classico Boretti
[quote="gamiel"]Je kunt het dus allemaal zelf meenemen.[/quote]
Wat een kolder. Ik zie je al rijden op de Galibier tijdens La Marmotte, met je 3L Camelbak, twee bidons op het frame, twee bidons achter je zadel en een stuurtas met 2L Bar le Duc...
Wat een kolder. Ik zie je al rijden op de Galibier tijdens La Marmotte, met je 3L Camelbak, twee bidons op het frame, twee bidons achter je zadel en een stuurtas met 2L Bar le Duc...
[quote="litespeed"][quote="gamiel"]Je kunt het dus allemaal zelf meenemen.[/quote]
Wat een kolder. Ik zie je al rijden op de Galibier tijdens La Marmotte, met je 3L Camelbak, twee bidons op het frame, twee bidons achter je zadel en een stuurtas met 2L Bar le Duc...
[/quote]
Wat een kolder. Ik zie je al rijden op de Galibier tijdens La Marmotte, met je 3L Camelbak, twee bidons op het frame, twee bidons achter je zadel en een stuurtas met 2L Bar le Duc...
[/quote]
@Rob: Helemaal eens! Verzorging onderweg is verzorging en dan moet je het zo inrichten dat er voor iedereen voldoende is en dat het snel te pakken is.
Met een camelbak zie ik mezelf niet fietsen.....................
Met een camelbak zie ik mezelf niet fietsen.....................
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
Van de site: 'Uitstekende verzorgingsposten met eten en drinken onderweg en bij de finish'. Uitstekend is ook maar relatief denk ik .
Ik zag trouwens nog een fotograaf bezig op het Kopje van Bloemendaal. Gaan er nog meer foto's op de website komen voor zover iemand hier weet (behalve die paar die er nu op staan)?
Ik zag trouwens nog een fotograaf bezig op het Kopje van Bloemendaal. Gaan er nog meer foto's op de website komen voor zover iemand hier weet (behalve die paar die er nu op staan)?
Canyon Ultimate CF SL 2016
[quote="litespeed"][quote="gamiel"]Je kunt het dus allemaal zelf meenemen.[/quote]
Wat een kolder. Ik zie je al rijden op de Galibier tijdens La Marmotte, met je 3L Camelbak, twee bidons op het frame, twee bidons achter je zadel en een stuurtas met 2L Bar le Duc...
[/quote]
Inderdaad, kolder. Wat een goedkope vergelijking. Marmotte = Classico Boretti??? Volgens mij is dit een scheve vergelijking. Maar ik kan het mishebben. Voor CB is het geen probleem alles mee te nemen.
Ook in het hooggebergte heb ik trouwens met m'n Camelbak en twee bidons gefietst. Lekker belangrijk die max 3 kg Camelbak extra mee naar boven rijden. Voor mij geen probleem. Voor jou wel schijnbaar?
Wat een kolder. Ik zie je al rijden op de Galibier tijdens La Marmotte, met je 3L Camelbak, twee bidons op het frame, twee bidons achter je zadel en een stuurtas met 2L Bar le Duc...
[/quote]
Inderdaad, kolder. Wat een goedkope vergelijking. Marmotte = Classico Boretti??? Volgens mij is dit een scheve vergelijking. Maar ik kan het mishebben. Voor CB is het geen probleem alles mee te nemen.
Ook in het hooggebergte heb ik trouwens met m'n Camelbak en twee bidons gefietst. Lekker belangrijk die max 3 kg Camelbak extra mee naar boven rijden. Voor mij geen probleem. Voor jou wel schijnbaar?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20
[quote="raphaël"][quote="jelgervandermeer"]
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
[/quote]
Beste Jelger: eten zorg ik zelf wel voor maar ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. Is het dan teveel gevraagd om dat soepel te laten verlopen?
[/quote]
Kijk, dat snap ik natuurlijk ook wel. Ik maak natuurlijk ook altijd (dankbaar) gebruik van de verzorging.
