Giant
Zo mijn TCR Advanced 3 2009 is besteld! hij was op voorraad dus zal snel thuis geleverd worden Nog even mn vakantiegeld afwachten en dan komen er een paar mooie FFWD wielen onder en nog wat andere dingetjes.
Zijn er al andere mensen met een 2009 TCR advanced? ben wel benieuwd naar een paar live fototjes
Zijn er al andere mensen met een 2009 TCR advanced? ben wel benieuwd naar een paar live fototjes
-
- Forum-lid
Skik schreef:Tussen alle nieuwigheden, nog even mijn Once editie.
[img=http://img89.imageshack.us/img89/8595/pa160135sh0.jpg]
Ik heb hier thuis dezelfde staan van mijn pa. Wordt eigenlijk zelden of nooit op gereden. Zonde want een zeer goed fietsje!
Gisteren in elkaar gezet, mijn eerste Giant. Nog geen testrit gemaakt, dus ik kan er nog niets over zeggen, maar ben wel erg benieuwd.
Frame TCR Advanced SL ISP M/L > 1100 gr.
Fork > 309 gr.
Head Set Cane Creek > 138 gr.
Spacers > 7 gr.
Starnut Giant > 40 gr.
Cableguide Giant > 10 gr.
Seatclamp > 117 gr.
Handlebar Zipp SL 42 c-c > 181 gr.
Stem Extralite Roadstem OC 120 mm > 94 gr.
Shifters Sram Red (with Hudz) > 287 gr.
Shifter clamps B-T-P > 10 gr.
Frontderailleur Sram Red > 70 gr.
Rearderailleur Sram Red (tuned) > 126 gr.
Chain KMC X10SL > 229 gr.
Cassette KCNC 11-23 > 116 gr.
Crankset Sram Red Compact > 502 gr.
Chainrings Tune 34-50 > 100 gr.
Chainringbolts Sram > 8 gr.
Press Fit Adapter Sram > 86 gr.
Brakes KCNC > 170 gr.
Saddle AX Lightness Endurance > 79 gr.
Bottle Cage Tune > 9 gr.
Bottle Cage bolts > 0.5 gr.
Bartape Lizard Skins DSP > 45 gr.
Pedals Speedplay Zero Titanium (tuned) > 139 gr.
Adjustment Barrels > 2 gr.
Cables Power Cordz > 125 gr.
Frame TCR Advanced SL ISP M/L > 1100 gr.
Fork > 309 gr.
Head Set Cane Creek > 138 gr.
Spacers > 7 gr.
Starnut Giant > 40 gr.
Cableguide Giant > 10 gr.
Seatclamp > 117 gr.
Handlebar Zipp SL 42 c-c > 181 gr.
Stem Extralite Roadstem OC 120 mm > 94 gr.
Shifters Sram Red (with Hudz) > 287 gr.
Shifter clamps B-T-P > 10 gr.
Frontderailleur Sram Red > 70 gr.
Rearderailleur Sram Red (tuned) > 126 gr.
Chain KMC X10SL > 229 gr.
Cassette KCNC 11-23 > 116 gr.
Crankset Sram Red Compact > 502 gr.
Chainrings Tune 34-50 > 100 gr.
Chainringbolts Sram > 8 gr.
Press Fit Adapter Sram > 86 gr.
Brakes KCNC > 170 gr.
Saddle AX Lightness Endurance > 79 gr.
Bottle Cage Tune > 9 gr.
Bottle Cage bolts > 0.5 gr.
Bartape Lizard Skins DSP > 45 gr.
Pedals Speedplay Zero Titanium (tuned) > 139 gr.
Adjustment Barrels > 2 gr.
Cables Power Cordz > 125 gr.
Project: TCR 2009 > sub 5.5
Het is een M/L. Een large zou een kortere stuurpen betekenen. Ik kies nu voor een iets diepere zit ten opzichte van mijn C50, maar het scheelt niet veel.
Eerst een setje lichte klimwieltjes (Extralite Ultraclimb 795 gram), maar daarna inderdaad op zoek naar een set hoge carbon wielen.
Eerst een setje lichte klimwieltjes (Extralite Ultraclimb 795 gram), maar daarna inderdaad op zoek naar een set hoge carbon wielen.
Ah. Ik heb een tcr advanced 3 besteld in de maat L. Ben zelf 190cm en een binnenbeenlengte van 90cm. Een ML zou mij te klein zijn geweest aangezien ik niet superdiep wil zitten. En met de L kan de stuurpen mooi helemaal tegen het frame aan voor mij. Geen spacertoren dus wat ik op de ML wel gehad zou hebben
Smithje schreef:Het is een M/L. Een large zou een kortere stuurpen betekenen. Ik kies nu voor een iets diepere zit ten opzichte van mijn C50, maar het scheelt niet veel.
Waar heb je die wielen vandaan?
simic schreef:Smithje schreef:Het is een M/L. Een large zou een kortere stuurpen betekenen. Ik kies nu voor een iets diepere zit ten opzichte van mijn C50, maar het scheelt niet veel.
Waar heb je die wielen vandaan?
Ze staan op de site van Extralite (nog niet leverbaar), maar je kunt ze al bestellen via http://www.guter-rad-shop.de
@Smithje
wat schitterend mooi ding zeg, veel plezier ermee.
Persoonlijk vind ik de wielen wat detoneren bij 't ontwerp, maar ze zijn zeker erg licht.
Een extra setje (met een andere kleur spaken vooral) voor t vlakke zou zeker niet misstaan.
Zou je een detailopname willen posten van de zadelpenklem?
(k ben beniewd of die inmiddels al is veranderd/verbeterd)
wat schitterend mooi ding zeg, veel plezier ermee.
Persoonlijk vind ik de wielen wat detoneren bij 't ontwerp, maar ze zijn zeker erg licht.
Een extra setje (met een andere kleur spaken vooral) voor t vlakke zou zeker niet misstaan.
Zou je een detailopname willen posten van de zadelpenklem?
(k ben beniewd of die inmiddels al is veranderd/verbeterd)
idske schreef:Ah. Ik heb een tcr advanced 3 besteld in de maat L. Ben zelf 190cm en een binnenbeenlengte van 90cm. Een ML zou mij te klein zijn geweest aangezien ik niet superdiep wil zitten. En met de L kan de stuurpen mooi helemaal tegen het frame aan voor mij. Geen spacertoren dus wat ik op de ML wel gehad zou hebben
Ook de L heeft een relatief korte balhoofdbuis. Ik ben ook 190, zadel hoogte 84.5cm vanaf hart bracket, stuur ca. 11cm onder 't zadel en nog heb ik een spacerstack van ca. 2cm (op een Advanced SL ISP, maar de geometrie daarvan is de gelijk aan de Avanced). Een XL zou in mijn geval er mooier uitzien (maar ook nog meer gewicht op 't achterwiel plaatsen).