Mooiste belgische wielerterm?
Grinta! Al zal men hier bij fiets het minder tof vinden, nu dat blad ook op de Nederlandse markt komt
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Grinta is dat niet italiaans?Cruoninga schreef:Grinta! Al zal men hier bij fiets het minder tof vinden, nu dat blad ook op de Nederlandse markt komt
Trouwens deze maand het blad Grinta gelezen en ik moet zeggen het leest best lekker weg.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Sporza commentator (ben zijn naam even kwijt) tijdens een demarrage van Cancellara in de Ronde van Vlaanderen 2010 over de uitspraak van Cancellara van vooraf de koers: 'Pas op, ik heb hem (Cancellara) vanmorgen horen zeggen, toen vroeg hij aan die mannen: 'Hebben jullie mayonaise bij?' En die mannen zeiden 'waarom?' Hij zei: 'Ik ga jullie vandaag allemaal ff frieten!'
Vooral de uitspraak van deze zin. Ik heb nog nooit zo gelachen tijdens een uitspraak op de Belg! =D (Ok, het is geen term, maar vond het toch wel leuk.)
Vooral de uitspraak van deze zin. Ik heb nog nooit zo gelachen tijdens een uitspraak op de Belg! =D (Ok, het is geen term, maar vond het toch wel leuk.)
- Pap in de benen
- Forum-lid
Tijdens de laatste tour hadden Maarten en Herbert het woord Grinta ook ontdekt. Ze zeiden het te pas en te onpas, soms wel 2 keer in 1 zin. Het was een beetje genant.Cruoninga schreef:Grinta! Al zal men hier bij fiets het minder tof vinden, nu dat blad ook op de Nederlandse markt komt
PS: Volgens mij heb ik dit al een keer in dit topic gezegd.
"Hij kletste tegen de dopinglamp".
Op YouTube kwam ik nog een geestige Michel Wuyts imitatie tegen: http://www.youtube.com/watch?v=H4lTLIik4uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Op YouTube kwam ik nog een geestige Michel Wuyts imitatie tegen: http://www.youtube.com/watch?v=H4lTLIik4uk" onclick="window.open(this.href);return false;
In het boek 'Renner willen worden' van Karl Vannieuwkerke kwam ik het woord 'patattencoureur' tegen (zo omschrijft hij zichzelf). Prachtig!
-
- Forum-lid
Klopt Dat was wel een legendarische.. ook dat die ander daarna zegt "dat is anderzijds ook niet echt de meest verstandige uitspraak, hedde gij majonaise bij"jasperr schreef:Sporza commentator (ben zijn naam even kwijt) tijdens een demarrage van Cancellara in de Ronde van Vlaanderen 2010 over de uitspraak van Cancellara van vooraf de koers: 'Pas op, ik heb hem (Cancellara) vanmorgen horen zeggen, toen vroeg hij aan die mannen: 'Hebben jullie mayonaise bij?' En die mannen zeiden 'waarom?' Hij zei: 'Ik ga jullie vandaag allemaal ff frieten!'
Enige maar, het was de E3 prijs 2011
http://www.youtube.com/watch?v=SHUWTwPu_LA op min 5:10
;-P
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Ha, wordt die term ook in Nederland gebruikt? Weer iets geleerd!
Hier noemt men wel enkel hobbelige kasseien (vaak uit kwartsiet) zo, om het onderscheid te maken met de iets vlakkere (porfieren) klinkers.
Hier noemt men wel enkel hobbelige kasseien (vaak uit kwartsiet) zo, om het onderscheid te maken met de iets vlakkere (porfieren) klinkers.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Nadat Phinney vandaag de eerste tijd met 27s verbeterde: "De geïnteresseerden zullen hun tenen mogen uitkuisen"
Blijkbaar heeft Tuft dit dan ook gedaan, want hij klokte nog 5s vroeger af dan Phinney.
In ieder geval, deze mooie uitdrukking had ik zelf nog nooit gehoord
Blijkbaar heeft Tuft dit dan ook gedaan, want hij klokte nog 5s vroeger af dan Phinney.
In ieder geval, deze mooie uitdrukking had ik zelf nog nooit gehoord