Pagina 14 van 17

Geplaatst: 26 mar 2009 16:25
door ferry1982
ik ben nog steeds van de haagsche bluf dus gaat zeker goedkomen!

Geplaatst: 26 mar 2009 19:55
door diamond
[quote="Corniel"]Ferry1982 heeft me verzocht hem onder geen beding te duwen. Hij gaat dus zelf al die hobbeltjes tackelen. En zeg nu zelf: de Beer van Zoetermeer heeft daar natuurlijk helemaal geen moeite mee. :)[/quote]

Nou Corniel ik wens U veel succes toe met de Beer van Zoetermeer,ik hoop voor U dat ie in beter doen is als afg zaterdag :D anders kan heel gauw SUST uit de kast :rolleye:

Enne veul su6 in het belgische en hoop voor de org dat er toch nog wat mensen komen

de gr uit t friese land

Geplaatst: 27 mar 2009 10:32
door ferry1982
[quote="Diamond"][quote="Corniel"]Ferry1982 heeft me verzocht hem onder geen beding te duwen. Hij gaat dus zelf al die hobbeltjes tackelen. En zeg nu zelf: de Beer van Zoetermeer heeft daar natuurlijk helemaal geen moeite mee. :)[/quote]

Nou Corniel ik wens U veel succes toe met de Beer van Zoetermeer,ik hoop voor U dat ie in beter doen is als afg zaterdag :D anders kan heel gauw SUST uit de kast :rolleye:

Enne veul su6 in het belgische en hoop voor de org dat er toch nog wat mensen komen

de gr uit t friese land
[/quote]

gewoon een beetje epo erin :) heb veel de rugspieren getraind vd week dus daar kan het zondag niet aan liggen....

Geplaatst: 28 mar 2009 13:20
door rocketboy
Weersvoorspelling : bewolkt met kleine kans op plaatselijke buien maar ook opklaringen. Temperatuur rond 10°.

Ik zal er staan om 10u, met zomerfiets en regenvest in de achterzak.

Indien er nog mensen zijn die willen meerijden, steeds welkom. Maar buiten de aangekondigde deelnemers (Lance, Underworld, Ferry, Corniel en Bluebird) gaan we op niemand wachten na 10u. Kom dus zeker op tijd.

Ik heb het fototoestel bij, dus verwacht je almaar aan een aantal prachtige beelden morgenavond !

Geplaatst: 28 mar 2009 14:29
door Theo V
Ik kan helaas niet mee morgen maar ik wens jullie veel plezier.
Gr. Theo

Geplaatst: 28 mar 2009 19:43
door brummi
En helaas, de hele week gehoopt dat de rug nog in orde zou komen maar het is dus niet het geval en met het oog op de RVV van volgende week wil ik geen risico nemen.:(

Woon vlakbij dus misschien kom ik wel eens langs

Geplaatst: 28 mar 2009 21:33
door lancev7
Helaas moet ik gaan bijdragen aan de lijst met afmeldingen. Vanwege aanhoudende rugproblemen en prive omstandigheden hebbe de jongste twee weken zich gekenmerkt door veel pijn, slaap tekort en enorme vermoeidheid. Het is niet haalbaar om aanwezig te gaan zijn. Gezien het feit dat Uderworld mee zou rijden, moet ook hij zich afmelden. Spijtig genoeg lees ik dan dat er nog maar drie mensen overblijven. Hopelijk wordt het voor jullie toch een geslaagde dag. Wellicht dat we dit op een andere datum nog maar 'ns moeten herhalen.

Geplaatst: 29 mar 2009 21:22
door corniel
We waren met z'n vieren en het was top. Ga eerst ff doushen en ruimen (o ja, ook nog eten) en daarna post ik een langer verslagje...

Geplaatst: 29 mar 2009 22:32
door ferry1982
@rocketboy bedankt voor de fantastische rit van vandaag zelfs het weer was goed georganiseerd :)

Geplaatst: 29 mar 2009 22:43
door diamond
[quote="ferry1982"]@rocketboy bedankt voor de fantastische rit van vandaag zelfs het weer was goed georganiseerd :)[/quote]

Zo Beer van Zoetermeer heb je t overleefd deze forumrit prachtig, dus de 150 km van vorige week waren goed besteed:):)
ik ben benieuwd wat Corniel aan t papier toevertrouwd:D:D


gr

Geplaatst: 30 mar 2009 00:22
door ferry1982
Ja de Beer van Zoetermeer heeft het overleeft. Ik heb te horen gekregen dat ik erg massochistisch ben. :) Moet wel zeggen dat ik na de laatste helling helemaal leeg was maar het was prachtig.

