Gazelle V8 Schiet er eens op...
Weet ik niet Sommigen zeggen van wel.
Het heeft invloed op hoe je trail wordt, maar ik weet niet in hoeverre ik het zou voelen. Maar aangezien ik wel tevreden ben met hoe de fiets stuurt wil ik liever de geometrie niet veranderen. Maar wie meer weet dan ik mag zeggen of ik het zou merken...
Dit artikel vond ik wel vrij duidelijk uitleggen hoe het (in theorie) zit:
http://www.calfeedesign.com/tech-papers ... -handling/
En trouwens doe niet teveel moeite: ik vertrouw jouw meet-skills op voorhand meer dan die van mij. Ik was gewoon nieuwsgierig!
Het heeft invloed op hoe je trail wordt, maar ik weet niet in hoeverre ik het zou voelen. Maar aangezien ik wel tevreden ben met hoe de fiets stuurt wil ik liever de geometrie niet veranderen. Maar wie meer weet dan ik mag zeggen of ik het zou merken...
Dit artikel vond ik wel vrij duidelijk uitleggen hoe het (in theorie) zit:
http://www.calfeedesign.com/tech-papers ... -handling/
En trouwens doe niet teveel moeite: ik vertrouw jouw meet-skills op voorhand meer dan die van mij. Ik was gewoon nieuwsgierig!
Het is natuurlijk niet heztelfde frame, maar ik heb ooit overwogen om een Soma Smoothie op te bouwen en daar viel mij op dat ze, afhankelijk van de framemaat, drie vorksprongmaten aanboden:
58-62cm: 40mm
54-56cm: 43mm
48-54cm: 45mm
Ook meen ik me te herinneren dat ik ooit een FAQ heb gelezen waarin de vraag werd gesteld of je die mm's verschil in de praktijk zou merken en de algehele opinie was, dat dit nauwelijks het geval zou zijn. Ik zit er overigens ook hard aan te denken om een andere vork in mijn Gazelle te steken, want de originele is op bepaalde punten wel wat beschadigd. Welke opties heb jij nu in overweging?
58-62cm: 40mm
54-56cm: 43mm
48-54cm: 45mm
Ook meen ik me te herinneren dat ik ooit een FAQ heb gelezen waarin de vraag werd gesteld of je die mm's verschil in de praktijk zou merken en de algehele opinie was, dat dit nauwelijks het geval zou zijn. Ik zit er overigens ook hard aan te denken om een andere vork in mijn Gazelle te steken, want de originele is op bepaalde punten wel wat beschadigd. Welke opties heb jij nu in overweging?
Dat wordt ook een persoonlijke afweging. Ik vind de 3T mooier. Strakkere vormgeving. Minder ronde poten.
De WCS is overigens wel veel duurder dan de Funda Pro. Kun je beter de Ritchey Pro er tegenover zetten.
Ritchey rake = 45mm. 3T rake = 43mm.
De WCS is overigens wel veel duurder dan de Funda Pro. Kun je beter de Ritchey Pro er tegenover zetten.
Ritchey rake = 45mm. 3T rake = 43mm.
Eens over de Easton decals. Maar ik zal dan wel een zeikerd zijn, maar de 3T heeft naar mijn smaak ook teveel opsmuk op de vork. Misschien komt dat ook omdat ik de fiets beslist niet met wit ga afmonteren. De vork zelf - qua vorm - vind ik dan wel heel erg mooi, dat ben ik zeker met jullie eens. Daarom baal ik ook zo dat de originele vork bij mij zo beschadigd is: deze staat er namelijk prima bij. Zou het een optie kunnen zijn om deze te schuren en te spuiten, of wordt dat niks met carbon?
@litespeed: nu breng je me weer aan het twijfelen, want dat ziet er prima uit hoor.
@vincenth: Zou zeker een optie kunnen zijn!. Graag even contact als het zover mocht komen!! Ben toch nog aan het bekijken hoe ik de opbouw wil doen en daar ben ik zeker nog wel een weekje je zoet mee, want ik zie/bedenk telkens weer nieuwe dingen.
@vincenth: Zou zeker een optie kunnen zijn!. Graag even contact als het zover mocht komen!! Ben toch nog aan het bekijken hoe ik de opbouw wil doen en daar ben ik zeker nog wel een weekje je zoet mee, want ik zie/bedenk telkens weer nieuwe dingen.