Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 02 jun 2008 23:28

Ziet er strak uit Bottechia!

Plaats is er wel, maak je geen zorgen...

en volgens mij zijn dat rigida velgen?
"Try not. Do or do not......there is no try"

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 jun 2008 23:30

Nu moeten jullie niet van die lastige vragen gaan stellen want dan val ik gelijk door de mand...;)

Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke velgen dit zijn. Forumlid Speric heeft hem helemaal voor me in elkaar gezet. En dat is wat mij betreft goed gelukt want hij ziet er goed uit en het eerste testritje is ook bevallen. Ik zal eens vragen naar de specs. De groep is Campagnolo Veloce maar dat was geloof ik al bekend....

Het frame is overigens nog niet opnieuw gespoten. Ik heb er al wel een mailtje aan gewaagd om naar de kosten te informeren maar ze hebben het denk ik druk want ik heb nog niets gehoord. Maar goed, maakt niets uit. Als ik dat doe kan ik toch beter wachten tot na Parijs-Roubaix.

Hoe moet ik dat zien met de keuze voor 25mm banden? Is dat puur voor meer comfort of heb je ook echt een merkbaar voordeel met bijvoorbeeld grip op de stenen? Niet gehinderd door enige kennis van zaken ben ik geneigd te denken dat rijden over kasseien toch niet comfortabel gaat worden en dat die 2mm dan ook niet uitmaakt. Maar als het echt verstandiger is zet ik er graag nog een ander setje op hoor. Het huidige setje komt altijd nog wel een keer van pas.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 02 jun 2008 23:34

Die van mij staat weliswaar al in het Cervelo Topic maar mag ook hier niet ontbreken natuurlijk, ook enigszins aangepast voor PR.

Bredere bandjes (Schwalbe Stelvio Plus 25mm)
Wielsetje (DT Swiss RR1.2, DT comp spaken, DT 340 naven)
Dikker (gel) stuurlintje
Uiteraard komt straks ook de zadeltas met biba's eronder te hangen
En het compact crankstel voorzien van een 40T binnenblad ipv de standaard 34T aangezien er toch niet geklommen gaat worden verwacht aan de 40T meer te hebben.
Uiteraard het Selle Italia SLR Gel flow zadel niet te vergeten voor dat beetje meer comfort.

Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 jun 2008 11:47

Ik heb zelf ook tijdens mij P-R 25 mm Rubino's gekocht, heb er geen spijt van gehad, net iets comfortabeler, gewoon opgepompt tot 7 bar wat weer wat minder kans geeft op stootlek.
Gereden destijds met een Colnago CT1 (titanium/carbon achterbrug)
Voor de rest geen aanpassingen gedaan aan de fiets, wel om beide bidons een postbode-elastiek gedaan tegen het verliezen ervan.
Tocht uitgereden zonder lek of andere pech!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 jun 2008 14:18

Ik ga dan toch maar even kijken of ik er nog even 25mm Rubino's op kan gooien. En dan met een relatief hoge bandenspanning om de kans op lekke banden zo laag mogelijk te houden.

Het aantal deelnemers had ik iets hoger verwacht gezien het feit dat de rit maar om de twee jaar is. Maar goed, niet iedereen is natuurlijk zo dwaas om over die stenen heen te gaan rijden. ;)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 jun 2008 14:45

Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Eigenlijk zouden ze daar een klassement voor bij moeten houden. Want als ik het goed heb onthouden ben jij aanstaande zondag Cinglé du Paris-Roubaix.

Even vrij vertaald vanuit de klassificaties van de beklimmingen van de Mont Ventoux. Het is alleen niet op één dag maar daar zullen we niet over zeuren...:)

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 03 jun 2008 18:01

Oh Cinglé betekent gek. Tja, de meesten verklaren je inderdaad voor gek als je Parijs-Roubaix voor je plezier gaat fietsen. Ach ja, ieder zijn voorkeuren.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu toch wel spannend ga vinden nu de tocht dichterbij komt. De fiets is in principe al klaar, een nieuw stuurlint gewikkeld met een dun strookje gel eronder (alleen aan de bovenkant van het stuur). Verder nog 25mm bandjes gemonteerd, ik wacht nog op de Continental 4 season bandjes, maar de bestelling is nog steeds niet afgeleverd, nu liggen er Grand prix 4000 bandjes onder. Zondag gereden op 6,5 bar om eens te voelen hoe dat nu is, maar ga voor zondag waarschijnlijk wel naar 7 bar ivm voorkomen van stootlekken (ik ben ruim 85 kg)

Als de bestelling op tijd binnen is ga ik voor de zekerheid mijn tacx tao bidonhouders nog vervangen voor klassieke exemplaren, die kun je tenminste nog wat vaster aandrukken.

Eens kijken of ik vanavond een fotootje kan posten van de fiets.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 jun 2008 22:19

[quote="GastheerG"]

De reserve fiets. Is vanaf Maandag te koop! (oeps heb ik al 25 posts)
Afbeelding
[/quote]

Ik houd me aanbevolen (zet hier nu een koopoptie) mocht deze P-R overleven. Wat is de framemaat? Ik wil P-R in over 2 jaar gaan rijden dus de fiets is dan alvast geregeld. Raspaardje en komt uit de goede stal. De stalmeester kennende mankeert het beestje niks. Stuur maar een PM GastheerG over de prijs e.d. Mooiste zou zijn als ie al wat Belgische pasta voor de kiezen zou krijgen komend weekend al hoop ik het niet voor je.

[quote="GastheerG"]
En me mentaal nog even helemaal opladen……
Afbeelding
[/quote]

Hahaha...zie Bassie. Koppie omlaag en zich afvragend: 'Waar begin je in hemelsnaam aan?' :D

Dat boek komt me bekend voor Andromeda ;) Lig ik hier nu in bed met GastheerG? Wel mooi om zo naar P-R toe te werken.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 03 jun 2008 23:16

HE Zorro, nee dit is niet jouw exemplaar...

Daar lig ik mee in bed...;-)

Ik had hem wel meegenomen toen hij thuis zat na zijn "aanvaring" maar had al kunnen weten dat hij hem zelf had...

En mooie foto's en Parijs Roubaix, tuurlijk heeft ie die zelf dacht ik nog op de terugweg...
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie