Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

meeuh
Forum-lid

meeuh 30 jun 2006 15:37

al die favorieten gaan eruit vliegen, Cadel Evens(schrijfwijze?) gaat de tour winnen!

delirium
Forum-lid

delirium 30 jun 2006 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 30 Juni 2006

Je gelooft toch zeker zelf niet dat er cleane rijders zijn? Gewoon rustig wachten tot het volgende schandaal zich aandient.

Inderdaad, maar blijkbaar zijn er toch nog heel veel mensen (hier) die blijven volhouden dat bevoorbeeld Lance armstrong wel eens clean zou kunnen zijn. Want er is nooit iets bewezen tegen hem, en het is uiteindelijk allemaal de schuld van de franse pers en blablabla.
Daarom ben ik nu heel blij dat dit uitkomt, zo gaan die mensen eindelijk eens inzien dat die ene texaan, die er jaren bovenuitsteekt, niet alleen de meest getallenteerde renners ter wereld gedomineerd heeft. Maar ook nog eens domineerde terwijl die renners zich blijkbaar dopeerden als de pest!
Straf dat hij dan als enige cleane coureur steeds wist te winnen, of zouden die andere pas beginnen pakken zijn toen Lance stopte

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jun 2006 15:40

Gewoon rigoreus aanpakken. Doping gebruikt? Dan voor het leven schorsen. Het is niet alleen sportfraude , het is ook nog eens stelen uit andermans portemonnee. Met die dopingrotzooi zijn ze sneller, houden langer vol en winnen dan van een renner die wél clean rijdt. Dus ontneemt zo'n "opgevoerde" renner de winst aan de renners die geen dope gebruiken. Die dopie vult zijn zakken met oneerlijk verdiend prijzengeld. Pure diefstal dus.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

siral
Forum-lid

siral 30 jun 2006 15:44

Straf dat hij dan als enige cleane coureur steeds wist te winnen, of zouden die andere pas beginnen pakken zijn toen Lance stopte

Ik denk dat het toch altijd een cominatie van talent/aanleg/vermogen is samen met dopinggebruik. Dus als ze allemaal gebruiken blijft de beste winnen. Je zou dan dus kunnen pleiten voor legalisatie. Zouden er dan meer medische problemen ontstaan of misschien wielerdoden vallen?

senne
Forum-lid

senne 30 jun 2006 15:49

De uitgesloten renners zouden ook niet mogen vervange worden, dus is het maar de vraag hoeveel er morge aan de start staan...
Een kleine 100 ofzo
Als ze al starten natuurlijk

delirium
Forum-lid

delirium 30 jun 2006 15:49

Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 30 Juni 2006
Ik denk dat het toch altijd een cominatie van talent/aanleg/vermogen is samen met dopinggebruik. Dus als ze allemaal gebruiken blijft de beste winnen. Je zou dan dus kunnen pleiten voor legalisatie. Zouden er dan meer medische problemen ontstaan of misschien wielerdoden vallen?

Natuurlijk is het een combinaatsie, en voor alle duidelijkheid, LA zal wel de meest getalenteerde zijn. Maar bij regularisaatsie gaan er zonder twijfel veel meer problemen komen. Want wie mag zich doperen en wie niet? Vanaf welke leeftijd? Welke dosis? welke producten? En zijn er wel genoeg dokters die dit alles in rechte banen kunnen leiden?
ngetwijfeld zijn er ook veel dopingproducten die op langere termijn veel meer schade berokkenen dan verwacht. Ook op korte termijn trouwens. Een verhoogde kans op teelbalkanker misschien? wie weet?

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 30 jun 2006 15:52

Misschien een domme vraag, maar in hoeverre is het voorkomen van een naam op de beruchte lijst ook inderdaad al bewijs van doping-gebruik? Het zou denk ik goed zijn om iemand pas definitief te veroordelen als er bewijs geleverd is, en dan bedoel ik bewijs zoals bijvoorbeeld een DNA-test. Gewoon verplichten DNA af te geven, geeft gelijk al wat minder onzekerheid... Dat geldt voor de zaak Lance, maar ook voor de zaken Ullrich, Basso enz. enz. enz.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2006 15:55

Doping legaliseren en de ziektekosten premie verdubbeld. De hele amateursport in alle sporttakken zullen massaal gaan gebruiken. Doden zullen met bosjes tegelijk gaan vallen. Want dit werd waarschijnlijk begeleid door artsen, gaan mensen zelf wat aanlopen klooien. Lekker epo eten en dan je bloed niet verdunnen, zal druk worden op de spoedeisende hulp
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

delirium
Forum-lid

delirium 30 jun 2006 15:56

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 30 Juni 2006

Misschien een domme vraag, maar in hoeverre is het voorkomen van een naam op de beruchte lijst ook inderdaad al bewijs van doping-gebruik? Het zou denk ik goed zijn om iemand pas definitief te veroordelen als er bewijs geleverd is, en dan bedoel ik bewijs zoals bijvoorbeeld een DNA-test. Gewoon verplichten DNA af te geven, geeft gelijk al wat minder onzekerheid... Dat geldt voor de zaak Lance, maar ook voor de zaken Ullrich, Basso enz. enz. enz.

Fout , voor de zaak Lance, geld er altijd wel iets anders..... Als er nu manieren zijn om zijn bloedstalen van toen te controleren, zijn er wel weer procedurefouten gebeurd. Of zijn het zwartmakingen van de franse pers!
Kijk, als de ploegbazen van Basso en Ullrich na een korte kijk in het dossier hun toprenner uitsluiten, waarom zou ik, simpele burger, dan gaan twijfelen of er wel echt iets aan de hand is?

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 30 jun 2006 15:59

Het feit dat "verdachte renners" niet direct een DNA-test toestaan maakt ze in mijn ogen al direct verdacht. Als Ullrich-fan moet ik helaas inzien dat Ullrich hierin niet anders is als Lance. Beiden hebben voor zover ik weet tot op heden geen DNA-test laten doen om hun onschuld te bewijzen. Waarom niet, denk ik dan....
Afbeelding

rolandt
Forum-lid

rolandt 30 jun 2006 16:05

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Juni 2006

Doping legaliseren en de ziektekosten premie verdubbeld. De hele amateursport in alle sporttakken zullen massaal gaan gebruiken. Doden zullen met bosjes tegelijk gaan vallen. Want dit werd waarschijnlijk begeleid door artsen, gaan mensen zelf wat aanlopen klooien. Lekker epo eten en dan je bloed niet verdunnen, zal druk worden op de spoedeisende hulp

Amclassic, waar is die nieuwste lijst waar je het over had?

timo002
Forum-lid

timo002 30 jun 2006 16:08

Misschien helpt het ook om de etappes de helft korter te maken en geen 3 weken maar gewoon 1 week. Het menselijk lichaam is er gewoon niet op gebouwd om zoveel prestatie te leveren in zo’n korte tijd.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Plaats reactie