Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 06 dec 2006 16:30

Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 05 December 2006

Timo ben je vertegenwoordiger van Intersens?


Hahaha, vertegenwoordiger van Intersens. Je zou het bijna zeggen jah. Haha. Nee, dat ben ik niet. Ben software engineer, dat is heel iets anders! Maar als ik daar genoeg van heb zal ik eens contact op nemen met Intersens!
Maar ik heb wel een zwak voor Intersens.... kan er ook niets aan doen. Vind het mooie eenvoudige fietsen... Trendvolgers! Ben zelf geen trendsetter dus misschien komt het daar wel door! Ik weet ook dat er vele mooiere fietsen bestaan, maar dan moet ik gaan betalen voor een merk naam. En dat is nou net iets waar ik een ontzettende hekel aan heb. Doe mij maar dezelfde kwaliteit voor minder en dan wil ik wel een trendvolger zijn.
Soms heb ik alleen wel het gevoeld dat de prijzen van bepaalde producten, waaronder ook fietsen, bewust hoog worden gehouden. Zo blijft de exclusiviteit gewaarborgd. Ik weet zeker dat als je een nieuw "trend settend" kwalitatief goed merk op de markt brengt met de prijzen van Intersens, niemand het een exclusief merk zal gaan vinden.
Daarnaast denk ik dat een bedrijf als Intersens nooit een trendsetter kan worden. Daarvoor zijn ze veel te klein, dit is (denk ik) alleen weggelegd voor de grote wereldwijde merken.
Wat betreft de kleding, ziet er leuk uit. Niet echt gewaagd, maar jah.. dat is Intersens.. :)
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

ricardinho
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:39

ricardinho 28 dec 2006 22:45

Ik zit een intersens te overwegen, de RC440 met Tiagra afmontage. Is het zinvol als beginner dan de double butted te nemen? Zijn er aspecten waar ik op moet letten of welke opties zijn zeer aan te bevelen? Of zeggen jullie dat er nog een verstandiger alternatief is voor deze fiets? Target Tiagra? Zit er trouwens veel verschil met de Sora onderdelen? En is de stap naar 105 de moeite waard voor een beginner?

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 30 dec 2006 18:05

Quoten: Origineel geplaatst door Ricardinho op 28 December 2006

Ik zit een intersens te overwegen, de RC440 met Tiagra afmontage. Is het zinvol als beginner dan de double butted te nemen? Zijn er aspecten waar ik op moet letten of welke opties zijn zeer aan te bevelen? Of zeggen jullie dat er nog een verstandiger alternatief is voor deze fiets? Target Tiagra? Zit er trouwens veel verschil met de Sora onderdelen? En is de stap naar 105 de moeite waard voor een beginner?


allereerst een RC440 is altijd met tiagra afmontage anders wordt het een RC560 of iets anders
ik heb zelf een RC440, met een double butted frame omdat het lichter is en het qua prijs weinig uithaalde. en het verschil tussen tiagra en sora is vooral dat je een ander soort shifter heb.

ricardinho
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:39

ricardinho 31 dec 2006 15:24

Waar heb jij 'm gekocht? Ik overweeg izibike, daar is ie dubble butted 649 euro. Alleen vraag ik mij af of er in de RC 440 standaard 32 gekruisde spaken zitten? Deze lijken mij wel zo stevig namelijk. Zijn er verder nog belangrijke dingen die ik moet weten over deze fiets?

Ik zie net trouwens dat Rigida DPX 32 spaaks de wielen zijn bij izibike. Is dat wat?

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 01 jan 2007 10:33

ik heb hem ook bij izibike gekocht en die wielen zijn niet de lichtste maar volgens mij zijn ze wel stevig

ricardinho
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:39

ricardinho 02 jan 2007 20:58

En hoe werkt dat daar? Krijg de fiets gewoon kant en klaar voor gebruik? Hoe zit dat met de pedalen en accessoires?