Geplaatst: 30 mar 2009 00:56
door corniel
[quote="Diamond"]Ik ben benieuwd wat Corniel aan t papier toevertrouwd (..)[/quote]

Zo weinig mogelijk. Ik kan me slechts met zeer grote (grootheidswanzin) fantasie voorstellen dat er lezers zijn van deze typarbeid die de weg naar de printfunctie van hun webbrowser weten te vinden én bewandelen. Maar wellicht ben ik niet creatief genoeg.

Maar goed laten we beginnen met de day-after-reversed, of voor de minder cryptisch aangelegden: de dag die voorafging. In een bui die midden hield tussen oud-christelijke naastenliefde en post-modern altruïsme had ik aangeboden een vriend te helpen met het leggen van tapijttegels in zijn onlangs betrokken woning. En voor zij die verschoont zijn geweest van deze onpraktische en enigzins uit de mode geraakte vloerbedekking: Een tapijttegel is een vervangbaar, vierkant stuk tapijt, dat gemakkelijk gelegd kan worden en bij beschadiging kan worden vervangen, tenminste volgens de auteurs van wikipedia, want het leggen is gewoon een ordinaire kl##t@ klus.

Maar goed om een kort verhaal lang te maken: na een dag op de knieën, en een avond gezellig napraten/borrrelen (een glaasje wijn)/gezelschapspellen spelen, was het laat voordat ik thuiskwam. Nadat ik de fietsendrager op de oto had gemonteerd en uit de was nog de laatste benodigde keldingstukken had gevist plofte ik om 0:50 in bed. O ja, zomertijd: plofte ik om 1:50 in bed.

Van te voren had ik me voorgenomen (voornemen is natuurlijk per definitie voorafgaand aan ;)) om netjes te ontbijten, maar toen de wekker om 6:30 ging en een aantal beenspieren ernstig protesteerde na een dag tapijttegels leggen, was het laatste waar ik zin in had vluchtig ontbijten, laat staan fatsoenlijk eten. Goede raad hoeft niet veel te kosten (zolang je geen consultants inhuurt) en met twee Twixen in de mik en een fles huismerk 7-Up-kloon in de aanslag showde ik de uitdragerij (kleding, fiets, gereedschapskoffer, etc.) richting de oto.

Ondanks de aanwezigheid van electronische navigatiehulp was de weg naar de Beer van Zoetermeer niet zo triviaal als het lijkt. Zoals ik na afloop aan de Beer en zijn Berin uitlegde. Hun wijk is namelijk bedacht en opgetrokken in de jaren 70 en de toen verantwoorde plannoloog heeft de straten op de kaart in getekend ná het roken van een grote hoeveelheid geestverruimende grasproducten. Dat maakt het stratenplan zeer creatief, maar navigeren is een hel: je mist namelijk zo nu en dan een straatje/kronkeling in de route.

Daar op desalniettemin op tijd aangekomen stond de Beer zijn band te fixen. Nul kilometer gereden en al lek. Ik geef het u te doen. Enfin, ook zijn uitdragerij werd in de oto gehesen, en zijn dranghek werd tegen het mijne aangekwakt. Hierbij bleek dat onze frames in maat minder verschilde dan wij dachten (lees, het mijne is ook best groot en dient des dien te gevolgen het zelfde predicaat te ontvangen). De reis die volgde was goed te doen (1 uur en 45 minuten) en aangenaam. De Beer praatte honderduit, en in tegenstelling tot wat velen van mij zouden verwachten deed ik er regelmatig het zwijgen toe. Twee mensen die tegelijk honderduit praten zijn - zelfs voor mij - te vermoeiend.

In België bleken op de plaats van afspraak geen halucinerende planologen actiefgeweest en de parkeerplaats was snel gevonden. We waren de laatsten die zouden ariveren. Helaas voor Rocketboy ook de nummers 3 en 4. Zijn voorbereidende werk was voortreffelijk en het resultaat was dat ook. Daar hadden veel meer fietsliefhebbers van mogen, wat zeg ik: moeten genieten.

Maar laten we het doen met de mensen die er wel waren: Rocketboy. Als u die naam leest dan denkt u waarschijnlijk aan iemand met enige vorm van zelfoverschatting. Ook verwacht u niet dat deze persoon de dertig reeds enige tijd gepasseerd is, in tegendeel. Dat zelfde tegendeel geldt voor Rocketboy: een bescheiden vriendelijk dertigplusser die gecamoufleerd door zijn zachte Vlaamse tongval humoristisch edoch vilein uit de hoek kan komen: "Ik zag u begeerlijk kijken na die cassei-strook die wij zojuist links lieten liggen, we kunnen er een blokje voor om rijden natuurlijk (..)"

