertsvertoning: 'een ritzege opofferen voor het klassement' - ja, OK, als het gaat om de eerste of minstens een podiumplaats: zo met hand en tand een top-5-plek verdedigen is toch gewoon pathetisch!
Verder - meer in de marge van het gebeuren - vind ik ook dat Di Luca zijn ploeg niet zo al het werk moet laten doen: vroeg of laat wreekt zich dat, en uiteindelijk is het aan Rabo om de koers te dragen - maar waar zitten die? (ja, Menchov die zit in het wiel van Di Luca...)
En dat van gisteren was inderdaad wel een schertsvertoning: 'een ritzege opofferen voor het klassement' - ja, OK, als het gaat om de eerste of minstens een podiumplaats: zo met hand en tand een top-5-plek verdedigen is toch gewoon pathetisch!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Lees op de Cervélo site hoe ze die arme stakker de schuld willen geven:
"Maybe Serge didn't understand, but we let him know a couple of times that he really had to wait. Unfortunately Serge didn’t stop at the top of the last climb, as he was told. If he had done that, he would have rejoined the Sastre group while it was still 40 seconds behind Basso and it would have made perfect sense. Now what happened was that Sastre's group gets closer to Basso's group even without the help of Serge. "
http://www.cervelo.com/news.aspx?t=Test ... ews&a=1575
Iedereen maakt wel eens domme fouten, maar geef het dan gewoon toe als het gebeurt, potver
"Maybe Serge didn't understand, but we let him know a couple of times that he really had to wait. Unfortunately Serge didn’t stop at the top of the last climb, as he was told. If he had done that, he would have rejoined the Sastre group while it was still 40 seconds behind Basso and it would have made perfect sense. Now what happened was that Sastre's group gets closer to Basso's group even without the help of Serge. "
http://www.cervelo.com/news.aspx?t=Test ... ews&a=1575
Iedereen maakt wel eens domme fouten, maar geef het dan gewoon toe als het gebeurt, potver
-
- Forum-lid
Precies, wat een aanfluiting zeg. Alsof het de taak van Cervelo was om Basso terug te halen. Andere ploegen waren aan de beurt. En dan ook nog voor plek 5 in het klassement terwijl een jongen als Pauwels nog maar moet afwachten of hij ooit nog in de positie komt om zo'n mooie rit te winnen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Wat moest die arme Serge dan verstaan, in de volgwagen wisten ze het immers zelf ook niet zo goed...Cervelo site schreef:"Maybe Serge didn't understand, but we let him know a couple of times that he really had to wait. "
miljaar. Die Serge moet gewoon stoppen en een ijsje eten boven op de klim, even gedag zeggen aan Basso en Sastre, papier van ijsje in de prullenbak, en dan jasje aan om geen verkoudheid op te doen als Di Luca en Menchov alleen bovenkomen, en dan toch maar zachtjes aan de fiets op om helemaal achterin het groepje achter Sastre te rijden voor als die een wiel nodig heeft door lek oid.Cervelo site schreef:"Unfortunately Serge didnt stop at the top of the last climb, as he was told."
En dan. 40 seconden. Als Sastre het podium wil halen, moet hij wel enkele andere katten geselen dan Basso (Leipheimer, Di Luca, de dolfij van Bibbione). Had de ploegleiding het parcours bekeken, dan wisten ze al dat de afdaling een bijtrapper was, waar 2 man moeilijk alleen zouden wegblijven.Cervelo site schreef:"If he had done that, he would have rejoined the Sastre group while it was still 40 seconds behind Basso and it would have made perfect sense."
Geweldig. Eerst zeggen ze: It would have made perfect sense...Cervelo site schreef:"Now what happened was that Sastre's group gets closer to Basso's group even without the help of Serge."
Daarna is het: but what happened...
Zo zijn alle blunders gewoonweg geniale plannen, tot het tegendeel blijkt.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Blijkbaar had Sastre er specifiek om gevraagd, voornamelijk om hem zelf te helpen stand te houden.
Op zich ben ik niet tegen teamorders. Het heeft z'n charme, de tactische kant van het verhaal. Ik kan me voorstellen dat mensen er anders over denken, die zien liever 'ieder voor zich'. Persoonlijk vind ik het mooi om te zien als er een team is met een missie.
Dus het feit dat hij moest wachten, daar maak ik me niet druk over, dat hoort er bij. De uitvoering is gewoon ondermaats. Ik vind het bijzonder zwak om je achter zulk commentaar te verschuilen.
De drommel vertelt op sporza.be nog dat hij nu hoopt dat hij mag bijtekenen, omdat hij zo braaf geluisterd heeft.
Op zich ben ik niet tegen teamorders. Het heeft z'n charme, de tactische kant van het verhaal. Ik kan me voorstellen dat mensen er anders over denken, die zien liever 'ieder voor zich'. Persoonlijk vind ik het mooi om te zien als er een team is met een missie.
Dus het feit dat hij moest wachten, daar maak ik me niet druk over, dat hoort er bij. De uitvoering is gewoon ondermaats. Ik vind het bijzonder zwak om je achter zulk commentaar te verschuilen.
De drommel vertelt op sporza.be nog dat hij nu hoopt dat hij mag bijtekenen, omdat hij zo braaf geluisterd heeft.
