Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima Aero’s

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 07 mar 2007 20:09

Eindelijk, ook ik heb mijn Corima Aero wielen nu! Ik wil vooral Fdegrove willen bedanken voor z'n hulp! Ze zien er iig schitterend uit, maar dat wist ik al uit m'n vorige set.
Ik zal zo snel mogelijk foto's posten.
Nulla tenaci invia est via!

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 08 mar 2007 19:49

Hierbij de beloofde foto's! Hopelijk bevalt het jullie een beetje.

Btw, de vork word wel nog een keertje afgezaagd
Cheerz

juul
Forum-lid

juul 08 mar 2007 21:32

Dat bevalt zeker, dat is hartstikke mooi!!! Een fiets om trots op te zijn.
Waar heb je die banden trouwens gekocht in die kleur? Ik dacht dat je de Vittoria's niet meer in deze kleur kon krijgen.

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 08 mar 2007 22:21

Quoten: Origineel geplaatst door juul op 08 Maart 2007

Dat bevalt zeker, dat is hartstikke mooi!!! Een fiets om trots op te zijn.
Waar heb je die banden trouwens gekocht in die kleur? Ik dacht dat je de Vittoria's niet meer in deze kleur kon krijgen.

Heb die vandaag nog op de zolder van m'n FM gevonden! Ik was opzoek naar tubes met beige wanden, en hij zei me dat ik keertje op de zolder tussen zijn gerijpte tubes moest kijken,vandaar. Weet niet hoelang ze er al oplagen, maar ze zien er iig nog schitterend uit.

the_coereur
Forum-lid

the_coereur 09 mar 2007 18:37

hallo ik ben ook geintereseerd in corima's
als je ze besteld via internet leveren ze dan aan je huis via post of moet je ze ergens afhalen ?
http://www.achielle.be" onclick="window.open(this.href);return false;

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 09 mar 2007 18:40

Quoten: Origineel geplaatst door the_coereur op 09 Maart 2007

hallo ik ben ook geintereseerd in corima's
als je ze besteld via internet leveren ze dan aan je huis via post of moet je ze ergens afhalen ?

Ze leveren aan huis.

lyot
Forum-lid

lyot 09 mar 2007 19:14

Quote: Origineel geplaatst door the_coereur op 09 Maart 2007
hallo ik ben ook geintereseerd in corima's als je ze besteld via internet leveren ze dan aan je huis via post of moet je ze ergens afhalen ?

wachttijden lopen wel serieus op.. En druk ze bij Bikeimperium toch maar op het hart dat ze ALLES in de doos moeten stoppen, want volgens mij hebben ze daar een paar blinden in dienst

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 10 mar 2007 05:12

Hoi,
@Evert: Zelfs met de originele stickers oogt toch nog prima maar nu ben ik wel niet zeker of er nu een streepje geel in je frame zit of is het gewoon een weerkaatsing?
Wat bestellen via Bike-Imperium betreft, inderdaad de logistiek is daar echt wel ver te zoeken. Blijkbaar willlen ze de zending van Corima nog eens extra nakijken en dan vergeten ze tenslotte zelf al het nodige in te pakken.
Nu, Evert zijn zending leek me compleet en da's maar goed ook. De hele zaak heeft lang genoeg aangesleept.
Gezien de BTW-voet in Duitsland is verhoogd en vele prijzen zichtbaar minder aantrekkelijk zijn ben ik geneigd er nogmaals op te wijzen dat Corima zelf zeer efficient is georganiseerd en meestal binnen enkele werkdagen levert. Je kan dus gerust via de website van de fabrikant bestellen, in het Engels of Frans, dacht ik. 
Ik raad wel aan om een transportverzekering te nemen, Frankrijk heeft een kwalijke reputatie qua verdwijnende goederen, tenminste dat ik vaak van de mensen ginds en voor de kleine extra kost laat je het beter niet ....
Als er iemand nog rijervaringen met die wieltjes heeft, ik kijk er alvast naar uit.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 10 mar 2007 09:42

@fdegrove
Is gewoon een weerkaatsing, er zit niets van geel in m'n kader. Vandaag ga ik eerst nog naar de FM voor de body & cassette. Tubes leg ik er deze avond op, en dan morgen eerste wedstrijd met de wieltje. Hopelijk mag ik het geloven dat het raketjes zijn
Als ik een rijervaring heb(morgenavond), dan laat ik het zeker weten.

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 10 mar 2007 11:12

Ben net terug van m'n FM en die had minder goed nieuws.
 Ik had de casette(10-speed) van m'n ksyrium ES wielen inclusief diezelfde vulring over gezet op de body van m'n Corima Aero, dit schakelde echter voor geen meter! Daarom ging ik daarnet maar eens ten rade naar hem, en hij wist me te zeggen omdat het een mavic body is, dat ik het elke keer als ik wisselde van wielen m'n versnelling zou moeten gaan afstellen Als dit waar is, is het een erg omslachtige manier van werken... Mijn andere set is een CXP33 velg met ultegra naven erin. Dit zou toch niet mogen naar mijn mening?Wie op het forum heeft een manier om dit te verhelpen, want elk weekend versnelling afstellen ga ik niet doen!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 10 mar 2007 19:37

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 10 Maart 2007

Ben net terug van m'n FM en die had minder goed nieuws.
 Ik had de casette(10-speed) van m'n ksyrium ES wielen inclusief diezelfde vulring over gezet op de body van m'n Corima Aero, dit schakelde echter voor geen meter! Daarom ging ik daarnet maar eens ten rade naar hem, en hij wist me te zeggen omdat het een mavic body is, dat ik het elke keer als ik wisselde van wielen m'n versnelling zou moeten gaan afstellen Als dit waar is, is het een erg omslachtige manier van werken... Mijn andere set is een CXP33 velg met ultegra naven erin. Dit zou toch niet mogen naar mijn mening?Wie op het forum heeft een manier om dit te verhelpen, want elk weekend versnelling afstellen ga ik niet doen!

Hoi,
Dat is alleen maar waar als je telkens de Mavic vulring mee overplaatst.
Als je de Corima vulring gebruikt, er zijn er twee meegeleverd, dan hoef je niet telkens je derailleur af te stellen.
De beide vulringen zijn verschillend, in principe is de dunne voor 9S cassettes, de dikke voor 10S als ik me niet vergis. In wezen moet een van beide perfect overeenkomen met de instellingen voor Mavic.
Bijvoorbeeld: mijn vrouw rijdt met de Cosmic Elite met Mavic Campa body en als ik haar wielen in mijn fiets met Campa Record en Bora stop dan hoef ik verder niks af te regelen en zo hoort het ook.
Als jij b.v. een Shimano wiel met jouw cassette maar zonder de Mavic vulring i.p.v je Mavic wiel zou plaatsen dan mag er normaliter niks hoeven afgeregeld worden.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

morel
Forum-lid

morel 10 mar 2007 22:28

Hoi,

Gezien de cassettebody's van de verschillende wielmerken niet dezelfde breedte en/of opbouw hebben, kan het inderdaad wel eens problemen geven in compatibility.
Als je de derailleur bij elke wielwissel niet wil afstellen, is het het beste om te proberen de afstand tussen de rechter coneborgmoer en het kleinste of eerste tandkransje bij al je wielen hetzelfde te houden !
Dit moet te doen zijn zoals Fdegrove al opmerkte door het uitproberen van een vulring van een of andere diktes. 
Meestal lukt dat wel met de wielen van de laatste generatie.

Ciao.   

Plaats reactie