cristallo problems?
Quoten: Origineel geplaatst door speedtouch666 op 23 Maart 2006
Als je epistel het produkt is van je opleiding dan heb ik medelij met je toekomstige klanten...
Wat zei ik ook weer over je post argumenteren? Niet "brallen" hé jongen!
In je tot nogtoe 7 posts op dit forum slaag je erin iemand "blaaskaak" te noemen, een ander "taalvastheid op vmvo-niveau" te verwijten en mij te komen vertellen dat ik niets van journalistiek afweet.Haha, iemand die soelaas moet vinden in dat soort woorden, zal wel niet veel meer inhoud te brengen hebben; in dat geval zou ik ook anoniem willen blijven. Aan u om het tegendeel te bewijzen.
Als je epistel het produkt is van je opleiding dan heb ik medelij met je toekomstige klanten...
Wat zei ik ook weer over je post argumenteren? Niet "brallen" hé jongen!
In je tot nogtoe 7 posts op dit forum slaag je erin iemand "blaaskaak" te noemen, een ander "taalvastheid op vmvo-niveau" te verwijten en mij te komen vertellen dat ik niets van journalistiek afweet.Haha, iemand die soelaas moet vinden in dat soort woorden, zal wel niet veel meer inhoud te brengen hebben; in dat geval zou ik ook anoniem willen blijven. Aan u om het tegendeel te bewijzen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hoi,
Voor de talenknobbels is ook nog een leuk artikel te lezen in het franse tijdschrift "L'Acheteur Cycliste" van deze maand over de Milramploeg waar ook op Colnago wordt gereden.
De redacteur, zeker "gene gemakkelijke" om het op zijn vlaams uit te drukken, heeft daar ook bij zijn bezoek aan de Milramploeg op de Cristallo van Martin Mueller mogen toeren. Hij vertelt zijn wedervaren in een zijrubriek maar in het kort komt het er op neer dat hij nooit echt is weggeweest van de C50, de Cristallo daarentegen beviel hem uitstekend. De gustibus et coloribus non discutandum est?
Volgens de man in kwestie kiezen de renners de fiets die hen het best ligt qua zit, gevoel en de beschikbare maten binnen het geboden gamma van de sponsor. Niet zo zeer wegens het feit dat de een al wat stijver zou zijn dan de andere b.v.. Des te meer daar velen onder hen niet de mogelijkheid hebben om op maat gesneden fietsen te rijden.
In een notedop, hij stelt dat binnen de top van de betere fietsen het verschil wordt gemaakt door een op maatgesneden zitpositie en dus niet door het onderlinge verschil dat er bestaat tussen zeg maar een C50, Extreme-C of Cristallo bijvoorbeeld.
Verder in het artikel is er ook nog een interessant interview met Alessandro Petacchi die vertelt dat de Cristallo qua fiets hem het beste zou liggen maar dat er jammer genoeg geen voldeed aan zijn maten (53cm c/c en 58cm lange liggende buis). Noodgedwongen heeft hij dan maar voor de Extreme-C geopteerd die voor hem op maat kon worden gemaakt. Hij vertelt er ook bij dat de fiets op cruciale plaatsen verstevigd werd maar dat is ondertussen al lang geen nieuws meer, dit wordt voor zowat elke topsprinter gedaan bij om het even welk kader. Misschien de Pina Dogma uitgezonderd maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Nu ga je mij hier niet horen beweren dat de Cristallo een superstijf frame is, dat is in wezen geen enkele Colnago. Feit is dat het artikel van Fiets voor heel wat deining zorgt en verre van een journalistiek meesterstukje is wel integendeel. Je vraagt je ondertussen wel af wat je in de toekomst verder nog mag gaan geloven. Hopelijk volgt er een terdege onderbouwde rechtzetting in het volgende nummer...........
Ciao,
Voor de talenknobbels is ook nog een leuk artikel te lezen in het franse tijdschrift "L'Acheteur Cycliste" van deze maand over de Milramploeg waar ook op Colnago wordt gereden.