Maar wat ik probeer te zeggen is dat je beter genoeg eten en geld (voor drinken) kan meenemen om niet geheel afhankelijk van de bevoorrading te zijn. Het kan namelijk tegen vallen en dan zit je aan. Zeker met zo'n warme dag als gister, waarbij je toch heel wat litertjes vocht moet aanvullen.
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
[/quote]
Beste Jelger: eten zorg ik zelf wel voor maar ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. Is het dan teveel gevraagd om dat soepel te laten verlopen?
[/quote]
Kijk, dat snap ik natuurlijk ook wel. Ik maak natuurlijk ook altijd (dankbaar) gebruik van de verzorging.
Maar wat ik probeer te zeggen is dat je beter genoeg eten en geld (voor drinken) kan meenemen om niet geheel afhankelijk van de bevoorrading te zijn. Het kan namelijk tegen vallen en dan zit je aan. Zeker met zo'n warme dag als gister, waarbij je toch heel wat litertjes vocht moet aanvullen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20
Het enige wangedrag wat ik heb gezien was een vrouw op een normale fiets (die niet mee deed aan de tocht) die het stopteken van een motoragent negeerde. Totdat deze heel erg kwaad werd en de vrouw met duidelijke woorden tot stoppen dwong...
Gisteren de 160 gereden en ben het toch meer eens met Thosstheboss en Il Pirato - ook aardig wat idioten gezien - oa de vraag naar mijn hoofd gekregen waarom ons groepje stopte voor een auto die op een rotonde voorrang had - er stonden namelijk nog 100 fietsers achter de vragensteller. Zeker iemand die ook over de vluchtstrook langs de file rijdt?
Ook in de duinen en met name op de weg van Langevelderslag richting Lisse veel idioot gedrag - ben blij dat ik daar niet met jonge kinderen in tegengestelde richting op weg naar het strand fietste.
De organisatie vond ik prima, zeker als je in ogenschouw neemt dat je maar 15 euro betaalt. Zelf wat voedsel bij je steken lijkt me logisch en er waren onderweg ook horeca of pompstations waar je je bidons kon bijvullen.
Al met al een aardige tocht maar voor al die idioten die zo nodig een bepaald gemiddelde MOETEN rijden over een tochtje - koop een Garmin, plan je eigen, verkeersarme, rondje en ga lekker los met een paar vriend(inn)en. Liefst met kloteweer - dan heb je het fietspad voor jezelf en kun je je pas echt een flandrien voelen!!
Ook in de duinen en met name op de weg van Langevelderslag richting Lisse veel idioot gedrag - ben blij dat ik daar niet met jonge kinderen in tegengestelde richting op weg naar het strand fietste.
De organisatie vond ik prima, zeker als je in ogenschouw neemt dat je maar 15 euro betaalt. Zelf wat voedsel bij je steken lijkt me logisch en er waren onderweg ook horeca of pompstations waar je je bidons kon bijvullen.
Al met al een aardige tocht maar voor al die idioten die zo nodig een bepaald gemiddelde MOETEN rijden over een tochtje - koop een Garmin, plan je eigen, verkeersarme, rondje en ga lekker los met een paar vriend(inn)en. Liefst met kloteweer - dan heb je het fietspad voor jezelf en kun je je pas echt een flandrien voelen!!
[quote="tosstheboss"]dit nooit meer.
6500 deelnemers over de boulevard van zandvoort op de warmste dag van europa, en dan met z'n alle door de duinen. dit nooit meer. mijn insziens is de organisatie enkel uit op winst.
hoe meer deelnemers hoe groter de opbrengst. [/quote]
Kon niet meedoen, maar zat toch even te lezen hoe het was. Deze opmerking verbaast me dan wel. Een tocht organiseren met eten en drinken, een heel net wielershirt, pasta achteraf (al was het een klein bakje) en dat allemaal voor Eur 15. Kan me echt niet voorstellen dat er dan nog dikke winst gemaakt wordt. Lijkt mee meer een sponsoractie van boretti waar niet al te veel geld bij hoeft. Ik zie wel eens van die boretti shirtjes rondrijden van voorgaande jaren en eur 15 lijkt me geen geld.
