Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 16 jul 2008 11:22

Alle geometrie gegevens van de verschillende frames zijn gewoon terug te vinden op de Bulls website. Ik heb geen gegevens van Cube, Canyon of anderen.
Bedenk inderdaad vooral dat de lengte van de bovenbuis en de lengte van de balhoofdbuis vele malen bepalnder zijn voor het "passen" van een frame dan de framemaat waarmee deze fietsen worden verkocht.
Een Desert Falcon 56 heeft een bovenbuis van 56,5 cm en een balhoofdbuis van 17 cm lees ik, een NightHawk 56 komt inderdaad op 59 cm met een balhoofdbuis van 19 cm according specs. Heeft dus bij gelijke framemaat een langere zit en minder diepe zit...

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 19 jul 2008 20:59

Kleine update , geen dure wielen maar comsmic elites
Allicht beter dan die shimano wielen ( whrs10 ) die er eerst inzaten

Ben al begonnen met ombouwen naar 2 maal 10
De achterderaileur zit er al op.
Ik ga proberen of ik met die triple shifter gewoon een dubbel blad kan schakelen , dan begrens ik de deraileur gewoon .

To buy -do list
FSA SL-K Pro MegaExo kopen en erop zetten ( moet weinig problemen met de shimano lagers opleveren en anders zet ik de FSA lagers er gewoon in )
Als ik overwerk kan vinden een cinelli Ram leopard erop.

En in een later stadium
van Shimano naar SRAM Red of Record


pica's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 jul 2008 21:33

Ik begrijp echt niks van je aankoopbeleid... van triple naar double (shimano), upgrade plan is dan campa/sram topgroep??
En als je zulke dure plannen hebt snap ik die relatief goedkope wieltjes ook totaal niet... da's meteen weer een disonant na de upgrade.

Fiets ziet er wel mooi uit :)

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 19 jul 2008 21:52

Die triple was helemaal niet de bedoeling!
Nu probeer ik dus de onderdelen die vrijkomen meteen te verkopen om het financieel nog een beetje betaalbaar te houden .
Ik koop nu dus alleen het hoognodige om er een dubbel van te maken.
Ik koop die FSA crankset en heb al een achterderaileur , daar ga ik het dan voorlopig mee doen.

Later als ik aan de definitieve upgrade ga beginnen gooi ik er Red of Record ( WS Red ) op en dat kan makkelijk nog een jaar duren .
En die dure plannen wil ik nog snel verwezenlijken ( Cinelli, FSA etc etc ) voordat ik het ouderlijk huis uitga.
Ik loop ploegen dienst , ik ben processoperator dus ik kan wel wat centjes uitgeven :)
Dat gaat natuurlijk moeilijker als ik aan een hypotheek vast zit.

gaan_
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2008 02:25

gaan_ 20 jul 2008 02:43

Ook ik ben sinds kort de bezitter van een Bulls (Harrier).
Ik ga in oktober samen met enkele collega's (docenten voortgezet onderwijs - we moeten toch iets doen met al die vrije dagen) de alpe d'huez beklimmen, met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor KIKA. Maar natuurlijk ook voor de sportieve prestatie en de gezelligheid. Ik hoop dat mijn Bulls mij niet in de steek zal laten tijdens deze eerste serieuze beklimming van mijn leven...de trainingskm's staan tot nu toe op 500 km...a long way to go!

kbk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008 17:38

kbk 23 jul 2008 13:33

Hallo!
Ik zal me ook even voorstellen! Kristel ook wedstrijdroeier, en ik ben vanaf morgen de trotse eigenaar van een bulls harier 2008! Is mijn eerste echte racefiets en kan bijna niet wachten om er het eerste ritje mee te gaan maken!
Er staan al een aantal foto's van bulls hariers op de site! Dus is al geheel bij jullie bekend! Voorlopig ga ik er nog niets aan pimpen. Binnenkort zal ik een verslagje plaatsen van mijn eerste rondje!

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 23 jul 2008 14:37

Welkom kbk!
Bij de Haan vandaan begreep ik? Reed ik altijd langs toen ik vanuit Amsterdam door het Amstelland toerde (nu ruim 10 jaar geleden). Was mijn standaard stopje om even te window-shoppen!
Veel plezier op je nieuwe fiets.
Post een paar foto's als je wilt, daar maak je een hoop mensen blij mee hier.

kbk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008 17:38

kbk 23 jul 2008 14:51

Omdat het mijn eerste echte fiets is en ik (nog) geen verstand heb van afstelling etc. Leek mij een racefiets kopen bij een goede fietsenwinkel bij mij in de buurt de beste optie. Idd gekocht bij de Haan in ouderkerk. Ik vond ze erg behulpzaam en volgens mij ben ik goed geadviseerd. (En ja heb ook even staan dromen bij een heleboel erg mooie fietsen! Ik zal proberen binnekport wat foto's te plaatsen!

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 23 jul 2008 15:55

Veel plezier op je nieuwe Bulls toegewenst! Zoveel dames hebben we hier nog niet voorbij zien komen. Vanwaar je keuze voor Bulls kristel?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

kbk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008 17:38

kbk 23 jul 2008 18:49

Vanwege de prijs kwaliteit. Wilde graag een fiets waar ik voorlopig mee op vooruit kan. Een goede tweedehands bij een fm vandaan kwam ook richting deze prijs, en weet je nooit zeker wat je koopt (vind ik). Bulls leek mij in deze prijsklasse één van de beste keuzes. Daarnaast kon ik heb relatief dicht bij mij kopen, zodat ik makkelijk voor een servicebeurt o.i.d. terug kan komen. Ik ben trouwens wel vrij lange dame met mijn 1.84 :)!

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 23 jul 2008 21:58

Welke maatvoering heb je dan gekocht? :-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 23 jul 2008 23:10

Dit wordt géén >60, ik voel het, ik voel het......!!!

Ben zelf ook 1.84 en heb een 54. Zit wel diep, heb nog maar één spacer onder de nok nu...

Plaats reactie