De redacteur, zeker "gene gemakkelijke" om het op zijn vlaams uit te drukken, heeft daar ook bij zijn bezoek aan de Milramploeg op de Cristallo van Martin Mueller mogen toeren. Hij vertelt zijn wedervaren in een zijrubriek maar in het kort komt het er op neer dat hij nooit echt is weggeweest van de C50, de Cristallo daarentegen beviel hem uitstekend. De gustibus et coloribus non discutandum est?
Volgens de man in kwestie kiezen de renners de fiets die hen het best ligt qua zit, gevoel en de beschikbare maten binnen het geboden gamma van de sponsor. Niet zo zeer wegens het feit dat de een al wat stijver zou zijn dan de andere b.v.. Des te meer daar velen onder hen niet de mogelijkheid hebben om op maat gesneden fietsen te rijden.
In een notedop, hij stelt dat binnen de top van de betere fietsen het verschil wordt gemaakt door een op maatgesneden zitpositie en dus niet door het onderlinge verschil dat er bestaat tussen zeg maar een C50, Extreme-C of Cristallo bijvoorbeeld.
Verder in het artikel is er ook nog een interessant interview met Alessandro Petacchi die vertelt dat de Cristallo qua fiets hem het beste zou liggen maar dat er jammer genoeg geen voldeed aan zijn maten (53cm c/c en 58cm lange liggende buis). Noodgedwongen heeft hij dan maar voor de Extreme-C geopteerd die voor hem op maat kon worden gemaakt. Hij vertelt er ook bij dat de fiets op cruciale plaatsen verstevigd werd maar dat is ondertussen al lang geen nieuws meer, dit wordt voor zowat elke topsprinter gedaan bij om het even welk kader. Misschien de Pina Dogma uitgezonderd maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Nu ga je mij hier niet horen beweren dat de Cristallo een superstijf frame is, dat is in wezen geen enkele Colnago. Feit is dat het artikel van Fiets voor heel wat deining zorgt en verre van een journalistiek meesterstukje is wel integendeel. Je vraagt je ondertussen wel af wat je in de toekomst verder nog mag gaan geloven. Hopelijk volgt er een terdege onderbouwde rechtzetting in het volgende nummer...........
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Ah, interessante uiteenzetting fdgrove. Het viel me al eerder op in de paar AdC's die ik gelezen heb dat ze veel meer gericht zijn op zitcomfort en geometrie dan veel andere bladen zoals Fiets en Tour. Geen verkeerde benaderingswijze denk ik.
Blijft wel nog staan de testresulaten van Fiets, ben benieuwd wat andere bladen daar van bakken.
Blijft wel nog staan de testresulaten van Fiets, ben benieuwd wat andere bladen daar van bakken.
Bedankt voor je bijdrage, fdegrove! Wel heel boeiend.
Voorts, bike_add1ct, ben ik steeds degene die testgetallen mbt een frame vaak relativeer. Een gewicht aan verschillende plaatsen van een frame hangen, is verre van de drukuitoefening die zo'n frame op de weg ervaart.Neem de C40 van Colnago. Ik heb daar op gereden. Het frame dempt ongelooflijk, bijna als een geveerde fiets. Maar ik vond 'm vooral bij het optrekken nogal slapjes; bij testen werd dit bevestigd door een lage bracketstijfheid. Toch zijn er mensen die zich goed voelen op deze fiets, ook sprinters. Alles heeft ook met je gebruikswijze te maken, denk ik: door Boonens onorthodoxe manier van sprinten (waarbij hij m.i. het kader nogal wat te verduren geeft) zal hij een kader anders aanvoelen dan een McEwen wiens lichaam stil blijft en enkel z'n benen zo snel mogelijk ronddraait (de kans dat McEwen het bracket wat extra zijdelingse krachten geeft is kleiner).
