Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 okt 2007 22:08

Las het verhaal van Marion Jones net in de krant. En toch blijf ik geloven dat er nog kampioenen zijn die clean zijn. Misschien tegen beter weten in, maar toch. Heb ook geen zin om bij elke topprestatie te denken, wel of geen gebruiker.
Binnenkort begint het (wereldbeker) schaatsseizoen weer. Zouden onze jongens en schaats meiden clean zijn? Persoonlijk denk ik van wel. Laat me deze gedachte niet ontnomen worden.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 okt 2007 13:58

Tja, doping in het wielrennen oke, maar de Balco affaire in de 100 meter sprint, is toch van een enorme grootheid. De 100 meter sprint is voor mij persoonlijk toch wel het koningsnummer van de sport in het algemeen (daar zullen velen anders over denken), vooral omdat sprinten al bij de oorspronkelijke Olympische Spelen in de Griekse oudheid bedreven werd. De mensen zeggen dat het wielrennen dood is, wat moeten we dan niet van de athletiek denken. De hoeveelheid athleten die jaarlijks betrapt wordt (ook al veelvuldig op Dynepo) is enorm.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 06 okt 2007 16:41

ponsteen schreef:Tja, doping in het wielrennen oke, maar de Balco affaire in de 100 meter sprint, is toch van een enorme grootheid. De 100 meter sprint is voor mij persoonlijk toch wel het koningsnummer van de sport in het algemeen (daar zullen velen anders over denken), vooral omdat sprinten al bij de oorspronkelijke Olympische Spelen in de Griekse oudheid bedreven werd. De mensen zeggen dat het wielrennen dood is, wat moeten we dan niet van de athletiek denken. De hoeveelheid athleten die jaarlijks betrapt wordt (ook al veelvuldig op Dynepo) is enorm.


ik houd me niet echt bezig met athletiek, maar als het klopt hetgene je stelt, dan is inderdaad die sport even verziekt en dood als het wielrennen. Het wordt echt eens tijd om al deze sporten grondig aan te pakken, en niet alles maar gewoon vinden en maar doorgaan en natuurlijk niet teveel "zagen" over doping, want daar verpest je de sport mee!! zoals sommigen stellen
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39570
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 okt 2007 17:21

Je zou het ook eens optimistisch* kunnen benaderen en blij zijn dat er tenminste openingen komen in het dopingsnetwerk.
Denk je nu echt dat je een steek opschiet met dat eeuwige zure gezeur?


*op·ti·mis·tisch (bn.)
- geneigd de situatie te bekijken vanuit een positief perspectief
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 06 okt 2007 18:54

Daniel1975 schreef:Je zou het ook eens optimistisch* kunnen benaderen en blij zijn dat er tenminste openingen komen in het dopingsnetwerk.
Denk je nu echt dat je een steek opschiet met dat eeuwige zure gezeur?


*op·ti·mis·tisch (bn.)
- geneigd de situatie te bekijken vanuit een positief perspectief


als er eens wat meer mensen zouden gaan zeuren, i.p.v alles maar te gaan negeren* dan zou er mischien eens echt iets gedaan worden aan die professionele oplichterij.

*ne·ge·ren2 (ov.ww.)
1 doen alsof (iem. of iets) er niet is => geen boodschap hebben aan iem./iets, ignoreren
RIDLEY the speed weapon

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 06 okt 2007 19:35

@ Dutchflandrien
Doping is valsspelen, slecht voor de gezondheid en immoreel en dient zoveel mogelijk uitgeroeid te worden -PUNT-
Maar weet je wat nog immoreler is? Mensen op basis van geruchten of nog minder aan de schandpaal nagelen! En dat onder het mom van dopingbestrijding. Ik heb het in het WK-topic al gezegd en ik zeg het hier ook maar: Liever 5 (vermoedelijke) pakhazen laten lopen, dan 1 onschuldige renner slachtofferen....
En ja, net als Daniel zie ik de zaken ook liever van de positieve kant. Dat geeft het leven toch meer sjeu.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39570
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 okt 2007 20:25

dutchflandrien schreef:
Daniel1975 schreef:Je zou het ook eens optimistisch* kunnen benaderen en blij zijn dat er tenminste openingen komen in het dopingsnetwerk.
Denk je nu echt dat je een steek opschiet met dat eeuwige zure gezeur?