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 02 jan 2007 22:54

ik ging hem ophalen in arnhem, daar stond de fiets kant en klaar met gewone pedalen daar moest ik hem passen en werdt het zadel op een goede hoogte gezet. en er zat een bidon met houder op en er is de mogelijkheid om een tweede bidonhouder te monteren

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 08 jan 2007 14:44

Volgens mij heeft de Intersens met een single butted frame hetzelfde frame als de Target Tiagra. Alleen is de Intersens afgemonteerd met Ritchey components en een iets beter racezadel.
Qua kwaliteit (levensduur) zouden de frame's elkaar niet doen, de double butted is alleen wat lichter en stijver. Voor weining geld heb je dan wel een iets lichter/stijver frame.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 jan 2007 17:14

Heb gisteren een mooi fietstochtje gemaakt. Het was goed weer; was voor de kou (6 graad meende ik dat het was) goed gekleed. En, voor het eerst 60 kilometer gefietst! 
Van 40 naar 60 was voor mij toch wel een behoorlijke overgang. Op het laatst was ik moe, en had wat honger (kleine inzinking). Moe ben ik nu nog steeds een beetje. Heb er geen spierpijn ofzo aan overgehouden. Al met al ging het erg goed.
Mijn snelheid was overigens gem. 29 km/h.  Hartslag, max. 194, gem. 160. Na langdurige ziekte, met thans wat lichamelijke problemen, was dat denk ik zo slecht nog niet.
Het stuur van mijn racefiets, tja, het is er nog steeds niet van gekomen om die te verlagen. Binnenkort, zo rond febr. breng ik mijn fiets weg voor een kleine onderhoudsbeurt. Het stuur kan dan gelijk wat lager gezet worden.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 16 jan 2007 17:39

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 16 Januari 2007

Heb gisteren een mooi fietstochtje gemaakt. Het was goed weer; was voor de kou (6 graad meende ik dat het was) goed gekleed. En, voor het eerst 60 kilometer gefietst! 
Van 40 naar 60 was voor mij toch wel een behoorlijke overgang. Op het laatst was ik moe, en had wat honger (kleine inzinking). Moe ben ik nu nog steeds een beetje. Heb er geen spierpijn ofzo aan overgehouden. Al met al ging het erg goed.
Mijn snelheid was overigens gem. 29 km/h.  Hartslag, max. 194, gem. 160. Na langdurige ziekte, met thans wat lichamelijke problemen, was dat denk ik zo slecht nog niet.


Ik wil hier niet teveel off-topic gaan.
Er zijn lange duurtrainingen, krachttrainingen, intensieve duurtrainingen etc, het lijkt dat jij deze allemaal in 1 training combineert.
Een snelheid van 29 gemiddeld over 60km is zeker niet slecht indien je pas ziek bent geweest (en nog niet zo lang fietst), maar of het verstandig is? Ik weet niet wat je doelen zijn op fietsgebied, maar met deze aanpak pleeg je roofbouw op je lichaam.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2007 17:47

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 16 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 16 Januari 2007

Heb gisteren een mooi fietstochtje gemaakt. Het was goed weer; was voor de kou (6 graad meende ik dat het was) goed gekleed. En, voor het eerst 60 kilometer gefietst! 
Van 40 naar 60 was voor mij toch wel een behoorlijke overgang. Op het laatst was ik moe, en had wat honger (kleine inzinking). Moe ben ik nu nog steeds een beetje. Heb er geen spierpijn ofzo aan overgehouden. Al met al ging het erg goed.
Mijn snelheid was overigens gem. 29 km/h.  Hartslag, max. 194, gem. 160. Na langdurige ziekte, met thans wat lichamelijke problemen, was dat denk ik zo slecht nog niet.



Ik wil hier niet teveel off-topic gaan.
Er zijn lange duurtrainingen, krachttrainingen, intensieve duurtrainingen etc, het lijkt dat jij deze allemaal in 1 training combineert.
Een snelheid van 29 gemiddeld over 60km is zeker niet slecht indien je pas ziek bent geweest (en nog niet zo lang fietst), maar of het verstandig is? Ik weet niet wat je doelen zijn op fietsgebied, maar met deze aanpak pleeg je roofbouw op je lichaam.

Kom op zeg. Die jongen is gewoon lekker aan het fietsen zonder enig trainingsdoel. Jan W.F. is pas een paar maanden bezig en nog volop aan het ontdekken waarom wielrennen zo leuk is.  Over een tijdje volgende vanzelf de doelen en de bijbehorende trainingsschema's. @Jan W.F.: geniet ze en go for it!
What makes the boat go faster?

verburg
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:50

verburg 16 jan 2007 17:54

Beginnersvraag: Op pagina 1 van dit onderwerp staat een link naar een prijslijst. Ben niet zo op de hoogte van prijzen. Hoe verhouden zich deze prijzen met andere merken? Is het in verhouding duurder of goedkoper dan andere merken?
<a target="_blank" href= "http://www.fietsvrienden.nl">Mijn Fietsvrienden</a>

Plaats reactie