Ons blauwe vogeltje (Bluebird, waaarom doe ik altijd zo moeilijk) vloeg nog niet zo hard en hoog in het nieuwe seizoen als ik had verwacht (lees, ik dacht dat hij ons compleet de vernieling in zou fietsen, maar dit bleef uit). Wel was de Biachiofiel op een ..., inderdaad, daarop.

Reisgenoot Ferry1982 (geboren in) tot slot, zag stiekem best wel op tegen deze beproeving. Niet alleen liep hij achter op het geplande trainingschema, ook waren de laatste voortekenen van vorm (of het gebrek daaraan) nog niet geruststellend. Maar niet getreurd, onze tourleider stuurde ons direct omhoog, en het antwoord zou snel volgen. (En viel mijnsinziens mee)

Als vervent liefhebber van het draaien van een constant beentempo bij een constant vermogen op fatsoenlijk geasfalteerde wegen, was ik vandaag niet aan het goede adres. Voor korte steile klimmetjes over beroert geasfalteerde of met casseien bezaaide karrensporen had ik geen beter adres kunnen vinden.

Klim na klim verteerde dit lichaam, en dat ging niet geheel zonder slag of stoot. De zere benen waren er bij aanvang al, en dit ebte niet weg door de inspirerende omgeving, mooie klimmen, regelmatig doorbrekende zon, en moraalgevende mede-coureurs die gaten lieten vallen. Om kort te gaan, het was afzien.

En toen kwam de eerste stook. Amay-amai, mijn niet bestaand opperwezen, wat was dat euh, vervelend. Het ging omhoog en ik werd dusdanig hard door elkaar geschud dat ik betwijfelde of ik ooit nog fatsoenlijk zou kunnen urineren, als u begrijpt wat ik bedoel. Tergend traag ging het over de steentjes terwijl de hardslagmeter in de rode zone verkeerde. De immer vrolijke toerleider deelde doodleuk mede dat volgens de Parijs-Robaix schaal niet hoger zou scoren dan 1, en dat ik er beter harder overheen kon gaan, met de handen niet in de beugel (o ja, dacht ik nog, das waar ook).

De volgende stoken gingen beter (het zal nooit mijn liefhebberij worden, ik prefereer andere vormen van masochisme). Dat brengt me direct bij voor mij het hoogtepunt van de dag: De Moskesstraat. Gastheer G heeft al uitvoerig uitgelegd dat dat geen straat is waar je je oma parkeert als ze, slecht ter been geworden, op zoek gaat naar een senioren- of aanleunwoning. Ik had me echter niet heel goed ingelezen en werd ter nauwernood geïnstrureerd door de toerleider.

Het begin was te doen, maar toen het steiler werd en ik wilde staan bemerkte ik een aantal pratkische nadelen van caseien in zijn algemeenheid, en van caseien als de weg om hooggaat in het bijzonder: Je kan niet zomaar gaan staan om aan te zetten, dan slip je weg. En dat is hinderlijk. Het is glad en geeft weinig grip. Je moet je teglijk focussen op het trappen, ontwijken van kuilen gleuven en andere afwezigheid van wegbedekking, het vinden van een goede lijn, en het druk houden op achterwiel. Toch is het gelukt! Op de 39x28 kwam ik boven. Als eerste zelfs en ik was groos en content met m’n eiguh. Vooral omdat alleen de koersleider dit huzarenstukje evenaarde. Bluebird en Ferry1982 kwamen te voet naar boven. Onze immer vriendelijke tourleider legde dit vast op de lichtgevoelicht chip. (Waarvan later ongetwijfeld het bewijs)

De passage van profs particperend in de echte Brantse Pijl vormden een leuk intermezzo. De toen vermoedelijk net onstane kopgroep van acht man heeft het tot de streep gered lijkt het.

Bij terugkomst op de parkeerplaats bleek deze immer verstrooide lapzwans en auteur van een inmiddels veel te lange post, zijn portemonnee niet meer te kunnen terug vinden. Hij moest in de oto liggen, maar waar? Enfin, omdat het verhaal nu wel lang genoeg geduurd heeft: deze werd pas ruim na thuiskomst gevonden, idd in toch in de oto (onder de bestuurderstoel). Derhalve bedank ik de deelnemers die mijn drankje en brandstof op de terugweg hebben voorgeschoten. Dank, dank, dank!

Deze dank is uiteraard ook voor Rocketboy: het was een topdag, dat moeten we vaker doen.

Nota bene: Gedurende de heenreis ontweek ik ternauwe nood een eend die op de snelweg het tijdelijke voor het eeuwige probeerde te verruilen door een confrontatie met mijn wielen.

[edit]e.a. nu ook op mn blogje te lezen: http://www.corniel.nl/blog/2009/09/13/brabantse-pijl/[/edit]