Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Mooiste belgische wielerterm?

Cruoninga
Forum-lid

Cruoninga 21 dec 2011 20:56

Grinta! Al zal men hier bij fiets het minder tof vinden, nu dat blad ook op de Nederlandse markt komt :)
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 21 dec 2011 21:16

Cruoninga schreef:Grinta! Al zal men hier bij fiets het minder tof vinden, nu dat blad ook op de Nederlandse markt komt :)
Grinta is dat niet italiaans?
Trouwens deze maand het blad Grinta gelezen en ik moet zeggen het leest best lekker weg.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

jasperr
Forum-lid

jasperr 22 dec 2011 15:26

Sporza commentator (ben zijn naam even kwijt) tijdens een demarrage van Cancellara in de Ronde van Vlaanderen 2010 over de uitspraak van Cancellara van vooraf de koers: 'Pas op, ik heb hem (Cancellara) vanmorgen horen zeggen, toen vroeg hij aan die mannen: 'Hebben jullie mayonaise bij?' En die mannen zeiden 'waarom?' Hij zei: 'Ik ga jullie vandaag allemaal ff frieten!'

Vooral de uitspraak van deze zin. Ik heb nog nooit zo gelachen tijdens een uitspraak op de Belg! =D (Ok, het is geen term, maar vond het toch wel leuk.)

fausto
Forum-lid

fausto 28 dec 2011 16:29

't is nog nie gedaan hè!

De wedstrijd is nog niet voorbij, het is nog niet zeker wie er gaat winnen.
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.

Pap in de benen
Forum-lid

Gebruikersavatar Pap in de benen 28 dec 2011 19:53

Cruoninga schreef:Grinta! Al zal men hier bij fiets het minder tof vinden, nu dat blad ook op de Nederlandse markt komt :)
Tijdens de laatste tour hadden Maarten en Herbert het woord Grinta ook ontdekt. Ze zeiden het te pas en te onpas, soms wel 2 keer in 1 zin. Het was een beetje genant.

PS: Volgens mij heb ik dit al een keer in dit topic gezegd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 jan 2012 21:13

"Hij kletste tegen de dopinglamp".

Op YouTube kwam ik nog een geestige Michel Wuyts imitatie tegen: http://www.youtube.com/watch?v=H4lTLIik4uk" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 13 jan 2012 14:27

In het boek 'Renner willen worden' van Karl Vannieuwkerke kwam ik het woord 'patattencoureur' tegen (zo omschrijft hij zichzelf). Prachtig!

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 14 jan 2012 01:07

jasperr schreef:Sporza commentator (ben zijn naam even kwijt) tijdens een demarrage van Cancellara in de Ronde van Vlaanderen 2010 over de uitspraak van Cancellara van vooraf de koers: 'Pas op, ik heb hem (Cancellara) vanmorgen horen zeggen, toen vroeg hij aan die mannen: 'Hebben jullie mayonaise bij?' En die mannen zeiden 'waarom?' Hij zei: 'Ik ga jullie vandaag allemaal ff frieten!'

Vooral de uitspraak van deze zin. Ik heb nog nooit zo gelachen tijdens een uitspraak op de Belg! =D (Ok, het is geen term, maar vond het toch wel leuk.)
Klopt Dat was wel een legendarische.. ook dat die ander daarna zegt "dat is anderzijds ook niet echt de meest verstandige uitspraak, hedde gij majonaise bij"

Enige maar, het was de E3 prijs 2011 ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=SHUWTwPu_LA op min 5:10

;-P
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

dario
Forum-lid

dario 10 aug 2012 23:19

Kennen jullie eigenlijk het mooie Vlaamse woord 'kinderkopkes'? (= heel hobbelige kasseien)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tennisser
Forum-lid

tennisser 11 aug 2012 13:18

dario schreef:Kennen jullie eigenlijk het mooie Vlaamse woord 'kinderkopkes'? (= heel hobbelige kasseien)
Volgens mij is 'kinderkopje' het gangbare Nederlandse woord voor het Vlaamse 'kassei'.

dario
Forum-lid

dario 11 aug 2012 13:52

Ha, wordt die term ook in Nederland gebruikt? Weer iets geleerd! :)
Hier noemt men wel enkel hobbelige kasseien (vaak uit kwartsiet) zo, om het onderscheid te maken met de iets vlakkere (porfieren) klinkers.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Nighty
Forum-lid

Nighty 11 aug 2012 16:27

Nadat Phinney vandaag de eerste tijd met 27s verbeterde: "De geïnteresseerden zullen hun tenen mogen uitkuisen"

Blijkbaar heeft Tuft dit dan ook gedaan, want hij klokte nog 5s vroeger af dan Phinney.

In ieder geval, deze mooie uitdrukking had ik zelf nog nooit gehoord :lol:

Plaats reactie