Marmotte
Knappe prestaties mannen!
Goed gedaan Trifox! Ik reed mijn eerste Marmotte met 2600 vlakke kilometers uit dus ik weet wel een beetje welke hel jij doorgemaakt hebt. Chapeau! Zo mooi als je eerste wordt het nooit meer denk ik.
Goed gedaan Trifox! Ik reed mijn eerste Marmotte met 2600 vlakke kilometers uit dus ik weet wel een beetje welke hel jij doorgemaakt hebt. Chapeau! Zo mooi als je eerste wordt het nooit meer denk ik.
[quote="b l a f f y"]@ Trifox
Hoe heb je geregeld dat je last minute nog in het eerste startvak mocht plaats nemen?[/quote]
Hij kreeg dit omdat hij mee was met mij en de organisatie mij een dossard prioritaire (eigenlijk de eerste 400) beloofd had.
Mijn verslag van de Marmotte vind je HIER (doorklikken).
Hoe heb je geregeld dat je last minute nog in het eerste startvak mocht plaats nemen?[/quote]
Hij kreeg dit omdat hij mee was met mij en de organisatie mij een dossard prioritaire (eigenlijk de eerste 400) beloofd had.
Mijn verslag van de Marmotte vind je HIER (doorklikken).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Toen ik eind maart besloot om een racefiets te kopen was deze in eerste instantie bedoeld om mijn conditie wat op te vijzelen. Ik ben meteen lid geworden van een studentenvereniging en zag in de agenda staan dat ze eind juni richting de franse alpen wilden gaan. Ik heb dit meteen in mijn agenda gezet en twee weekjes later heb ik me hiervoor opgegeven.
Na wat tips hier op het forum te hebben gekregen en 1750 km gemaakt te hebben in het vlakke nl kwamen we vorige week zaterdag in Oz en Oisons aan. De volgende dag zijn we op de fiets geklommen en hebben we een korte tocht gedaan. Het viel me echt tegen, kwam bijna niet omhoog. Na een weekje fietsen heb ik toch besloten om de marmotte te gaan rijden. Niet geschoten is altijd mis.
Op vrijdag was het dan zover, we gingen naar de top van de alp dhuez om ons in te schrijven. Ik had deze berg nog niet gezien (alleen in afdaling) en moet zeggen dat ik wel weer mijn twijfels kreeg. Toch doorgezet en richting de inschrijftafel gegaan. Ik was me net in aan het schrijven toen een belg vroeg of ik het startnummer van een vriend van hem wilde overnemen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan omdat ik dan kon starten in het tweede startvak (daar stonden meer mensen van de vereniging).
Zaterdag morgen was het eindelijk zover, om 4.00 ging de wekker en een uur later vertrokken we richting de start. In de afdaling richting bourg d'oisans was het echt steenkoud. Na nog twee keer te hebben geplast zijn we met zijn vijven in het tweede startvak gaan staan. We waren als één van de eerste en stonden daarom helemaal vooraan. Ongeveer driekwartier voor de start moest ik enorm naar het toilet. Het probleem was alleen dat ik mijn fiets niet kwijt kon en ik was bang dat we ons richting de start moesten begeven. Om 7.15 hield ik het echt niet meer, ik heb mijn fiets tussen wat deelnemers door gewrongen, heb mijn fiets aan de kant gezet en ben richting een restaurant gelopen. Daar ben ik nog wat kilo's kwijt geraakt en was net op tijd terug om richting de start te gaan.
Wederom stond ik vrij ver vooraan en na enkele minuutjes wachten kon de marmotte voor mij beginnen. Richting de gladon ging alles vrij aardig, maar tijdens de beklimming van de gladon werd ik door iedereen voobijgevlogen. Ik had me voorgenomen om mijn eigen tempo te gaan rijden. Nadat ik net voor de top nieuwe bidons had gekregen was het op de top geen doorkomen aan. Ik heb me eerst door de massa heen gewrongen en ben daarna mijn windjack aan gaan doen. Op dat moment zag ik de eerste mensen al op de grond liggen. Het viel me op dat de meeste deelnemers echt als een krant afdaalden. Dit ging me wel goed af en ik heb hierbij redelijk wat mensen ingehaalt.
