Pagina 14 van 20
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 18 aug 2019 09:33
door erwin20vt
Ik zal dan wel heel goed op de verpakking kijken of er geen zuur in zit, ook bij de zuur vrije varianten. Siliconenkit kan metaal nog al aantasten namelijk
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 23 aug 2019 08:32
door neos
erwin20vt schreef: ↑18 aug 2019 09:33
Ik zal dan wel heel goed op de verpakking kijken of er geen zuur in zit, ook bij de zuur vrije varianten. Siliconenkit kan metaal nog al aantasten namelijk
Huh ????? siliconekit........
Vaseline!!!!!!
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 02 apr 2020 15:37
door marcus66
Blijft een goede tip toch, om op te passen met siliconenkit?
Gewoon bouwplaatsen en badkamers vermijden met de racefiets...
Re: Goed idee! Moet ik wel overgaan van schroefdop naar kurk
Geplaatst: 09 jul 2020 10:23
door Lambert-13
rob74 schreef: ↑07 apr 2008 17:38
Als je de stuurdopjes van je stuur (uiteinde van je stuur) kwijt bent en je hebt geen zin om nieuwe passende dopjes te kopen.
Sla de kurk van een wijnfles in je stuurbuis. Dit is namelijk precies de goede maat. Enig nadeel (ahum); je moet eerst twee flessen wijn leeg drinken. Met een kurkentrekker (hoe anders?) kun je ze weer uit krijgen.
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 19 okt 2020 00:28
door DeletedUser02
De Belgen hebben zo te zien ook Dasty ontdekt:
https://www.ad.nl/wonen/waarom-schoonma ... ~ac45948a/ (even in een private venster openen i.v.m. pay wall).
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 29 okt 2020 16:42
door bluebird
Geen garagezeep? Koffieprut werkt ook erg goed voor het wassen van smerige handen.
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 15 feb 2021 08:31
door Gunther90
Ik vind het zonde om hiervoor direct een topic te openen, vandaar stel ik de vraag hier.
Ik heb een mountainbike met een FC-M3000 Acera crank. Om de crankarmen los te halen, heb ik thuis een basic tooltje daarvoor. Dat ging zoals altijd goed voor de non-drive side, want daar pastte hij in, voor de drive side crank is hij helaas te klein.
Dit is de eerste keer dat ik dit tegen kom.
Non-drive side interne diameter (schroefdraad) = 21mm (past)
Drive side interne diameter (schroefdraad) = 23mm
Welk tooltje heb ik nodig voor de drive side? Ik vrees als ik een Shimano TL-FC10 bestel, dat ik hetzelfde probleem heb..
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 15 feb 2021 11:14
door Orlok
Google is your friend, dus bijgaand de Shimano Dealershandleiding:
https://si.shimano.com/api/publish/stor ... 03-ENG.pdf
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 15 feb 2021 11:36
door Gunther90
Dat is het zeker, en de (thank God!) openbare manuals check ik altijd voor ik een vraag stel. Echter zegt die manual dat je voor de job ofwel een TL-FC10 ofwel een TL-FC11 kan gebruiken. Waarbij het verschil in beide mij lijkt te zitten in de manier waarop je ze kan draaien.
Dan rest nog altijd mijn zelfde probleem, waarbij ik aan de non-drive side crank 21mm meet (daar past mijn huidige tool op, en die crankarm ligt er al af), en aan de rechterzijde 23mm meet, waardoor dit dus niet met 1 en dezelfde tool kan gedemonteerd worden.
Dus ondanks de manual, blijf ik met de vraag zitten.
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 15 feb 2021 11:53
door Orlok
Ik zou zeggen neem eens contact op met een Shimano Service Center of een bekende webshop bijv. Mantel.
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 15 feb 2021 14:44
door Enzzo
Weet niet of deze hier al voorbij gekomen is maar:
Bij het vervangen van binnenkabels doe ik altijd een druppeltje secondelijm op het uiteinde wat je als eerste gaat doorvoeren. Werkt perfect, nooit meer last van ontrafelen
Re: TIPS EN TRICKS
Geplaatst: 15 feb 2021 14:52
door specializedmerida
Gunther90 schreef: ↑15 feb 2021 11:36
Dat is het zeker, en de (thank God!) openbare manuals check ik altijd voor ik een vraag stel. Echter zegt die manual dat je voor de job ofwel een TL-FC10 ofwel een TL-FC11 kan gebruiken. Waarbij het verschil in beide mij lijkt te zitten in de manier waarop je ze kan draaien.
Dan rest nog altijd mijn zelfde probleem, waarbij ik aan de non-drive side crank 21mm meet (daar past mijn huidige tool op, en die crankarm ligt er al af), en aan de rechterzijde 23mm meet, waardoor dit dus niet met 1 en dezelfde tool kan gedemonteerd worden.
Dus ondanks de manual, blijf ik met de vraag zitten.
Is je draad niet naar z'n grootje aan de aandrijf kant want die Acera crank heeft voor beide
kanten dezelfde cranktrekker nodig, kan gebeuren als de cranktrekker er een keer niet ver genoeg is in gedraaid.