Voorts, bike_add1ct, ben ik steeds degene die testgetallen mbt een frame vaak relativeer. Een gewicht aan verschillende plaatsen van een frame hangen, is verre van de drukuitoefening die zo'n frame op de weg ervaart.Neem de C40 van Colnago. Ik heb daar op gereden. Het frame dempt ongelooflijk, bijna als een geveerde fiets. Maar ik vond 'm vooral bij het optrekken nogal slapjes; bij testen werd dit bevestigd door een lage bracketstijfheid. Toch zijn er mensen die zich goed voelen op deze fiets, ook sprinters. Alles heeft ook met je gebruikswijze te maken, denk ik: door Boonens onorthodoxe manier van sprinten (waarbij hij m.i. het kader nogal wat te verduren geeft) zal hij een kader anders aanvoelen dan een McEwen wiens lichaam stil blijft en enkel z'n benen zo snel mogelijk ronddraait (de kans dat McEwen het bracket wat extra zijdelingse krachten geeft is kleiner).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 24 Maart 2006
Hoi,
Voor de talenknobbels is ook nog een leuk artikel te lezen in het franse tijdschrift "L'Acheteur Cycliste" van deze maand over de Milramploeg waar ook op Colnago wordt gereden.
De redacteur, zeker "gene gemakkelijke" om het op zijn vlaams uit te drukken, heeft daar ook bij zijn bezoek aan de Milramploeg op de Cristallo van Martin Mueller mogen toeren. Hij vertelt zijn wedervaren in een zijrubriek maar in het kort komt het er op neer dat hij nooit echt is weggeweest van de C50, de Cristallo daarentegen beviel hem uitstekend. De gustibus et coloribus non discutandum est?
Volgens de man in kwestie kiezen de renners de fiets die hen het best ligt qua zit, gevoel en de beschikbare maten binnen het geboden gamma van de sponsor. Niet zo zeer wegens het feit dat de een al wat stijver zou zijn dan de andere b.v.. Des te meer daar velen onder hen niet de mogelijkheid hebben om op maat gesneden fietsen te rijden.
In een notedop, hij stelt dat binnen de top van de betere fietsen het verschil wordt gemaakt door een op maatgesneden zitpositie en dus niet door het onderlinge verschil dat er bestaat tussen zeg maar een C50, Extreme-C of Cristallo bijvoorbeeld.
Verder in het artikel is er ook nog een interessant interview met Alessandro Petacchi die vertelt dat de Cristallo qua fiets hem het beste zou liggen maar dat er jammer genoeg geen voldeed aan zijn maten (53cm c/c en 58cm lange liggende buis). Noodgedwongen heeft hij dan maar voor de Extreme-C geopteerd die voor hem op maat kon worden gemaakt. Hij vertelt er ook bij dat de fiets op cruciale plaatsen verstevigd werd maar dat is ondertussen al lang geen nieuws meer, dit wordt voor zowat elke topsprinter gedaan bij om het even welk kader. Misschien de Pina Dogma uitgezonderd maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Nu ga je mij hier niet horen beweren dat de Cristallo een superstijf frame is, dat is in wezen geen enkele Colnago. Feit is dat het artikel van Fiets voor heel wat deining zorgt en verre van een journalistiek meesterstukje is wel integendeel. Je vraagt je ondertussen wel af wat je in de toekomst verder nog mag gaan geloven. Hopelijk volgt er een terdege onderbouwde rechtzetting in het volgende nummer...........
Ciao,
Eenmaal l'Acheteur Cycliste gekocht maar geen tweede keer: voor een promoblaadje met mooie foto's betaal ik geen 6 euro. Niets in de "testverslagen" wees erop dat ze die fietsen ooit bereden hebben. Geef mij maar le Cycle (en Tour natuurlijk).
Hoi,
Voor de talenknobbels is ook nog een leuk artikel te lezen in het franse tijdschrift "L'Acheteur Cycliste" van deze maand over de Milramploeg waar ook op Colnago wordt gereden.