Na de gladon had ik een mooi groepje waarmee ik richting de telegraphe heb gereden. Op de helft heb ik ze losgelaten omdat het tempo net wat te hoog lag. Na een aantal km op het vlakke te hebben gereden kon de telegraphe beginnen. Ik moet zeggen dat het best goed ging en ik kon relatief eenvoudig een redelijk tempo rijden. Op de top ben ik in de rij gaan staan om mijn bidons te vullen en ben ik gaan afdalen richting de calibier.
Ongeveer 7 km voor de calibier kreeg ik het echt zwaar. Ik zei tegen mezelf dat ik niet moest stoppen omdat het anders alleen maar zwaarder werd. Ongeveer 6 km voor de stop voelde me benen zo slecht dat ik een plaspauze heb gehouden en omdat ik toch bij een post was heb ik meteen mijn bidons gevuld. Eén km later kwam ik een raar tentje tegen waar ze drank verkochten. Er zat helemaal geen fut meer in de benen, daarom besloot ik een cola te gaan halen. Ik ben neergestort op een stoel en heb daar rustig mijn cola naar binnen gewerkt. Een jongeman die naast me zat vertelde dat hij er mee ging stoppen, ikzelf wilde het in ieder geval nog proberen. Toen ik de cola bijna op had zag ik een maatje van mijn vereniging voorbij rijden, ik ben weer op de fiets gestapt en heb de achtervolging in gezet. Ik moet zeggen dat het wonderbaarlijk goed ging, uiteindelijk ben ik mijn maatje voorbijgereden en daarna heb ik op te top op hem gewacht.
Na wat te hebben gegeten zijn we met zijn tweeën afgedaald. Het eerste stuk ging goed alleen daarna waren er erg veel auto's. Deze afdaling vloog echter voorbij en voor we het wisten stonden we aan de voet van de alp d-huez. Mijn benen waren redelijk zwaar maar ik voelde me nog redelijk fris. In bocht drie heb ik samen met mijn maatje rustig een blikje cola gedronken en nadat ik mijn armstukken, zonnebril en windjack had achtergelaten zijn we weer gaan rijden. De laatste berg ging me wonderbaarlijk goed af, ik had me het veel erger voorgesteld. Omdat ik niet volluit reed had ik tegen mezelf gezegt na 9:00 te fietsen het tempo wat op te voeren en er alles uit te gooien. Helaas is het iets anders gegaan. Na 168 km en 8:58 uur fieten kreeg ik kramp in mijn kuit. 'Verdomme niet nu dacht ik nog'. Ik wilde afstappen om mijn spieren los te schudden en te rekken. Op het moment dat ik afstapte schoot de kramp door heel mijn benen. Ik had kramp in hamstrings, quadriceps en kuiten en kon werkelijk niets meer. Na 10 min losschuden kon ik mijn spieren enigzins rekken, weer 5 minuten later ben ik op mijn fiets gesprongen om 500 meter later weer van mijn fiets af te stappen, tering wat had ik een pijn. Ik dacht er in één keer aan dat ik nog een zakje dorstlesser in mijn zak had zitten, deze heb ik mijn bidon gegooid en in één keer opgedronken. Ik ben weer op mijn fiets gestapt en heb geprobeerd heel rustig naar boven te fietsen. Hier kwam mijn tripple uistekend van pas, met een hartslag van 130 en een tergend langzaam tempo ben ik uiteindeljk in 9:48 op de top aangekomen. Op dat moment baald ik enorm dat ik kramp had gekregen maar nu ben ik erg trots op mezelf. De effectieve rijtijd was uiteindelijk 9:01.