*op·ti·mis·tisch (bn.)
- geneigd de situatie te bekijken vanuit een positief perspectief


als er eens wat meer mensen zouden gaan zeuren, i.p.v alles maar te gaan negeren* dan zou er mischien eens echt iets gedaan worden aan die professionele oplichterij.

*ne·ge·ren2 (ov.ww.)
1 doen alsof (iem. of iets) er niet is => geen boodschap hebben aan iem./iets, ignoreren


Negeren is het laatste wat ik doe, en velen met mij. De eerste post waarin ik stel dat er geen dopingsprobleem is zou ik graag gequote zien hier.
Ik spreek hierboven nota bene over een dopingsnetwerk!!! Dat noem je toch niet als je iets negeert. Misschien iets minder met een "iedereen negeert doping"-bril de posts hier lezen, maakt het voor jou en voor ons een stuk aangenamer.
Less is bore

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 06 okt 2007 21:52

En ik mis het Van Dale-sterretje achter "iedereen negeert doping"-bril :)
Groet,
Mike

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 okt 2007 00:37

Dopinggebruik in de atletiek, Marion Jones. Invallen in de drafsport. Paarden worden ook gewoon volgespoten door fraudeurs (morfine) en last bu not least... zelf in een sport (nou sport) waar je het niet zou verwachten namelijk golf, wordt blijkbaar gebruikt. Gelukkig blijft het niet alleen bij onze mooie wielersport!
Gerardo

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 07 okt 2007 00:57

weet je wat ik immoreel vind. jaren atleten roemen om hun kunnen, ten alle tijden die personen steunen, roemen, vereren,

totdat je op een goeie dag je het deksel op je neus krijgt als blijkt dat ze al die tijd de boel hebben belazeren. dat is immoreel.
Ik vind het jammer dat door die "atleten" je nu met argusogen naar de sport moet kijken. en nogmaals het houdt niet op, het wordt zelfs niet minder. men zoekt alleen andere manieren om de boel te kunnen flessen. je hoeft eigelijk niemand vals te beschuldigen. gewoon geduld hebben en de vuile was komt vanzelf wel boven, gewoon een kwestie van tijd.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 okt 2007 12:33

Marion Jones was toch de absolute koningin van de Olympische spelen. Haar prestaties werden gezien als buitengewoon uitzonderlijk (vergelijk: Armstrong), net als de prestaties van landgenoot Carl Lewis in de jaren 80 (met doping, zo bleek dit jaar). De sprint van Justin Gatlin, wereldrecordhouder 100 en 200m (doping), Tim Montgomery (doping), en de Griekse Thanou (geschorst tijdens OL in Athene wegens ontlopen van dopingtesten, maar ook nummer twee in Sydney op de 100m achter Jones, nu dus goud?), om er maar een paar te noemen. Kogel en Disk, zowel bij mannen als vrouwen wereldkampioenen betrapt op doping. Juni: 10 atleten 'betrapt' op Dynepo (klein berichtje in de krant). Heel triest allemaal. Misschien dat het verschil erin zit, dat atletiek geen zuiver Europese sport is, maar groot is in Afrika en (Noord en Midden) Amerika, waar er geheel anders tegen doping wordt aangekeken. Oud pakkers krijgen daar gewoon hetzelfde respect als de rest. Net als wij in Europa tot begin jaren negentig, toen renners gewoon effe een weekje niet mochten fietsen als ze betrapt waren. Of een paar minuutjes tijdstraf... Straf is straf, en daarna weer door met de orde van de dag.

Plaats reactie