Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

sharkman
Forum-lid

sharkman 05 mar 2007 09:06

"-Is Salden een goede wielbouwer?
-Welke spaken ? (liefst zwarte in combinatie met zwarte velgen)"
Antwoord is:  zeer wisselend maar je moet af en toe terug voor service en dan zou ik een ander uitzoeken.
Elke zwarte spaak van DT, Hoshi of Sapim is goed, hangt er gewoon af wat je wilt (enige volledige zwarte velg is Mavic open pro ceramic)  

diogenes
Forum-lid

diogenes 05 mar 2007 11:43

Ik heb goede ervaringen met de wielen van Rose Versand: niet duur en goed.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

woutre
Forum-lid

woutre 25 mei 2007 14:02

Heb nu twee verschillende ervaringen met Salden. Eerste keer werd ik netjes geholpen toen ik iets nabestelde. Artikel werd gewoon bijgevoegd samen met een rekening. De laatste keer wilde ik iets nabestellen, maar dat ging in een keer niet meer. Zogenaamd omdat dit te veel van de standaardprocedures afwijkt en werk daarmee fouten in de hand. Dus doordat zij de administratie niet op orde hebben kan ik opnieuw verzendkosten betalen.
Zelfs een grote winkel als Roseversand heeft dit volgens mij veel beter op orde. Zij verlenen iig betere service dan MS.
Hoezo: Klant is koning

diogenes
Forum-lid

diogenes 25 mei 2007 19:01

Ik heb zelf ook regelmatig dingen bij een bestelling van een verzender gevoeg. Bij H&S kan het niet, bij Bike-Discount en Rose wel. Ik moet zeggen, dat ik mij in kan denken dat ze het vervelend vinden. Het is tenslotte extra werk....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 25 mei 2007 20:06

Als het op service aankomt geeft Salden vaak niet thuis is mijn ervaring. De webshop is een redelijke maatstaaf mbt de laagste prijs in NL.  Mijn uitdaging is meestal de prijs bij Salden opzoeken en het elders goedkoper proberen te krijgen. Lukt soms, maar af en toe betaal ik een paar euro meer.

pim3
Forum-lid

pim3 26 mei 2007 14:41

Ik heb laatst toch een verhaal gehoord van een bekende van me!! Hij was naar Salden gegaan om een nieuw frame te kopen en dat op te bouwen. Hij wees er een aan in de catalogus oid. Salden ging het frame boven halen en toen hij halverwege de trap was gooit ie 't gewoon van de trap af. Een fm die een beetje liefde voor fietsen zou dit nóóit doen! Verder is de service wat ik heb gehoord wel ok . Groot inkopen is zijn tactiek.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

woutre
Forum-lid

woutre 27 mei 2007 04:22

Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 25 Mei 2007
Ik heb zelf ook regelmatig dingen bij een bestelling van een verzender gevoeg. Bij H&S kan het niet, bij Bike-Discount en Rose wel. Ik moet zeggen, dat ik mij in kan denken dat ze het vervelend vinden. Het is tenslotte extra werk....

Diogenes

Maar ook extra geld...

diogenes
Forum-lid

diogenes 27 mei 2007 09:28

Daar heb je gelijk in. Ik ben zelf ooit in de winkel bij MS geweest en werd dermate beroerd geholpen door het personeel, dat ik mij daarna heb voorgenomen er niet meer te kopen. TEn eerste kan je veel goedkoper in Duitsland terecht, tegen veel lagere verzendkosten en ten tweede kan je daar bij veel zaken wel bestellingen tussentijds veranderen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2007 11:52

Ik moet in dit topic toch 1 ding even kwijt: Salden is een van de goedkoopste zaken in Nederland. Gemiddeld genomen is alleen Hopmans in Bergen op Zoom goedkoper maar die verzenden niet.
Waarom willen we dan toch allemaal topservice? Goedkoop moet niet gelijk staan aan klantonvriendelijkheid, maar als je echt service wilt ga je maar naar je FM waar je de adviesprijs betaald of 10 korting.Kijk even niet naar het buitenland. Dat is weer een andere markt, ander gebied, andere prijsstelling. Alleen dankzij het internet mogen wij blij zijn dat we daar van kunnen profiteren.
Less is bore

colnagog
Forum-lid

colnagog 27 mei 2007 12:03

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Mei 2007

Ik moet in dit topic toch 1 ding even kwijt: Salden is een van de goedkoopste zaken in Nederland. Gemiddeld genomen is alleen Hopmans in Bergen op Zoom goedkoper maar die verzenden niet.
Waarom willen we dan toch allemaal topservice? Goedkoop moet niet gelijk staan aan klantonvriendelijkheid, maar als je echt service wilt ga je maar naar je FM waar je de adviesprijs betaald of 10 korting.Kijk even niet naar het buitenland. Dat is weer een andere markt, ander gebied, andere prijsstelling. Alleen dankzij het internet mogen wij blij zijn dat we daar van kunnen profiteren.

Kijk dat zijn wijze woorden!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 30 jun 2007 15:41

Omdat ik vorig weekend niet in de glegenheid was om in de winkel binnenbandjes te gaan kopen heb ik ze (voor het eerst van mijn leven) bij Salden besteld. Alles ging prima, gelijk betaald maar nu 7 dagen later nog steeds geen binnenbanden.

Dit vind ik toch wel treurig hoor.

Wat is jullie ervaring m.b.t. levertermijn?
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 30 jun 2007 16:13

Heb ene keer voor de Export een Giro Atmos Rabobank er besteld
kreeg een model 05 binnen ipv 2006, betaalde de 2006 prijs die tientje duurder is.
na melden kreeg ik wel netjes tien euro terug gestort.

Plaats reactie