Volgend jaar gaan we het nog een keer proberen en hoop ik een betere tijd neer te zetten. Moet trouwens zeggen dat ik vond dat alles uitstekend geregelt was, hulde aan de organisateie. Ook wil ik hier iedereen bedanken voor de extra info/kennis die jullie me gegevan hebben. Zonder de hulp van dit forum had ik de tocht nooit uitgereden.
Na wat tips hier op het forum te hebben gekregen en 1750 km gemaakt te hebben in het vlakke nl kwamen we vorige week zaterdag in Oz en Oisons aan. De volgende dag zijn we op de fiets geklommen en hebben we een korte tocht gedaan. Het viel me echt tegen, kwam bijna niet omhoog. Na een weekje fietsen heb ik toch besloten om de marmotte te gaan rijden. Niet geschoten is altijd mis.
Op vrijdag was het dan zover, we gingen naar de top van de alp dhuez om ons in te schrijven. Ik had deze berg nog niet gezien (alleen in afdaling) en moet zeggen dat ik wel weer mijn twijfels kreeg. Toch doorgezet en richting de inschrijftafel gegaan. Ik was me net in aan het schrijven toen een belg vroeg of ik het startnummer van een vriend van hem wilde overnemen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan omdat ik dan kon starten in het tweede startvak (daar stonden meer mensen van de vereniging).
Zaterdag morgen was het eindelijk zover, om 4.00 ging de wekker en een uur later vertrokken we richting de start. In de afdaling richting bourg d'oisans was het echt steenkoud. Na nog twee keer te hebben geplast zijn we met zijn vijven in het tweede startvak gaan staan. We waren als één van de eerste en stonden daarom helemaal vooraan. Ongeveer driekwartier voor de start moest ik enorm naar het toilet. Het probleem was alleen dat ik mijn fiets niet kwijt kon en ik was bang dat we ons richting de start moesten begeven. Om 7.15 hield ik het echt niet meer, ik heb mijn fiets tussen wat deelnemers door gewrongen, heb mijn fiets aan de kant gezet en ben richting een restaurant gelopen. Daar ben ik nog wat kilo's kwijt geraakt en was net op tijd terug om richting de start te gaan.
Wederom stond ik vrij ver vooraan en na enkele minuutjes wachten kon de marmotte voor mij beginnen. Richting de gladon ging alles vrij aardig, maar tijdens de beklimming van de gladon werd ik door iedereen voobijgevlogen. Ik had me voorgenomen om mijn eigen tempo te gaan rijden. Nadat ik net voor de top nieuwe bidons had gekregen was het op de top geen doorkomen aan. Ik heb me eerst door de massa heen gewrongen en ben daarna mijn windjack aan gaan doen. Op dat moment zag ik de eerste mensen al op de grond liggen. Het viel me op dat de meeste deelnemers echt als een krant afdaalden. Dit ging me wel goed af en ik heb hierbij redelijk wat mensen ingehaalt.
Na de gladon had ik een mooi groepje waarmee ik richting de telegraphe heb gereden. Op de helft heb ik ze losgelaten omdat het tempo net wat te hoog lag. Na een aantal km op het vlakke te hebben gereden kon de telegraphe beginnen. Ik moet zeggen dat het best goed ging en ik kon relatief eenvoudig een redelijk tempo rijden. Op de top ben ik in de rij gaan staan om mijn bidons te vullen en ben ik gaan afdalen richting de calibier.