Even afgezien van het feit dat 6500 deelnemers opf redelijk smalle slingerende fietspaden door de duinen me dan weer geen goed plan lijkt.
6500 deelnemers over de boulevard van zandvoort op de warmste dag van europa, en dan met z'n alle door de duinen. dit nooit meer. mijn insziens is de organisatie enkel uit op winst.
hoe meer deelnemers hoe groter de opbrengst. [/quote]
Kon niet meedoen, maar zat toch even te lezen hoe het was. Deze opmerking verbaast me dan wel. Een tocht organiseren met eten en drinken, een heel net wielershirt, pasta achteraf (al was het een klein bakje) en dat allemaal voor Eur 15. Kan me echt niet voorstellen dat er dan nog dikke winst gemaakt wordt. Lijkt mee meer een sponsoractie van boretti waar niet al te veel geld bij hoeft. Ik zie wel eens van die boretti shirtjes rondrijden van voorgaande jaren en eur 15 lijkt me geen geld.
Even afgezien van het feit dat 6500 deelnemers opf redelijk smalle slingerende fietspaden door de duinen me dan weer geen goed plan lijkt.
[quote="DJ"]Gisteren de 160 gereden en ben het toch meer eens met Thosstheboss en Il Pirato - ook aardig wat idioten gezien - oa de vraag naar mijn hoofd gekregen waarom ons groepje stopte voor een auto die op een rotonde voorrang had - er stonden namelijk nog 100 fietsers achter de vragensteller. Zeker iemand die ook over de vluchtstrook langs de file rijdt?
Ook in de duinen en met name op de weg van Langevelderslag richting Lisse veel idioot gedrag - ben blij dat ik daar niet met jonge kinderen in tegengestelde richting op weg naar het strand fietste.
De organisatie vond ik prima, zeker als je in ogenschouw neemt dat je maar 15 euro betaalt. Zelf wat voedsel bij je steken lijkt me logisch en er waren onderweg ook horeca of pompstations waar je je bidons kon bijvullen.
Al met al een aardige tocht maar voor al die idioten die zo nodig een bepaald gemiddelde MOETEN rijden over een tochtje - koop een Garmin, plan je eigen, verkeersarme, rondje en ga lekker los met een paar vriend(inn)en. Liefst met kloteweer - dan heb je het fietspad voor jezelf en kun je je pas echt een flandrien voelen!![/quote]
Tja als je op je site zet "de meest snelle toertocht van Nederland" dan vraag je d'r ook wel om... (heb m zelf niet gereden).
Ook in de duinen en met name op de weg van Langevelderslag richting Lisse veel idioot gedrag - ben blij dat ik daar niet met jonge kinderen in tegengestelde richting op weg naar het strand fietste.
De organisatie vond ik prima, zeker als je in ogenschouw neemt dat je maar 15 euro betaalt. Zelf wat voedsel bij je steken lijkt me logisch en er waren onderweg ook horeca of pompstations waar je je bidons kon bijvullen.
Al met al een aardige tocht maar voor al die idioten die zo nodig een bepaald gemiddelde MOETEN rijden over een tochtje - koop een Garmin, plan je eigen, verkeersarme, rondje en ga lekker los met een paar vriend(inn)en. Liefst met kloteweer - dan heb je het fietspad voor jezelf en kun je je pas echt een flandrien voelen!![/quote]
Tja als je op je site zet "de meest snelle toertocht van Nederland" dan vraag je d'r ook wel om... (heb m zelf niet gereden).
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster
Mijn inziens zijn er 2 problemen:
- die van de organisatie: hoe ga ik logistiek om met deze massa
- die van de deelnemers: hoe gedraag ik me in een massa
Wat dat laatste betreft viel mij gisteren op dat het met name de (spontane)peletons zijn die voor overlast zorgen. Het is vaak zwaan-kleef-aan waarbij de achterste helft ten koste van alles de voorste helft wil (blijven) volgen.