De redacteur, zeker "gene gemakkelijke" om het op zijn vlaams uit te drukken, heeft daar ook bij zijn bezoek aan de Milramploeg op de Cristallo van Martin Mueller mogen toeren. Hij vertelt zijn wedervaren in een zijrubriek maar in het kort komt het er op neer dat hij nooit echt is weggeweest van de C50, de Cristallo daarentegen beviel hem uitstekend. De gustibus et coloribus non discutandum est?
Volgens de man in kwestie kiezen de renners de fiets die hen het best ligt qua zit, gevoel en de beschikbare maten binnen het geboden gamma van de sponsor. Niet zo zeer wegens het feit dat de een al wat stijver zou zijn dan de andere b.v.. Des te meer daar velen onder hen niet de mogelijkheid hebben om op maat gesneden fietsen te rijden.
In een notedop, hij stelt dat binnen de top van de betere fietsen het verschil wordt gemaakt door een op maatgesneden zitpositie en dus niet door het onderlinge verschil dat er bestaat tussen zeg maar een C50, Extreme-C of Cristallo bijvoorbeeld.
Verder in het artikel is er ook nog een interessant interview met Alessandro Petacchi die vertelt dat de Cristallo qua fiets hem het beste zou liggen maar dat er jammer genoeg geen voldeed aan zijn maten (53cm c/c en 58cm lange liggende buis). Noodgedwongen heeft hij dan maar voor de Extreme-C geopteerd die voor hem op maat kon worden gemaakt. Hij vertelt er ook bij dat de fiets op cruciale plaatsen verstevigd werd maar dat is ondertussen al lang geen nieuws meer, dit wordt voor zowat elke topsprinter gedaan bij om het even welk kader. Misschien de Pina Dogma uitgezonderd maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Nu ga je mij hier niet horen beweren dat de Cristallo een superstijf frame is, dat is in wezen geen enkele Colnago. Feit is dat het artikel van Fiets voor heel wat deining zorgt en verre van een journalistiek meesterstukje is wel integendeel. Je vraagt je ondertussen wel af wat je in de toekomst verder nog mag gaan geloven. Hopelijk volgt er een terdege onderbouwde rechtzetting in het volgende nummer...........
Ciao,
Eenmaal l'Acheteur Cycliste gekocht maar geen tweede keer: voor een promoblaadje met mooie foto's betaal ik geen 6 euro. Niets in de "testverslagen" wees erop dat ze die fietsen ooit bereden hebben. Geef mij maar le Cycle (en Tour natuurlijk).
Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 24 Maart 2006
Eenmaal l'Acheteur Cycliste gekocht maar geen tweede keer: voor een promoblaadje met mooie foto's betaal ik geen 6 euro. Niets in de "testverslagen" wees erop dat ze die fietsen ooit bereden hebben. Geef mij maar le Cycle (en Tour natuurlijk).
Er staat inderdaad veel/voornamelijk promo in. Maar de artikels die er wél in staan, zijn niet zo slecht... en nogal veel op profwielrennen en verkoop gericht, kreeg ik vroeger de indruk.Ze hebben de Roues Artisanales een paar maand geleden gecontacteerd mbt een van onze artikels (over keramische lagers), en dat dan volledig ongewijzigd overgenomen. Het jammere is dat er een minuscule rekenfout in stond (sja, Adrien die het artikel schreef is geen ingenieur hé), die L'Acheteur Cycliste niet eens heeft laten narekenen (door bv. technische mensen bij Mavic), wat wel hun taak geweest was.
Eenmaal l'Acheteur Cycliste gekocht maar geen tweede keer: voor een promoblaadje met mooie foto's betaal ik geen 6 euro. Niets in de "testverslagen" wees erop dat ze die fietsen ooit bereden hebben. Geef mij maar le Cycle (en Tour natuurlijk).
