Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

mvk1970
Forum-lid

mvk1970 26 apr 2012 21:59

haha, leuk die reacties op mijn laatste post! Natuurlijk was het een geintje en blijf ik gewoon het forum volgen.

Zover ik weet worden er alleen complete fietsen geleverd door Sensa. Alleen heb ik wel eens bij Vos in Zwanenburg een titanium frame los gezien.

Ook ik ben dus wel benieuwd wie er losse frames kan leveren en welke.
Trainen voor de Mont Ventoux!
------------------------
http://www.grootverzettegenkanker.nl/pr ... mer=175978" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------
Sensa Romagna White 105 - Peugeot Aubisque 1985

Roadrunnertoao
Forum-lid

Roadrunnertoao 31 mei 2012 13:29

Iemand ervaringen met de Trentino SL (105 afmontage)???
Ik ben van plan er eentje aan te schaffen...

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 16 jun 2012 12:01

Hoi allemaal, ik twijfel bij aankoop van een nieuwe racefiets tussen de sensa romagna (special deal of 105 afgemonteerd) en de Jan Jansen tour de France>>> wie haalt mij over om over te stappen naar Sensa (heb nu de JJ)< kan iemand uit ervaring wat adviseren: ik ben een tourrijder 100 km per week, 89 kilo...zijn de wielen bijv. sterk genoeg, rijdt de fiets ook wel comfortabel?
vr groet Harry

jorvijf
Forum-lid

jorvijf 29 jun 2012 21:27

Hallo allemaal, ik had een FSC fujin http://www2.i-services.net/images/membr ... 41_768.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
met voll ultegra besteld maar door lange levertijd en meer tegenslagen maar niet door laten gaan. Na enkel speur werk kwam ik sensa op het spoor "Calabria" ik was gelijk verkocht en gelijk gehaald. Nou ik heb er pas 2 keer op gefietst maar ik kan je zeker zeggen dat ik er geen sec spijt van heb! wat een fijne fiets is het. hier een afbeelding van bij de dealer. De fiets is afgeleverd met een shimnaon ultegra glossy grey compact set, supra rc 58 carbon wielset, Supra stuur/stuurpen. Later heb ik enkele accessoires gekocht zoals een Polar cs 500 cad teller, ultegra glossy grey pedalen, carbon bidonhouders van supra en duo fietspomp van bontager en bbb zadeltasje. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5543_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

natres
Forum-lid

natres 30 jun 2012 11:53

jorvijf schreef:Hallo allemaal, ik had een FSC fujin http://www2.i-services.net/images/membr ... 41_768.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
met voll ultegra besteld maar door lange levertijd en meer tegenslagen maar niet door laten gaan. Na enkel speur werk kwam ik sensa op het spoor "Calabria" ik was gelijk verkocht en gelijk gehaald. Nou ik heb er pas 2 keer op gefietst maar ik kan je zeker zeggen dat ik er geen sec spijt van heb! wat een fijne fiets is het. hier een afbeelding van bij de dealer. De fiets is afgeleverd met een shimnaon ultegra glossy grey compact set, supra rc 58 carbon wielset, Supra stuur/stuurpen. Later heb ik enkele accessoires gekocht zoals een Polar cs 500 cad teller, ultegra glossy grey pedalen, carbon bidonhouders van supra en duo fietspomp van bontager en bbb zadeltasje. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5543_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
prachtige fiets!
(ik zou er alleen zwarte bandjes op monteren, maar dat is persoonlijk, dus geen kritiek).
Sensa timmert aardig aan de weg, mooie fietsen.

intersantos
Forum-lid

intersantos 01 jul 2012 11:55

Mooi fiets! Lijkt dan ook wel heel erg veel op de mijne... Veel plezier er mee.

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 09 jul 2012 19:11

Hoi; mijn naam is Sebo, ben 47 jaar oud en sinds 2 jaar toeristisch mountainbiker ( Merida tsf xt edition).

Na op 6 juni Alpe d'Huzes te hebben gefietst heb ik na thuiskomst een gebruikte racefiets aangeschaft omdat me dat ook leuk leek, maar voorzichtigheidshalve niet meteen een te dure fiets wilde.

Het is een Sensa Romagna geworden ( white/full 105 dubbel/ supra zadel-, en stuurpen en Shimano WHR-500 wielset).

Ik vind het een nette fiets, die erg comfortabel rijdt ( voor zover dit mogelijk is op een koersfiets natuurlijk ), en dat voor een zeer vriendelijk prijsje.....

Ik zou wel een fotootje willen plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.

m.v.g. Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 09 jul 2012 19:50

gefeliciteerd met je aankoop, volgens mij een heel goede keuze, mooie prijs/kwaliteit...ik heb lang getwijfeld tussen de romagna en een Jan janssen tour de france (die is het uiteindelijke geworden dit weekend), maar de sensa was een erg goede tweed voor mij...en nog een mooi nederlandse fiets ook..goed voor de lokale economie in almelo en omstreken...veel fietsplezier

marvinduiker
Forum-lid

marvinduiker 15 jul 2012 19:30

Iemand al meer nieuws over de 2013 modellen? Ik hoorde al dat de nieuwe versie van de Romagna al geleverd kan worden, maar weten jullie misschien meer over de andere modellen?

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 30 jul 2012 17:34

We doen een poging; maar ik ben digibeet, dus succes zeker niet verzekerd :lol:

Afbeelding

Oké; het is niet mijn fiets; maar wel exact dezelfde...... ( inc. bidon :lol: )
Full Shimano 105 dubbel
Supra zadelpen en stuurpen
Supra carbon voorvork
Shimano WH500 wheelset
Vredestein bandjes

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Remkoh-tete
Forum-lid

Gebruikersavatar Remkoh-tete 12 aug 2012 22:21

Beste Allemaal,

Pas op een racefiets aan het fietsen en pas op het forum van fiets. Zeer veel interessante informate lees ik hier. Even mijn fiets in het Sensa topic plaatsen. Een matzwarte (vooral dat deed het hem bij de aankoop) Trentino SL, 105 compact, Ritchey onderdelen en een op de kop getikte full carbon wielen set van Prorace. Ik heb door een foutje bij de FM een 25mm en een 23mm GP 4000S gekocht. Ik heb de 25mm achter gemonteerd en de 23mm voor. Rijdt heerlijk en ziet er nog goed uit ook.

Dat rare ding bovenop mijn stuurpen is mijn iphonehouder. Ik rijd met cyclemeter. Een App die erg leuk is. Vooral i.c.m. http://www.grootverzet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Afbeelding
By remkohaasnoot at 2012-08-12remko

MartijnVisser
Forum-lid

MartijnVisser 13 aug 2012 09:42

@remkoh-tete welkom op het forum !
Mooie matzwarte fiets vind de wielen er ook mooi bij staan ;)
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

Plaats reactie