Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

euros

hansvalk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mei 2005 23:11

hansvalk 03 feb 2011 17:13

Hierbij mijn VN. Alles is in losse onderdelen bij elkaar gekocht.

O.a.
VN zephyr frame
Tita drinkbus houders
Tita Zadelpen en klem
Ultegra groep
Shimano WH 7850 C-24 CL wielen
Continental vouwbanden

Groeten
Hans
Hansvalk

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 03 feb 2011 18:28

Afbeelding

Hele mooie Hans,
Hoe ben je tot deze keuze gekomen.

Laat ons weten hoe hij je bevalt,
en hoe deze Zephyr zich gedraagt t.o.v. van je eventuele vorige fiets carbon of aluminium
Grt. Zapp

hansvalk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mei 2005 23:11

hansvalk 03 feb 2011 22:07

ZAPPerdeflap schreef:Afbeelding

Hele mooie Hans,
Hoe ben je tot deze keuze gekomen.

Laat ons weten hoe hij je bevalt,
en hoe deze Zephyr zich gedraagt t.o.v. van je eventuele vorige fiets carbon of aluminium


Hallo, het is 'n comfortabel en degelijk frame. Ik kan nu natuurlijk gaan schrijven dat het een stijf frame is, dat het strak fiets, dat elke trap raak is en noch veel meer van dergelijke kreten, maar bij deze is het echt zo. Ha, ha. Het frame e.d had ik al vanaf augustus 2010. Nu de Shimao wielen erbij gekocht. Als je telkens wat koopt ben je vaker blij tenslotte. ik heb veel in de online winkels gekeken en testen gelezen. Goed spul proberen te kopen dus tegen een zo aantrekkelijke mogelijke prijs. (ik ken mensen die er anders over denken trouwens) Zo ben ik eigenlijk tot deze keuzes gekomen.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee.

Groeten
Hans
Hansvalk

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 03 feb 2011 22:22

Heb je vergelijk met aluminium of carbon ?
Met betrekking tot het comfort.

Mooie fiets hoor daar ga je veel plezier van hebben.
Grt. Zapp

hansvalk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mei 2005 23:11

hansvalk 04 feb 2011 20:27

ZAPPerdeflap schreef: Heb je vergelijk met aluminium of carbon ?
Met betrekking tot het comfort.

Mooie fiets hoor daar ga je veel plezier van hebben.



Vooral het comfort is goed. Hier bedoel ik mee dat deze fiets veel minder trillingen absorbeert en dus niet door geeft aan de berijder.
Hansvalk

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 04 feb 2011 20:41

hansvalk schreef:
veel minder trillingen absorbeert trillingen


Je bedoeld "MEER" trillingen hoop ik ;)
Grt. Zapp

hansvalk
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 mei 2005 23:11

hansvalk 05 feb 2011 18:58

ZAPPerdeflap schreef:
hansvalk schreef:
veel minder trillingen absorbeert trillingen


Je bedoeld "MEER" trillingen hoop ik ;)


Sapperdeflap, je hebt natuurlijk gelijk.

Groeten
Hans
Hansvalk

Gebruikersavatar
ebuddelm
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2009 23:49

Gebruikersavatar ebuddelm 07 feb 2011 15:54

Diogenes schreef:Ik stond op het punt dit jaar een los VN frame te kopen, maar mijn fietsenboer die VN dealer is, raadde mij dit min of meer af. Ik heb eigenlijk nooit een echte reden gehoord, waarom zij niet enthousiast waren. Ik ben benieuwd naar het artikel en zal de FIETS maar eens los kopen (ben geen abonnee meer).


Als je een goede FM hebt, heeft die ook goede contacten bij VN en weten ze beter wat ze aan elkaar hebben. Vooral het opmeten van mijzelf en dan ism VN tot de conclusie komen dat ik niet op een standaard fiets pas is iets waar je zonder FM bijna nooit achterkomt. Ik zit heerlijk op mijn fiets ondanks een oude Hernia. Op de MTB die ik ook rijd heb ik dat niet gedaan (wist bij aanschaf nog niet of ik daar al veel geld voor over had). En daar blijkt het frame te kort (afstand zadelpen-balhoofd) te zijn waardoor ik sneller last van mijn rug heb.
Ik heb ook toevallig een 'maandagochtend' exemplaar van het frame gehad en dat is onder garantie vervangen zonder dat ik daar enige actie voor heb hoeven doen terwijl ik weet dat de FM regelmatig bij VN aan de lijn gehangen heeft. Beetje pech misschien, maar als je dat dan toch hebt, waardeer je service van de FM des te meer.
In feite de aloude discussie tussen een goede FM of bestellen via een 'postorder'. En nee, VN vind ik echt geen 'typisch' postorderbedrijf, ze leveren goed en degelijk met service.
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!

ascese
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:35

ascese 09 feb 2011 07:32

De Astraeus kwam toch goed uit de .....ja was dit nou een test? Ik vind dat het die naam niet mocht hebben. Ik de koopgids kon men de naam niet eens goed schrijven. Dus ja wat geschreven is, op basis daarvan alleen kan ik ook niet echt beoordelen wat voor fiets het is. De meetwaarden schijnen wel te kloppen, althans zo VNT heeft me verteld dat hun (overeenkomstige) metingen deze waarden ook aangeven.

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 09 feb 2011 15:52

ascese schreef:ja was dit nou een test? Ik vind dat het die naam niet mocht hebben.


Wat zou je eigenlijk nog meer willen testen dan?
Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar.
Als we tot een lijstje kunnen komen, kan het blad er misschien ook iets mee.

Groet,

Peter

Die zo zijn "Litespeed Icon" voor het eerst de straat opstuurt ;)

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 09 feb 2011 16:02

>Als je een goede FM hebt, heeft die ook goede contacten bij VN en weten ze beter wat ze aan elkaar hebben.
De FM waar ik het over heb is een zeer serieuze zaak.
Velgenfluisteraar

Florezido

ascese
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 07:35

ascese 09 feb 2011 20:36

charite schreef:
ascese schreef:ja was dit nou een test? Ik vind dat het die naam niet mocht hebben.


Wat zou je eigenlijk nog meer willen testen dan?
Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar.
Als we tot een lijstje kunnen komen, kan het blad er misschien ook iets mee.

Groet,

Peter

)


Dat is een goede opmerking. Het prettigst vind ik altijd als er bijvoorbeeld meerdere (verschillende) fietser hun (enigszins) deskundig oordeel geven over het pakketje (frame, wielen, groep etc). Dat is dan weer lastig want ieder heeft zijn eigen maat. Niet alleen roepen Astreaus (in dit geval) zus en zo want Astreaus is alleen het frame, ok wel de basis maar de zaken die er aan hangen doen er ook behoorlijk toe. Naast objectiveerbare punten (obv min of meer vaste waarden als materiaalkeuze, metingen speelt subjectiviteit van de tester natuurlijk een behoorlijk partje mee, laat daarom duidelijk blijken waar de voorkeur van de tester naar uitgaat als hij op zo'n frame met attributen die samen een fiets maken gaat rijden.
Kortom, altijd een oordeel over de spullen die er op zitten, ook de prijs daarvan, en hoe die uitpakken in combi met in dit geval Astraeus frame en de voorkeuren van de tester zelf. Dan nog ,,,maar goed op basis daarvan kan ik dan zelf verder borduren als het om een eventuele aanschaf zou gaan.
Kortom, als ik een test lees wil ik me virtueel op de fiets kunnen wanen...
Is dat teveel gevraagd, ben bang van wel, maar goed, wie weet, t' zou een pedaaltrap in de gewenste richting kunnen zijn.

groeten aan alle lezers

Plaats reactie