Er staat inderdaad veel/voornamelijk promo in. Maar de artikels die er wél in staan, zijn niet zo slecht... en nogal veel op profwielrennen en verkoop gericht, kreeg ik vroeger de indruk.Ze hebben de Roues Artisanales een paar maand geleden gecontacteerd mbt een van onze artikels (over keramische lagers), en dat dan volledig ongewijzigd overgenomen. Het jammere is dat er een minuscule rekenfout in stond (sja, Adrien die het artikel schreef is geen ingenieur hé), die L'Acheteur Cycliste niet eens heeft laten narekenen (door bv. technische mensen bij Mavic), wat wel hun taak geweest was.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik heb eergisteren de mogelijkheid gehad een rondje te rijden op de cristallo [kollega heeft een], in een afdaling had ik niet zon zeker gevoel maar op het vlakke heb ik niet het gevoel gehad dat het frame slap is, hij rijdt wel comfy maar dat is ook de bedoeling. Mijn kollega [stukje lichter] vind het een fijne fiets en stijf genoeg. J.
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 24 Maart 2006
.
Verder in het artikel is er ook nog een interessant interview met Alessandro Petacchi die vertelt dat de Cristallo qua fiets hem het beste zou liggen maar dat er jammer genoeg geen voldeed aan zijn maten (53cm c/c en 58cm lange liggende buis). Noodgedwongen heeft hij dan maar voor de Extreme-C geopteerd die voor hem op maat kon worden gemaakt.
Nu kun je ook zeggen, als advocaat van de duivel: Petacchi wilde helemaal geen Christallo en dit is voor hem een sluitend excuus... In welk opzicht zou de Christallo voor hem beter zijn dan de Extreme-C? Een op maat gemaakte fiets, versterkt voor zijn sprints, daar kan geen standaard fiets tegenop. Indien de Christallo wel op maat gemaakt kon worden, waarom zou die beter zijn? Zitbuishoek, balhoofdhoek, vorksprong???
.
Verder in het artikel is er ook nog een interessant interview met Alessandro Petacchi die vertelt dat de Cristallo qua fiets hem het beste zou liggen maar dat er jammer genoeg geen voldeed aan zijn maten (53cm c/c en 58cm lange liggende buis). Noodgedwongen heeft hij dan maar voor de Extreme-C geopteerd die voor hem op maat kon worden gemaakt.
Nu kun je ook zeggen, als advocaat van de duivel: Petacchi wilde helemaal geen Christallo en dit is voor hem een sluitend excuus... In welk opzicht zou de Christallo voor hem beter zijn dan de Extreme-C? Een op maat gemaakte fiets, versterkt voor zijn sprints, daar kan geen standaard fiets tegenop. Indien de Christallo wel op maat gemaakt kon worden, waarom zou die beter zijn? Zitbuishoek, balhoofdhoek, vorksprong???
Nog foto's die ik vrijdag nam:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Opvallende uitspraak van Karsten Kroon in het Dagblad van het Noorden vannochtend:
" Bovendien, merkt Karsten Kroon fijntjes op, is het materiaal en de trainingsmethode bij CSC beter dan bij Rabo "
En voor zover ik weet reed Kroon bij Rabo niet eens op de zo veel besproken Christallo.
" Bovendien, merkt Karsten Kroon fijntjes op, is het materiaal en de trainingsmethode bij CSC beter dan bij Rabo "
En voor zover ik weet reed Kroon bij Rabo niet eens op de zo veel besproken Christallo.
Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 27 Maart 2006
Opvallende uitspraak van Karsten Kroon in het Dagblad van het Noorden vannochtend:
" Bovendien, merkt Karsten Kroon fijntjes op, is het materiaal en de trainingsmethode bij CSC beter dan bij Rabo "
En voor zover ik weet reed Kroon bij Rabo niet eens op de zo veel besproken Christallo.
Cognitieve dissonantie.............
Opvallende uitspraak van Karsten Kroon in het Dagblad van het Noorden vannochtend:
" Bovendien, merkt Karsten Kroon fijntjes op, is het materiaal en de trainingsmethode bij CSC beter dan bij Rabo "
En voor zover ik weet reed Kroon bij Rabo niet eens op de zo veel besproken Christallo.
Cognitieve dissonantie.............