"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"
nog eens een paar keer de beelden bekeken: het is hier niet een zaak van gewoon het truitje wat vastnemen, neen hij smijt impey gewoon in de dranghekkens , hij had echt wel Impey kunnen wat opzij duwen of in de remmen gaan, dat had volstaan. Trouwens het contact met de hand duurt veel te lang om het gewoon af te doen als Impey wat afhouden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
fiedoo schreef:nog eens een paar keer de beelden bekeken: het is hier niet een zaak van gewoon het truitje wat vastnemen, neen hij smijt impey gewoon in de dranghekkens , hij had echt wel Impey kunnen wat opzij duwen of in de remmen gaan, dat had volstaan. Trouwens het contact met de hand duurt veel te lang om het gewoon af te doen als Impey wat afhouden.
Een koka zou ik zeggen. Bos moet ver reiken om Impey beet te pakken. Dat lukt. Vreemd, je duwt iemand normaal gesproken weg: bil, zij, dij etc. Bos blijft Impey echter vast houden. Duwt hem nog steeds niet weg. Het lijkt dan alsof Impey tegen een muur rijdt, wordt opgetild en over links naar de grond en van z'n fiets getrokken. Hij is kansloos.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hij pakt Impey pas vast als hij het dranghek al raakt, voor die tijd heeft hij z'n arm wel vreemd tegen hem aan, maar hij trekt helemaal niet. Als je iemand van 70 kg van z'n fiets wilt pakken om 'm voor je de drankhekken in te gooien dan zou het al lastig zijn dat het shirt dwars door midden zou scheuren.
Als Bos hem moet willig tegen het asfalt had willen werken had hij hem toch gewoon een duw naar rechts gegeven? Was er een grote valpartij ontstaan, maar Theo had er niet bij gelegen.
Voor hetzelfde geldt waren de verwondingen van Bos en Impey andersom geweest...
Valt me trouwens wel op dat de Vlamingen overal heel hard aan het roepen zijn en het allemaal heel erg zeker weten... Of dat nu door de gekleurde berichtgeving uit de Vlaamse media komt of dat er een andere reden voor is?
Als Bos hem moet willig tegen het asfalt had willen werken had hij hem toch gewoon een duw naar rechts gegeven? Was er een grote valpartij ontstaan, maar Theo had er niet bij gelegen.
Voor hetzelfde geldt waren de verwondingen van Bos en Impey andersom geweest...
Valt me trouwens wel op dat de Vlamingen overal heel hard aan het roepen zijn en het allemaal heel erg zeker weten... Of dat nu door de gekleurde berichtgeving uit de Vlaamse media komt of dat er een andere reden voor is?
-
- Forum-lid HC
TarzAndeR schreef:Als je die beelden in slomo bekijkt, dan zie je dat op het moment dat de hekken weer naar rechts gaan Bos naar rechts moet sturen, omdat hij anders de hekken zal raken. Echter zit Impey daar en probeert hij deze naar rechts te duwen. Impey kan eigenlijk ook niet naar rechts en Bos zie je het hek al ongeveer raken met zijn stuur, hij duwt/trekt Impey nog steeds op/aan zijn schouder. Daarna raakt hij mijns inziens het hek en als reactie daarop pakt hij Impey vast aan zijn trui, waardoor beiden naar de grond gaan.
Dit zijn de gebeurtenissen die ik uit de slomobeelden van de heli kan maken.
ik zie nog meer: ik zie dat de fiets van Impey plotseling stop onder hem. Bos heeft op een gegeven moment wel zijn trui vast maar als hij Impey over de fiets zou trekken dan zou die trui toch wel veel meer vervormen. Dit fiets van Impey blijft duidelijk ergens achter/aan haken waardoor hij over het stuur heen vliegt.
