Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Basso niet in de Tour 2007??

dario
Forum-lid

dario 09 mei 2007 11:22

Da's gesproken, Zwarten! Ik doe mee; aangezien jij de Ludo Dierckxens-rol al opeist wil ik wel spurter van dienst zijn (heeft doorgaans meeste succes bij de vrouwen). Als er nog veel renners sneuvelen zullen ze ons nog komen sméken of we asjeblief mee willen doen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ted038
Forum-lid

ted038 09 mei 2007 11:26

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 09 Mei 2007

strijden met gelijke wapens!

Dat uit de typvingers van "de zwarten" belooft niet veel goeds
Zie operation "fietsforum" al aankomen

speric
Forum-lid HC

speric 09 mei 2007 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 08 Mei 2007

18, het getal dat vorig weekend tegen de lamp liep. En ik word dan als 1ste jaars beloften (en student) door die janetten uit het wiel gereden.Als ze al die 107coureurs op non-actif gaan zetten, dan wordt ik mss nog prof

Mannen, tijd voor actie! Aan de Fiets hoofdredacteuren: door de schorsing van heel wat coureurs op de lijst van Fuentes, voorzien we dat er te weinig renners zijn voor de Tour.
Nu is mijn voorstel dat Fiets een ploegje forumleden sponsort, en wij de tour gaan rijden. Fietssponsor mag alleen Parlee, Scott, Pinarello, Look of Cannondale zijn. Ik wordt de man voor de zinloze ontsnappingen, dat zien de mensen thuis graag. Nog gezocht zijn een tweetal klimmers, een goede tijdrijder (liefst gecombineerd met goed kunnen klimmen voor het eindklassement), en minstens één goede sprinter voor de eerste vlakke ritten (geen treintje, we volgen die van petacchi wel).
En we strijden met gelijke wapens!

Ik doe mee, alleen als Cervélo ook als team fiets mag worden ingezet....
tour du clean !

speric
Forum-lid HC

speric 09 mei 2007 12:06

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 08 Mei 2007

Wat een kul zeg, nou dacht ik dat hij openkaart speelt en zit ie gelijk weer te liegen. Het wielrennen (prof) is de firma list en bedrog eigenlijk op het zielige af. Ik heb insite information dat er al nieuw spul is en welke ploeg(en) dit nieuw wondermiddel hebben/gebruiken.
Vind alleen jammer dat alleen wielrenners genoemd worden de atleten, voetballers, tennissers en ander Fuentes klanten worden uit de wind gehouden.

wat dan ?

Ik begrijp uit de medische hoek dat al dat doping erg overtrokken wordt qua effect. Men beweert daar dat de gedachte meer doet dat het spul over 6-8 uur koersen..

briekco
Forum-lid

briekco 09 mei 2007 12:12

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 09 Mei 2007

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 08 Mei 2007

18, het getal dat vorig weekend tegen de lamp liep. En ik word dan als 1ste jaars beloften (en student) door die janetten uit het wiel gereden.Als ze al die 107coureurs op non-actif gaan zetten, dan wordt ik mss nog prof

Mannen, tijd voor actie! Aan de Fiets hoofdredacteuren: door de schorsing van heel wat coureurs op de lijst van Fuentes, voorzien we dat er te weinig renners zijn voor de Tour.
Nu is mijn voorstel dat Fiets een ploegje forumleden sponsort, en wij de tour gaan rijden. Fietssponsor mag alleen Parlee, Scott, Pinarello, Look of Cannondale zijn. Ik wordt de man voor de zinloze ontsnappingen, dat zien de mensen thuis graag. Nog gezocht zijn een tweetal klimmers, een goede tijdrijder (liefst gecombineerd met goed kunnen klimmen voor het eindklassement), en minstens één goede sprinter voor de eerste vlakke ritten (geen treintje, we volgen die van petacchi wel).
En we strijden met gelijke wapens!

Ik doe mee, alleen als Cervélo ook als team fiets mag worden ingezet....
tour du clean !

Ik fiets nooit op een nuchtere maag. Ik drink mijn koffie sterk. Minstens 2 koppen voor ik mijn fiets opkruip. Minstens 2, meer mag. Is dat een bezwaar voor jullie team?

http://lbl99.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 09 mei 2007 12:27

En ik stel voor om te gaan koersen zonder 'oortjes' en zonder technische ondersteuning onderweg. Met stalen fietsen van 15 kg, zonder derailleur, maar met een flip/flop naaf met aan de ene kant een groot, en aan de andere kant een klein kransje, zodat je voor een klim je wiel om moet draaien.
Bovendien moeten de etappes weer verlengd worden naar een kilometer of 400, minstens!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 09 mei 2007 13:19

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 09 Mei 2007

En ik stel voor om te gaan koersen zonder 'oortjes' en zonder technische ondersteuning onderweg. Met stalen fietsen van 15 kg, zonder derailleur, maar met een flip/flop naaf met aan de ene kant een groot, en aan de andere kant een klein kransje, zodat je voor een klim je wiel om moet draaien.
Bovendien moeten de etappes weer verlengd worden naar een kilometer of 400, minstens!

Ja!!! En dus alle reparaties ZELF uitvoeren ! Frame lassen, krom wiel recht zetten   Dan komen de echte kerels bovendrijven! Ik zie het al voor mij!  Enne, de lengte van de Tour ook minimaal 5000 km. Na 1 etappe zijn er nog maar een dozijn renners over!  Lijkt mij toch wel leuk om zo'n TdF er eens tussen door te gooien om te zien hoe de huidige prof dat zou verwerken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

delirium
Forum-lid

delirium 21 mei 2007 12:35

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 09 Mei 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 09 Mei 2007

Ja!!! En dus alle reparaties ZELF uitvoeren ! Frame lassen, krom wiel recht zetten   Dan komen de echte kerels bovendrijven! Ik zie het al voor mij!  Enne, de lengte van de Tour ook minimaal 5000 km. Na 1 etappe zijn er nog maar een dozijn renners over!  Lijkt mij toch wel leuk om zo'n TdF er eens tussen door te gooien om te zien hoe de huidige prof dat zou verwerken.

Geweldig!! Misschien is het allemaal ironisch bedoelt van ullie, maar het zou toch echt vet geil zijn om de technische bijstand tot een minimum te beperken en dan zien wie er een echte taaie rakker is.
Laat ze maar eens vertrekken met twee tubes in hun truitje, en een briefje van 50 euro om onderweg een winkeltje binnen te lopen voor bevoorrading.
Jawadde, 't zou schoon zijn!

dario
Forum-lid

dario 21 mei 2007 13:40

Nu, in Italië worden er wel van dat soort cyclo's georganiseerd: enkel ouwe stalen fietsen zonder versnellingen zijn toegestaan, rijders hebben bij voorkeur een stevige snor, start wordt gegeven in het holst van de nacht, en dat alles op overwegend onverharde wegen. Zie: http://www.eroica.it/
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie