Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 05 aug 2006 13:38

Wil je zeggen dat er bij de jeugd ook al gebruikt wordt? Dan geldt de eigen verantwoordelijkheid, net zoals bij de amateurs en bij de recreanten! Wij kunnen ook van alles gebruiken! Maar je moet je verstand gebruiken. Bij de jeugd onder de 16 jaar zijn de ouders nog steeds verantwoordelijk! Ik weet dat het niet kan voorkomen, net zoals roken en drugsgebruik, maar we hadden het hier volgens mij over de profs. Ik kan er niet van wakker liggen als amateurs er bewust voor kiezen om iets te gebruiken.  Maar bij de profs en waarschijnlijk ook de Top-amateurs zijn er artsen bezig die alleen hun eigen belang dienen! En dat moeten worden geëlimineerd.
Gerardo

hans
Forum-lid

hans 05 aug 2006 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 05 Augustus 2006

Ik kan er niet van wakker liggen als amateurs er bewust voor kiezen om iets te gebruiken.  Maar bij de profs en waarschijnlijk ook de Top-amateurs zijn er artsen bezig die alleen hun eigen belang dienen! En dat moeten worden geëlimineerd.

Nou ik kan daar wel wakker van liggen, ik wil mijn wedstrijdjes (ama B) gewoon rijden tegen mensen die net als ik het gewoon doen op een boterham met pindakaas. Ik wil nog steeds een eerlijke competitie!
Daarnaast is doping in de lagere categorieën nog veel gevaarlijker dan voor profs door de beperktere professionele begeleiding!
En die bewuste keuze? die is er net zo goed voor profs, hoewel die natuurlijk wel meer reden hebben om te gebruiken. En die artsen dienen net zo goed het belang van de renner, er is sprake van een ruilovereenkomst waar beide partijen bewust voor hebben gekozen en beter van denken te worden.
Toestaan van doping bij alleen de top klinkt mooi maar is in de praktijk lastig. Dit aangezien de top van de ene categorie vaak tegen de mindere goden van de andere categorie koersen. Als de ene cathegorie wel mag gebruiken en de andere niet levert dit vanzelfsprekend grote snelheidsverschillen op.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 05 aug 2006 14:49

Quoten: Origineel geplaatst door Soffatti op 05 Augustus 2006

B-STAAL OOK POSITIEFFloyd Landis is ook in de contra-expertise positief bevonden op het gebruik van testosteron, zo maakte de internationale wielrenunie UCI zaterdagochtend bekend. Het resultaat van de B-staal bevestigt daarmee de uitslag van de eerste test. De Amerikaanse winnaar van de Tour de France kan waarschijnlijk een schorsing van twee jaar tegemoet zien.Landis (Phonak) leverde na de zeventiende etappe van de Tour de France een positieve plas in. Hij moet zijn Tour-zege waarschijnlijk opgeven. Wat is dit toch erg....Waar gaat dit allemaal heen?

Naar een punt dat er geen sponsors meer zullen zijn die hun goede naam willen verbinden aan een dik betaald peloton  dopies! Zij verzieken hun eigen toekomst en inkomen. Hoorde op BRN (radio) dat Jan Ullrich van alles en nog wat gekocht heeft aan doping rotzooi.  Van spierversterkende middelen tot ontstekingsremmers. Indien dit waar  blijkt te zijn dan behoort Jan Ullrich nooit meer in competitieverband te mogen fietsen. En dit moet gelden voor ALLE dopingsnoepers. Floyd Landis ontkent iets gebruikt te hebben. Maar indien men ook uitvindt dat er synthetische testosteron in het urine monster zat dan ...weg met die vent uit de wielrennerij. Niet voor 2 jaar, nee voor altijd. Nu ga je bij iedere medaille een vraagteken zetten van wie dan ook.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ronengels
Forum-lid

ronengels 05 aug 2006 14:55

Als sommigen wel doping gebruiken, en andere niet, dan is er sprake van competitie vervalsing. Dat lijkt me in ieder geval niet eerlijk. Het resultaat hiervan is dat je zonder doping te gebruiken niet bij de top kunt horen. Ik zou in ieder geval niets met zo'n sport te maken willen hebben.
Als iedeen doping gebruikt, dan heeft iedereen in principe hetzelfde voordeel. En dus heeft er niemand voordeel, en dus heeft het helemaal geen nut. Als je daar de risico's, kosten en negatieve publiciteit bij optelt (de maatschappij wil juist af van drugsgebruik) dan moet je dat dus helemaal niet willen.
Als niemand doping gebruikt, dan is de sport eerlijk. Ouders kunnen hun kinderen zonder zorgen aan zo'n sport laten deelnemen, in de wetenschap dat er niet één of andere 'verzorger' ooit gaat knutselen aan de gezondheid van hun kind. Professionals hoeven geen risico's te nemen met hun gezondheid om hun eer of inkomsten veilig te stellen. En ik kan gewoon met bewondering naar de winnaar van de Tour kijken, in de wetenschap dat hier iemand wint, omdat hij de beste is, en niet zijn 'doktor'.
Volstrekt verbieden al die doping, zorgvuldig controleren, en streng straffen. Ik zie geen verstandig alternatief.
Harde wind is meestal tegen.

noppie
Forum-lid

noppie 05 aug 2006 15:09

Ik hoor net op de radio dat de tweede test ook positief was. Hij moet z'n overwinning van de tour afstaan aan nummer 2 Peirero. Hij wordt voor 2 jaar geschorst. Het was ook wel een beetje raar, de ene dag reed hij de straatstenen uit de straat en andere was het k*t.
kiekeboe

wouterp
Forum-lid

wouterp 05 aug 2006 15:29

De vraag blijft nog steeds of er wel dekkend bewijs is dat hij doping heeft gebruikt. Alleen die gewijzigde verhouding van testosteron is geen keihard bewijs dat hij gebruikt heeft. Wel hoop ik dat ze het vergeleken hebben met waarden van hem uit het verleden, waaruit dan zou moeten blijken dat deze verhouding ineens veranderd is, maar daar heb ik niets over gehoord. Om to the point te komen: is hij niet veroordeeld voordat zijn schuld echt onomstotelijk bewezen is? Ik denk dat dit zo is! Wat denken jullie?

dingo
Forum-lid

dingo 05 aug 2006 16:22

Quoten: Origineel geplaatst door Wouterp op 05 Augustus 2006

De vraag blijft nog steeds of er wel dekkend bewijs is dat hij doping heeft gebruikt. Alleen die gewijzigde verhouding van testosteron is geen keihard bewijs dat hij gebruikt heeft. Wel hoop ik dat ze het vergeleken hebben met waarden van hem uit het verleden, waaruit dan zou moeten blijken dat deze verhouding ineens veranderd is, maar daar heb ik niets over gehoord. Om to the point te komen: is hij niet veroordeeld voordat zijn schuld echt onomstotelijk bewezen is? Ik denk dat dit zo is! Wat denken jullie?

We zijn al voorbij dit punt. Ook het Bstaal is positief op syntetische ( dus niet lichaamseigen ) Testosteron.

whocares
Forum-lid

whocares 05 aug 2006 18:00

Op de ARD website:

Landis beteuert weiter seine Unschuld. Auf seiner englischen Homepage gibt sich der US-Amerikaner trotz der vernichtenden Analyse der P-Probe ebenso stur wie kämpferisch. "Ich habe niemals eine verbotene Substanz genommen. Ich war der stärkste Fahrer der Tour de France. Aus diesem Grund bin ich der Champion."

www.floydlandis.com is een beetje overbelast en niet bereikbaar
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

matiz
Forum-lid

matiz 05 aug 2006 19:25

Ik ben van mening dat doping nooit helemaal uit te bannen valt. Het is een wisselwerking. De een maakt een middel, en de ander verzint iets waardoor dat middel is op te sporen. ndertussen is de eerste allang bezig om weer een nieuw, nog niet op te sporen middel te maken. Je kan dus nooit zeggen dat de sport schoon is, wanneer er niemand betrapt wordt op het gebruik van doping, kijk maar naar bijv. bloeddoping. Ik ben een leek, en lees alleen maar wat in de media geschreven wordt, maar ik neem aan dat al lang vaan Hamilton gepakt werd, mensen dit soort doping gebruikte.
Matiz

rien
Forum-lid

rien 05 aug 2006 19:40

krijgen de renners of de ploeg de uitslagen van alle testen? Of krijgen ze alleen te horen of de test positief of negatief is?

eddiebouncer
Forum-lid

eddiebouncer 05 aug 2006 20:03

Wat is het idee achter het feit dat Landis BLIJFT ontkennen?
Mijn fiets is bezeten!

sjezer
Forum-lid

sjezer 05 aug 2006 20:40

Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 05 Augustus 2006

Wat is het idee achter het feit dat Landis BLIJFT ontkennen?

Vraag ik me ook af. Het is zo klaar als een klontje dat er synthetisch spul is gevonden.

Plaats reactie