Ongeveer 7 km voor de calibier kreeg ik het echt zwaar. Ik zei tegen mezelf dat ik niet moest stoppen omdat het anders alleen maar zwaarder werd. Ongeveer 6 km voor de stop voelde me benen zo slecht dat ik een plaspauze heb gehouden en omdat ik toch bij een post was heb ik meteen mijn bidons gevuld. Eén km later kwam ik een raar tentje tegen waar ze drank verkochten. Er zat helemaal geen fut meer in de benen, daarom besloot ik een cola te gaan halen. Ik ben neergestort op een stoel en heb daar rustig mijn cola naar binnen gewerkt. Een jongeman die naast me zat vertelde dat hij er mee ging stoppen, ikzelf wilde het in ieder geval nog proberen. Toen ik de cola bijna op had zag ik een maatje van mijn vereniging voorbij rijden, ik ben weer op de fiets gestapt en heb de achtervolging in gezet. Ik moet zeggen dat het wonderbaarlijk goed ging, uiteindelijk ben ik mijn maatje voorbijgereden en daarna heb ik op te top op hem gewacht.
Na wat te hebben gegeten zijn we met zijn tweeën afgedaald. Het eerste stuk ging goed alleen daarna waren er erg veel auto's. Deze afdaling vloog echter voorbij en voor we het wisten stonden we aan de voet van de alp d-huez. Mijn benen waren redelijk zwaar maar ik voelde me nog redelijk fris. In bocht drie heb ik samen met mijn maatje rustig een blikje cola gedronken en nadat ik mijn armstukken, zonnebril en windjack had achtergelaten zijn we weer gaan rijden. De laatste berg ging me wonderbaarlijk goed af, ik had me het veel erger voorgesteld. Omdat ik niet volluit reed had ik tegen mezelf gezegt na 9:00 te fietsen het tempo wat op te voeren en er alles uit te gooien. Helaas is het iets anders gegaan. Na 168 km en 8:58 uur fieten kreeg ik kramp in mijn kuit. 'Verdomme niet nu dacht ik nog'. Ik wilde afstappen om mijn spieren los te schudden en te rekken. Op het moment dat ik afstapte schoot de kramp door heel mijn benen. Ik had kramp in hamstrings, quadriceps en kuiten en kon werkelijk niets meer. Na 10 min losschuden kon ik mijn spieren enigzins rekken, weer 5 minuten later ben ik op mijn fiets gesprongen om 500 meter later weer van mijn fiets af te stappen, tering wat had ik een pijn. Ik dacht er in één keer aan dat ik nog een zakje dorstlesser in mijn zak had zitten, deze heb ik mijn bidon gegooid en in één keer opgedronken. Ik ben weer op mijn fiets gestapt en heb geprobeerd heel rustig naar boven te fietsen. Hier kwam mijn tripple uistekend van pas, met een hartslag van 130 en een tergend langzaam tempo ben ik uiteindeljk in 9:48 op de top aangekomen. Op dat moment baald ik enorm dat ik kramp had gekregen maar nu ben ik erg trots op mezelf. De effectieve rijtijd was uiteindelijk 9:01.
Volgend jaar gaan we het nog een keer proberen en hoop ik een betere tijd neer te zetten. Moet trouwens zeggen dat ik vond dat alles uitstekend geregelt was, hulde aan de organisateie. Ook wil ik hier iedereen bedanken voor de extra info/kennis die jullie me gegevan hebben. Zonder de hulp van dit forum had ik de tocht nooit uitgereden.
Behalve die 2 links voor fotos op de sportcom site heeft onder de top van de Alphe d'Huez http://www.griffePhotos.com nog plaatjes gemaakt!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="C a s r a n"][quote="b l a f f y"]@ Trifox
Hoe heb je geregeld dat je last minute nog in het eerste startvak mocht plaats nemen?[/quote]
Hij kreeg dit omdat hij mee was met mij en de organisatie mij een dossard prioritaire (eigenlijk de eerste 400) beloofd had.
Mijn verslag van de Marmotte vind je HIER (doorklikken).[/quote]
Waarom heb jij zoiets aangevraagd? Jij ging toch alleen als training daar rijden?
Hoe heb je geregeld dat je last minute nog in het eerste startvak mocht plaats nemen?[/quote]
Hij kreeg dit omdat hij mee was met mij en de organisatie mij een dossard prioritaire (eigenlijk de eerste 400) beloofd had.
