Hoi,
Diogenes schreef:Dan moet je voortaan alleen nog maar met droog weer fietsen en dan is alles opgelost. Klinkt als perfect spul voor het Nederlandse klimaat!
Gezien de aanhoudende droogte en temperaturen die de termometers roodgloeiend laten oplopen denk ik dat het vooral nu het moment is om aan te tonen dat ook bij goed weer dit spul niet deugt.
Doe mij ook maar een halve liter.
Ik blijf erbij, die was is voor niks nodig en ik merk keer op keer dat als je maar door een flinke plas rijdt je al een en ander hoort sjirpen.
En dat heb ik echt niet met mijn gewoonlijke kettingolie.
Squirt heb ik nog niet gebruikt maar afgaande op al het andere gelijkaardige spul zie ik echt niet waardoor het zoveel zou verschillen.
Nog veel minder zie ik hoe was zou kunnen smeren. Het stolt, verhardt en zorgt zo voor kettingrollen die op de duur niet meer rollen. Tenzij je natuurlijk blijft produkt opgooien waardoor je weer oplossingmiddel aanbrengt enzovoort en zo verder....
En dat je ketting dan niet vuil meer wordt?
Tja, als al die gestolde was de boel verstopt zal dat wel netjes blijven....Tot het eens flink regent en alles weer sjirpend aan de draai gaat...
Een ding weet ik wel met zekerheid, goed onderhoud van ketting, kettingbladen, cassette en pulleywieltjes kost mij behoudens wat tijd een pak minder dan al dat wonderspul dat veel belooft en weinig levert.
Nah, met het uitgespaarde geld kan er zelf een Powerbalance af. Kwestie van niet van de fiets te donderen....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...