Pagina 14 van 38

Geplaatst: 17 mar 2010 22:09
door rene1
2096 mm doen veel mensen. sommigen 2100 en dan zijn er mensen die het meten; streepje op band, 2 wiel omwentelingen, meten, uitkomst delen door 2.

Geplaatst: 18 mar 2010 06:09
door stoli
een monteer vraagje tussendoor;
mag je je bandenlichter gebruiken om je band erop te krijgen? ik hoor vaak zeggen dat je je binnenband ermee kapot maakt, of dat je je velg of zo beschadigd.

het is wel lastig uit te leggen hoe ik de bandenlichter gebruik..

je hebt dat laatste stuk van de band die er niet opgaat. je zet heel voorzichtig een uiteinde van je (plastic!!) banden lichter IN je velg, net op een stuk waar de band al wel goed gemonteerd is. dus tussen de velg rand en de buitenband (dus net alsof je je band eraf wilt halen). hierbij kijk je goed of je de binnenband niet met je bandenlichter aanraakt. meestal is dit niet het geval en zit de binnenband gewoon 'in' de buitenband, je drukt je binnenband dus eigenlijk alleen maar in elkaar, wat gewoon kan bij de lage druk die je nu nog in je band hebt zitten.
vervolgens hoef je de bandenlichter alleen maar (voorzichtig weer) te schuiven, waardoor het gedeelte van de buitenband wat nog niet goed in je velg ligt, er vanzelf in floept. simpele natuurkunde eigenlijk.
(ik hoop dat ik het begrijpend heb beschreven, anders moet ik eens een keer een foto/filmpje maken)

ik snap dat je velg of je binnenband hierdoor kan beschadigen, maar als je het met beleid doet en goed kijkt wat je doet, is er volgens mij niks aan de hand?

Geplaatst: 18 mar 2010 06:19
door stoli
lol een filmpje gevonden van hoe ik het doe!
http://www.youtube.com/watch?v=qarc-jkx ... re=related

maar dan doe ik het met beleid ;), en met een normale dunne bandenlichter ipv dat dikke apparaat wat ze gebruiken

Geplaatst: 31 mar 2010 12:07
door fiedoo
up! kunnen we het hier hebben over deze banden en niet op de topic voor bepaalde wielen?

Geplaatst: 04 apr 2010 01:33
door gene
Bandje GP4000S heeft in de zijwand een scheurtje van bijna 1 cm. (wschl tgv door in een gat te rijden). Bandje is nog vrij nieuw.
Herstellen? Hoe?
Of weggooien?

Geplaatst: 04 apr 2010 01:54
door timper
gene schreef:Bandje GP4000S heeft in de zijwand een scheurtje van bijna 1 cm. (wschl tgv door in een gat te rijden). Bandje is nog vrij nieuw.
Herstellen? Hoe?
Of weggooien?


Vuilbak en nieuwe ;)

Geplaatst: 04 apr 2010 19:18
door lvgh
gene schreef:Bandje GP4000S heeft in de zijwand een scheurtje van bijna 1 cm. (wschl tgv door in een gat te rijden). Bandje is nog vrij nieuw.
Herstellen? Hoe?
Of weggooien?

Heb ik ook gehad na 200km, overigens zonder aanwijsbare reden dus geen gaten of duidelijke steen-in-bocht. Heb toen een nieuwe gekregen van bike-components.

Geplaatst: 24 apr 2010 22:03
door kalkko
Ik hoef gp 4000s dus nooit weer, heb ontzettend veel lekke banden gehad, bijna elke training was het raak, dan mag de victoria's heel wat minder goed bekend staan, ik had er bijna nooit een lekkeband mee.

gr,

Koos

Geplaatst: 24 apr 2010 22:41
door iron2man
Vind ik vreemd dat je met Continental GP 4000 S veel lekke banden rijd
Ik fiets elke dag op en neer naar mijn werk plus extra kilmeters in mijn vrije tijd en dan kom ik op gemiddeld 400 km per week
Tot nu toe maar 1 maal lek gereden en toen reed ik in een stuk glas wat op de weg lag
Op mijn tijdritfiets rij ik met tubes van Continental en daarmee heb ik in wedstrijden en tempotrainingen nog nooit lek gereden met verschillende weersomstandigheden

Geplaatst: 25 apr 2010 00:51
door stoli
als je bijna elke training een lekker band hebt dan zit er gewoon iets in je velg ofzo.

Geplaatst: 25 apr 2010 03:57
door fdegrove
Hoi,

Ja....Lekkernij wellicht?

Ciao, ;)

Geplaatst: 25 apr 2010 12:34
door daniel1975
Vorig jaar heb ik volgens mij 1x of geen keer lek gereden met mijn GP4000s en en nu rij ik ook alweer 1700km probleemloos rond.
Lekke banden is een combi van pech, stuurmanskunst (of het gebrek aan) en montage.