Mijn verslag van de Marmotte vind je HIER (doorklikken).[/quote]
Waarom heb jij zoiets aangevraagd? Jij ging toch alleen als training daar rijden?
Alstublaft.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Op de Galibier hebben ze wel een aardig plaatje van mij gemaakt:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
Alleen een beetje jammer dat ze 22 euro per digitale foto vragen. Als je een paar leuke foto's wilt hebben ben je zo meer kwijt dan wat je voor de rest van je tripje hebt betaalt.
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
Alleen een beetje jammer dat ze 22 euro per digitale foto vragen. Als je een paar leuke foto's wilt hebben ben je zo meer kwijt dan wat je voor de rest van je tripje hebt betaalt.
hele mooie foto inderdaad, had ze al bekeken. in aanvulling op mijn eerdere verhaal hier wat foto's:
croix du fer:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
galibier:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
alpe d'huez
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg][img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
en mijn korte wandeling door het park:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
croix du fer:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
galibier:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
alpe d'huez
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg][img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
en mijn korte wandeling door het park:
[img=http://www.photobreton.com/documents/FT ... Screen.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36
Nu we toch bezig zijn hier van mij ook wat foto`s van afgelopen la marmotte.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je moet zoeken op nummer 0 als je startnummer niet zichtbaar was. Misschien kun je dat eens proberen.
Maar genoeg over mooie plaatjes. Volgens onderstaand bericht van wielerplaza.nl hebben we hebben ons als fietsers kennelijk weer eens collectief misdragen:
http://wielerplaza.blogspot.com/2008/07 ... -vuur.html
De samenvatting van wielerplaza.nl:
In het kort komt het er op neer dat dit jaar gekozen burgemeester van ST Martin dÁrc zeer verbolgen is over het gedrag van de deelnemers aan La Marmotte. Langs dde gehele route liggen verpakkingen van voedsel etc. Deelnemers houden zich massaal NIET aan de geldende wegcode, auto's worden brutaal beschadigd, agenten uitgescholden etc. etc. . Ze zijn het beu. Momenteel is men bezig om de prefect van Maurienne gezamenlijk met 12 andere burgemeesters een brief te schrijven over de wantoestanden. Wat ook steekt is dat de organisatie kennelijk afspraken gemaakt heeft, die door de deelnemers niet nagekomen worden.
Ook al doet Sportcommunication er het eea aan om het moreel besef onder de deelnemers te verbeteren(Je Roule Propre etc.)is het vechten tegen de bierkaai.....
Zal er nog een La Marmotte 2009 komen???? Als het aan de burgemeesters van het Mauriennedal ligt...... NEE!
Maar genoeg over mooie plaatjes. Volgens onderstaand bericht van wielerplaza.nl hebben we hebben ons als fietsers kennelijk weer eens collectief misdragen:
http://wielerplaza.blogspot.com/2008/07 ... -vuur.html
De samenvatting van wielerplaza.nl:
In het kort komt het er op neer dat dit jaar gekozen burgemeester van ST Martin dÁrc zeer verbolgen is over het gedrag van de deelnemers aan La Marmotte. Langs dde gehele route liggen verpakkingen van voedsel etc. Deelnemers houden zich massaal NIET aan de geldende wegcode, auto's worden brutaal beschadigd, agenten uitgescholden etc. etc. . Ze zijn het beu. Momenteel is men bezig om de prefect van Maurienne gezamenlijk met 12 andere burgemeesters een brief te schrijven over de wantoestanden. Wat ook steekt is dat de organisatie kennelijk afspraken gemaakt heeft, die door de deelnemers niet nagekomen worden.
Ook al doet Sportcommunication er het eea aan om het moreel besef onder de deelnemers te verbeteren(Je Roule Propre etc.)is het vechten tegen de bierkaai.....
Zal er nog een La Marmotte 2009 komen???? Als het aan de burgemeesters van het Mauriennedal ligt...... NEE!