Continental GP 4000 S
een monteer vraagje tussendoor;
mag je je bandenlichter gebruiken om je band erop te krijgen? ik hoor vaak zeggen dat je je binnenband ermee kapot maakt, of dat je je velg of zo beschadigd.
het is wel lastig uit te leggen hoe ik de bandenlichter gebruik..
je hebt dat laatste stuk van de band die er niet opgaat. je zet heel voorzichtig een uiteinde van je (plastic!!) banden lichter IN je velg, net op een stuk waar de band al wel goed gemonteerd is. dus tussen de velg rand en de buitenband (dus net alsof je je band eraf wilt halen). hierbij kijk je goed of je de binnenband niet met je bandenlichter aanraakt. meestal is dit niet het geval en zit de binnenband gewoon 'in' de buitenband, je drukt je binnenband dus eigenlijk alleen maar in elkaar, wat gewoon kan bij de lage druk die je nu nog in je band hebt zitten.
vervolgens hoef je de bandenlichter alleen maar (voorzichtig weer) te schuiven, waardoor het gedeelte van de buitenband wat nog niet goed in je velg ligt, er vanzelf in floept. simpele natuurkunde eigenlijk.
(ik hoop dat ik het begrijpend heb beschreven, anders moet ik eens een keer een foto/filmpje maken)
ik snap dat je velg of je binnenband hierdoor kan beschadigen, maar als je het met beleid doet en goed kijkt wat je doet, is er volgens mij niks aan de hand?
mag je je bandenlichter gebruiken om je band erop te krijgen? ik hoor vaak zeggen dat je je binnenband ermee kapot maakt, of dat je je velg of zo beschadigd.
het is wel lastig uit te leggen hoe ik de bandenlichter gebruik..
je hebt dat laatste stuk van de band die er niet opgaat. je zet heel voorzichtig een uiteinde van je (plastic!!) banden lichter IN je velg, net op een stuk waar de band al wel goed gemonteerd is. dus tussen de velg rand en de buitenband (dus net alsof je je band eraf wilt halen). hierbij kijk je goed of je de binnenband niet met je bandenlichter aanraakt. meestal is dit niet het geval en zit de binnenband gewoon 'in' de buitenband, je drukt je binnenband dus eigenlijk alleen maar in elkaar, wat gewoon kan bij de lage druk die je nu nog in je band hebt zitten.
vervolgens hoef je de bandenlichter alleen maar (voorzichtig weer) te schuiven, waardoor het gedeelte van de buitenband wat nog niet goed in je velg ligt, er vanzelf in floept. simpele natuurkunde eigenlijk.
(ik hoop dat ik het begrijpend heb beschreven, anders moet ik eens een keer een foto/filmpje maken)
ik snap dat je velg of je binnenband hierdoor kan beschadigen, maar als je het met beleid doet en goed kijkt wat je doet, is er volgens mij niks aan de hand?
lol een filmpje gevonden van hoe ik het doe!
http://www.youtube.com/watch?v=qarc-jkx ... re=related
maar dan doe ik het met beleid , en met een normale dunne bandenlichter ipv dat dikke apparaat wat ze gebruiken
http://www.youtube.com/watch?v=qarc-jkx ... re=related
maar dan doe ik het met beleid , en met een normale dunne bandenlichter ipv dat dikke apparaat wat ze gebruiken
gene schreef:Bandje GP4000S heeft in de zijwand een scheurtje van bijna 1 cm. (wschl tgv door in een gat te rijden). Bandje is nog vrij nieuw.
Herstellen? Hoe?
Of weggooien?
Vuilbak en nieuwe
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
gene schreef:Bandje GP4000S heeft in de zijwand een scheurtje van bijna 1 cm. (wschl tgv door in een gat te rijden). Bandje is nog vrij nieuw.
Herstellen? Hoe?
Of weggooien?
Heb ik ook gehad na 200km, overigens zonder aanwijsbare reden dus geen gaten of duidelijke steen-in-bocht. Heb toen een nieuwe gekregen van bike-components.
Vind ik vreemd dat je met Continental GP 4000 S veel lekke banden rijd
Ik fiets elke dag op en neer naar mijn werk plus extra kilmeters in mijn vrije tijd en dan kom ik op gemiddeld 400 km per week
Tot nu toe maar 1 maal lek gereden en toen reed ik in een stuk glas wat op de weg lag
Op mijn tijdritfiets rij ik met tubes van Continental en daarmee heb ik in wedstrijden en tempotrainingen nog nooit lek gereden met verschillende weersomstandigheden
Ik fiets elke dag op en neer naar mijn werk plus extra kilmeters in mijn vrije tijd en dan kom ik op gemiddeld 400 km per week
Tot nu toe maar 1 maal lek gereden en toen reed ik in een stuk glas wat op de weg lag
Op mijn tijdritfiets rij ik met tubes van Continental en daarmee heb ik in wedstrijden en tempotrainingen nog nooit lek gereden met verschillende weersomstandigheden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40175
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vorig jaar heb ik volgens mij 1x of geen keer lek gereden met mijn GP4000s en en nu rij ik ook alweer 1700km probleemloos rond.
Lekke banden is een combi van pech, stuurmanskunst (of het gebrek aan) en montage.
Lekke banden is een combi van pech, stuurmanskunst (of het gebrek aan) en montage.
Less is bore