Met z'n vieren onderweg laat ik graag wat ruimte tussen mij de 2 voorop. Maar dat bleek erg moeilijk te zijn. Als het maar effe kon wurmde er zich wel wat tussen om vervolgens daar kilometerslang te blijven rijden (vooral met wind tegen :-]) als je ze liet.
Van de andere kant nog nooit zovaak een belletje gehoord ipv een gil als er iemand wilde passeren. Zo kan het dus blijkbaar ook.
- die van de organisatie: hoe ga ik logistiek om met deze massa
- die van de deelnemers: hoe gedraag ik me in een massa
Wat dat laatste betreft viel mij gisteren op dat het met name de (spontane)peletons zijn die voor overlast zorgen. Het is vaak zwaan-kleef-aan waarbij de achterste helft ten koste van alles de voorste helft wil (blijven) volgen.
Met z'n vieren onderweg laat ik graag wat ruimte tussen mij de 2 voorop. Maar dat bleek erg moeilijk te zijn. Als het maar effe kon wurmde er zich wel wat tussen om vervolgens daar kilometerslang te blijven rijden (vooral met wind tegen :-]) als je ze liet.
Van de andere kant nog nooit zovaak een belletje gehoord ipv een gil als er iemand wilde passeren. Zo kan het dus blijkbaar ook.
Ik vind dat sommige mensen toch een beetje te veel klagen.
Ik ben het met iedereen eens dat de bevoorraading slimmer had gekund, nu moest men veel te lang wachten. Ik denk ook dat met een paar uitzendkrachten barpersoneel op het einde je heel wat centjes had kunnen verdienen.
Een paar keer vond ik de wegwijzering niet helemaal duidelijk, maar dat was volgens mij alleen maar bij de extra lus die er in zat voor de 160km.
Verder is het zo dat als je weet dat er zoveel mensen mee doen, je ook kan verwachten dat het op sommige punten wat minder snel zal gaan.
Ik ben ook van het hard fietsen. Uiteindelijk heb ik de 160km in een gemiddelde van net onder de 32 gereden, veel langzamer dan ik zou willen. Af en toe moest je gewoon even braaf wachten tot je er langs kon. Ik begon rond 0900, als ik het rustiger had gewild, had ik maar met eerste groep moeten starten. Gelukkig waren er ook stukken waar je wel gewoon lekker kon trappen zonder dat je elkaar in de weg zat.
Als ik volgend jaar voor 15 euro weer een leuk shirt krijg, en de organisatie de bevoorrading net even wat beter aan pakt, dan ben ik er gewoon weer bij.
Ik ben het met iedereen eens dat de bevoorraading slimmer had gekund, nu moest men veel te lang wachten. Ik denk ook dat met een paar uitzendkrachten barpersoneel op het einde je heel wat centjes had kunnen verdienen.
Een paar keer vond ik de wegwijzering niet helemaal duidelijk, maar dat was volgens mij alleen maar bij de extra lus die er in zat voor de 160km.
Verder is het zo dat als je weet dat er zoveel mensen mee doen, je ook kan verwachten dat het op sommige punten wat minder snel zal gaan.
Ik ben ook van het hard fietsen. Uiteindelijk heb ik de 160km in een gemiddelde van net onder de 32 gereden, veel langzamer dan ik zou willen. Af en toe moest je gewoon even braaf wachten tot je er langs kon. Ik begon rond 0900, als ik het rustiger had gewild, had ik maar met eerste groep moeten starten. Gelukkig waren er ook stukken waar je wel gewoon lekker kon trappen zonder dat je elkaar in de weg zat.
Als ik volgend jaar voor 15 euro weer een leuk shirt krijg, en de organisatie de bevoorrading net even wat beter aan pakt, dan ben ik er gewoon weer bij.