-
- Forum-lid
Tuurlijk kunnen teamorders zinvol zijn voor een ploeg. Maar dan denk ik meer aan een situatie waarin bijvoorbeeld Ten Dam in een kopgroep mee is en Menchov daarachter de aansluiting verliest met de andere toppers vanwege een lekke band of zo. Kijk, als je dan moet terugvallen is er geen haan die er naar kraait.
Maar nu, voor de 5e plek en dan ook nog in een situatie waarin het niet nodig is? Nee, gun dan je renner een kans op de roem. Hij zal je er dankbaar voor zijn en de volgende keer, als het echt nodig is, nog harder voor je rijden.
Maar nu, voor de 5e plek en dan ook nog in een situatie waarin het niet nodig is? Nee, gun dan je renner een kans op de roem. Hij zal je er dankbaar voor zijn en de volgende keer, als het echt nodig is, nog harder voor je rijden.
Het was in ieder geval een schitterende etappe gisteren. Werd mooi opgeblazen door Basso. De kopmannen moesten echt rijden en niet afwachten tot vandaag. Al was er tachtisch wel het een en ander aan te merken.
Van Poppel maakte echt een fout. Ik hoop dat Pauwels nog een keer een dergelijke kans krijgt.
Van Poppel maakte echt een fout. Ik hoop dat Pauwels nog een keer een dergelijke kans krijgt.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
- Forum-lid
chevalier schreef:Groene Spicht schreef:JAJA...photoshop en wat fantasie! Die meid bij Menchov....echt???? of niet echt????
Heb de foto effe bekeken maar zie nu wat je bedoelt, ze heeft geen slipje aan wil je zeggen .
tis daar wel erug warm hoor in Italie (^>^)
Even licht in de duisternis brengen, lol
Benieuwd naar de etappe van vandaag, ik verwacht dat Leipheimer en Basso vandaag een dreuntje krijgen, de ene leek gisteren al niet te best meer te zitten en de andere is redelijk diep geweest. Zolang we spektakel krijgen is het voor alvast goed!
Stevens SLC Team Ultegra SL
Was zeker mooi om te zien. Zoals al vaker gezegd is het leuke in deze Giro dat de favorieten zich steeds laten zien, al vanaf het begin.
Vandaag verwacht ik ook spektakel. Basso en Sastre moeten eigelijk iets doen. Of ze het kunnen, vraag ik me wel af. Misschien dat Sastre nog niet alles heeft laten zien, maar ik heb de indruk dat zowel hij als Basso niet hun allerbeste niveau hebben. Maar zeker Sastre is iemand die je niet moet afschrijven, een echte taaie.
Als ik gelijk heb, moeten we het vandaag verwachten van Leipheimer. Ik ben nog steeds niet overtuigd van zn vorm, gelet op de secondes die hij hier en daar heeft laten liggen. Tegelijkertijs is hij alles behalve door het ijs gezakt en in een etappe als vandaag is 23 seconden pakken en nog wat bonificatie erbij zeker mogelijk.
Ik zie dat Popovich er vroeg vandoor is vandaag. Als hij stand houdt, is dat ideaal voor Leipheimer. Ik weet zeker dat Menchov goed in dat wiel blijft vandaag, om een en ander te pareren..
Wordt weer leuk!
Vandaag verwacht ik ook spektakel. Basso en Sastre moeten eigelijk iets doen. Of ze het kunnen, vraag ik me wel af. Misschien dat Sastre nog niet alles heeft laten zien, maar ik heb de indruk dat zowel hij als Basso niet hun allerbeste niveau hebben. Maar zeker Sastre is iemand die je niet moet afschrijven, een echte taaie.
Als ik gelijk heb, moeten we het vandaag verwachten van Leipheimer. Ik ben nog steeds niet overtuigd van zn vorm, gelet op de secondes die hij hier en daar heeft laten liggen. Tegelijkertijs is hij alles behalve door het ijs gezakt en in een etappe als vandaag is 23 seconden pakken en nog wat bonificatie erbij zeker mogelijk.
Ik zie dat Popovich er vroeg vandoor is vandaag. Als hij stand houdt, is dat ideaal voor Leipheimer. Ik weet zeker dat Menchov goed in dat wiel blijft vandaag, om een en ander te pareren..
Wordt weer leuk!
Voorsprong van Groep Popovich/ Gunego is alweer 8 min. En ik zie dat rabo en astana rijden voorop in het peloton. Maar ze zijn niet aan het jagen. Ben benieuwd wie de jacht op zich gaan nemen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
@BMiller
Ja, loopt aardig op. Ik denk dat Menchov het laat gebeuren.. Kijken wie er zenuwachtig wordt. Leipheimer kan nu dus mooi wachten tot meer op het eind.
Als dit zo gepland is, dan kan Van Poppel nog iets leren hier... over tactiek
Menchov zal nu wel poker spelen met LPR en Cervélo...
Ben benieuwd
edit:
Ik heb het nog niet geschreven of Rabobank begint te rijden... (zegt men)
Ja, loopt aardig op. Ik denk dat Menchov het laat gebeuren.. Kijken wie er zenuwachtig wordt. Leipheimer kan nu dus mooi wachten tot meer op het eind.
Als dit zo gepland is, dan kan Van Poppel nog iets leren hier... over tactiek
Menchov zal nu wel poker spelen met LPR en Cervélo...
Ben benieuwd
edit:
Ik heb het nog niet geschreven of Rabobank begint te rijden... (zegt men)