Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sigma ROX 8.0 en 9.0

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 sep 2009 13:11

Nee de logfunctie is voor de grafieken. De memory functie voor een samenvatting van je fietsrit. Apple weet ik niet, dan moet je wel op de site van Sigma kunnen vinden denk ik.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 14 okt 2009 18:10

Eindelijk heeft Stuart van http://www.runsaturday.com het voor elkaar om Sigma .slf (log-bestanden) te importeren op zijn site. Dit is zowel per één als tegelijkertijd met .zip mogelijk.

Je krijgt dan deze twee analyse-pagina's. Stuart is nog aan het kijken of er meer data uit de bestanden gehaald kan worden. Suggesties zijn welkom en Stuart kennende reageert hij daar erg snel op.

Grafieken-pagina

Extra analyse pagina

Deze file is overigens van mijn beklimming van Alpe d'Huez in mei dit jaar (1:15).
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 15 okt 2009 14:26

Mellie schreef:
amateurke schreef:In de logbestanden, die je naar exceel kunt exporteren, zou je bv een klim moeten kunnen analyseren. De hoogtedata staan prima verwerkt in de sheet evenals de tijdaanduidingen. Helaas ontbreken de km-aanduidingen zodat een goede analyse niet mogelijk is. Nu heb ik al een paar mailtjes gestuurd naar de helpdesk maar krijg (i.t.t. eerdere mailtjes) geen antwoord meer terug. Wellicht kan iemand van jullie me helpen. Zie ik iets over het hoofd of hebben jullie ook geen afstandsaanduidingen in de logfile (de files die automatische worden opgeslagen in de map Sigma)?


Ik kan inderdaad ook geen afstandenaanduiding afleiden is de logfiles (in excel).
In theorie zou je het mbv de snelheden en bekende tijd tussen de logs moeten kunnen terug rekenen.
Maarja, het is wel zo makkeljk als Sigma dat gewoon aanleverd.


Heb bericht gekregen van Sigma. De gegevens zijn inderdaad af te leiden uit de files. M.b.v. een formule kun je dit zelf makkelijk in het bestand plaatsen. Je moet dan wel een beetje overweg kunnen met excell. Ben het overigens met je eens dat Sigma dat eigenlijk zelf moet aanleveren. Heb hen dat uiteraard ook aangegeven.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 15 dec 2009 16:22

@Aristos:
Met veel belangstelling je bijdrage aan Runsaturday gelezen. Denk ook na over de Rox 9.0.
Maar GPS zit daar niet in: Hoe heb je van je beklimming zo mooi gedetaileerd de link kunnen leggen naar de gps info?
Wellicht nog een mobiel ernaast met GPS? Zo ja: is het niet erg tijdrovend dat elke keer te linken?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 dec 2009 17:59

Ik heb een klein GPS dingetje gekocht, die ik op mijn stuur heb. Runsaturday heeft het zo gemaakt dat ik twee dingen moet uploaden: een .gpx en het Sigma-bestand. Runsaturday.com matcht deze vervolgens met elkaar. Werkt zo goed als feilloos.

Het "thingy" is te koop voor ongeveer 50 euro: Zie hier http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=31475
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

punk
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:09

punk 11 jan 2010 13:12

Hoe is het gestelt met de storingsgevoeligheid van de ROX? En is de hartslagregistratie nauwkeurig? Ik heb nu namelijk een goedkope sigma hartslagmeter en die laat het nog wel eens afweten. Daarom ben ik voor wat betreft de Rox nog een beetje huiverig..

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 11 jan 2010 13:19

Zelf heb ik geen enkel probleem met storingen. De nauwkeurigheid van de hartslag weet ik natuurlijk niet precies maar lijkt in orde.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

punk
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:09

punk 12 jan 2010 18:03

Dus geen regelmatige hartslagfrequenties van 220 terwijl je kalm aan het fietsen bent enzo begrijp ik

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 12 jan 2010 18:52

Ik heb nog nooit last gehad van storingen, ook niet met mijn polar trouwens. Maar mijn routes liggen niet langs varkensboerderijen en hoogspanningskabels (beide notoire verstoorders). Overigens is een beetje speeksel tussen huid en sensoren wel een must.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

punk
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:09

punk 16 jan 2010 18:32

Het begint er wel op te lijken dat het een Rox gaat worden voor mij. Iemand een idee waar ze het goedkoopste zijn? 200 euro voor een rox 9.0 vind ik wat aan de prijzige kant..

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 16 jan 2010 19:15

155 hier Punk: http://www.bike-components.de/products/ ... x-9-0.html

4,95 EUR verzendkosten
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

jensje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2010 23:02

jensje 16 jan 2010 23:36

Na het hele topic doorgelezen te hebben:

* Is het mogelijk om rit te starten, gegevens te beginnen loggen. halverwege de tocht te stoppen om een terrasje te doen en daarbij de computer van je stuur te halen (anti diefstal). Om vervolgens een halfuurtje later hem er terug in te klikken en terug gegevens op te slaan vanwaar je was gestopt, en deze nog steeds in 1 log, als 1 geheel op te slaan?

* Kan je de trapfrequentie achteraf uitlezen op een grafiek? of alleen de gemiddelde?

* Geschikt voor op mountainbike? (ook bij regenweer?)

Voor een arme student toch een hele investering hoor! ik twijfel of ik niet gewoon voor een goedkoper model zou gaan....

bv: sigma bc 1606l dts wireless cadence

grootste minpunt: data valt niet af te lezen via pc en geen altimeter.

maar dan komt de belangrijkste vraag: heb je altimeter nodig hier in vlaanderen? en heb je al die data-analyse tools nodig als doordeweekse mountainbiker?

zucht... ik slaap er nog eens over!

Plaats reactie