Dus als iemand zegt dat Bos hem over de fiets heen trekt dan klopt dat mechanisch/dynamisch niet met de beelden. De val wordt hier veroorzaakt door het vasthaken van de fiets. De val (of ernstige onbalans) die waarschijnlijk veroorzaakt zou worden door het trekken van Bos aan de Trui van Impey zou later zijn en er anders uitzien naar mijn mening.
Qua timing lijkt het erop dat bos zijn fiets (ik kan dat niet zien) nog eerder in onbalans komt waardoor Bos zijn oorspronkelijke vreemde duw met een hand door een reflex in een greep aan de trui wordt omgezet. Op het zelfde moment blijft Impeys fiets hangen.
Jammer dat er geen betere beelden zijn., het wordt tijd voor on-board camera's.
Het lijkt een heel surrealistisch filmpje; alsof Bos hem beetpakt en ff wegsmijt. Zoiets kan alleen maar in strips of in superhelden filmpjes. Een mens heeft helemaal niet de kracht dat te doen in die omstandigheden.
Mensen die wat anders beweren zijn niet goed snik. En zeker insiders zoals 'grote bek Armstrong' zouden beter moeten weten. Echt allemaal de grootste flauwekul.
Mensen die wat anders beweren zijn niet goed snik. En zeker insiders zoals 'grote bek Armstrong' zouden beter moeten weten. Echt allemaal de grootste flauwekul.
Wel jammer dat dit gebeurd is al moest hij dit doen uit zijn eigen veiligheid. Hij is hierdoor wel in een vervelende positie gekomen wat niet echt plezierig is voor zijn beginnende fiets carrière als prof op de baan.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Wat ik vooral jammer vind an deze hele situatie is dat "koning" Armstrong ook weer verschrikkelijk snel een mening klaar heeft. Die doet er echt alles aan om in de publiciteit te geraken. Àndere fiets, in een ploegentraining een ander tenue aan, alles lopen twitteren, over werkelijk alles een mening hebben...
Voor Theo is dit erg vervelend. Ik fiets zelf weinig finales in een peloton met 65 km/h. Het zal dus best drangen zijn en dan ga je in een reflex niet eerst bedenken waa je nou het beste iemand weg kunt duwen.
Er wordt geschreven dat Theo Impy veel te klang vasthoudt om het simpelweg weg te duwen. Als ik in een sprint naar een plaatsnaambordje in de berm word gedirigeerd, dan duurt het bij mij ook een aantal seconden voor ik weer normaal recht fiets. das toch normaal?
Voor Theo is dit erg vervelend. Ik fiets zelf weinig finales in een peloton met 65 km/h. Het zal dus best drangen zijn en dan ga je in een reflex niet eerst bedenken waa je nou het beste iemand weg kunt duwen.
Er wordt geschreven dat Theo Impy veel te klang vasthoudt om het simpelweg weg te duwen. Als ik in een sprint naar een plaatsnaambordje in de berm word gedirigeerd, dan duurt het bij mij ook een aantal seconden voor ik weer normaal recht fiets. das toch normaal?
mennovb schreef:Wat ik vooral jammer vind an deze hele situatie is dat "koning" Armstrong ook weer verschrikkelijk snel een mening klaar heeft. Die doet er echt alles aan om in de publiciteit te geraken. Àndere fiets, in een ploegentraining een ander tenue aan, alles lopen twitteren, over werkelijk alles een mening hebben...
Het is zeker normaal dat dit een aantal seconden duurt zeker als je de herhaling terug ziet in slow motion.
Ik snap de "Koning" ook niet. niet echt sportief om gelijk je mening klaar te hebben. Heeft hij niet wat anders te doen dan bijv. trainen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Armstrong heeft zijn eerste reactie al wat bijgesteld, eveneens via Twitter:
"rewatched Bos crash 10x. Fences were uneven, sprint looked nervous/sketchy, but imo the hands should never come off the bars in a sprint."
"rewatched Bos crash 10x. Fences were uneven, sprint looked nervous/sketchy, but imo the hands should never come off the bars in a sprint."
"Try not. Do or do not......there is no try"