Vanmiddag iemand op de Posbank zien liggen, zag er best akelig uit!
Kwam de Zijpenberg op, zag in de verte een auto, groepje motoren en wat mensen lopen.
Dichterbij gekomen bleek het 1 motor en een paar racefietsen, er lag een renner op de grond met een hele flinke plas bloed op de weg naast zijn hoofd.
Ik geloof dat hij wel bij kennis was want hoorde hulpverleners vragen stellen welke ook beantwoord werden, ik ben maar door gefietst daar er al minstens 6 mensen aan het helpen waren...
Ben eigenlijk wel geschrokken van het aanzicht, ik hoop dat het meevalt en goed gaat met betreffende persoon!!
Valpartijen
-
- Forum-lid
Tja, ik kan me niet elk valpartijtje herinneren. De meest spectaculaire was in de Ardennen met een trainingskamp een jaar of 13 terug. Er was in een klim een groepje weggereden en ik probeerde met de volgauto achter me terug te rijden. We rijden een dorpje in en ik was even vergeten dat ik voorrang aan de auto's moest verlenen. Ik zat halverwege op een kruising naar links toen ik de auto zag komen. Ik probeerde nog rechtdoor te sturen maar zat er al boven op. Daarna weet ik even niks meer. Ik schijn een mooie salto gemaakt te hebben en ben 10 m verder op asfalt terecht gekomen. De ploegleider vond het engste moment dat ik blijkbaar direct na de val opstond en een paar stappen liep om toen weer bewusteloos te geraken....Behalve een ei op mijn voorhoofd (geen helm!) en een gekneusd bovenbeen en een kadukke fiets ben ik er redelijk vanaf gekomen. Een weekje later zat ik weer op de fiets.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Ben één keer gevallen met mijn stadsracefiets (batavus criterium uit de vorige eeuw), er wilde een auto het fietspad oversteken, en hij besloot midden op het pad te blijven staan. Ik kwam met wind mee aangesneld, en besloot er achterlangs te rijden. Van de andere kant kwam toevallig een kennis die de straat in wilde rijden waar de auto vandaan kwam. Net achter de auto zag ik haar ineens tevoorschijn komn, ze was niet meer te ontwijken, en ik klapte vanaf haar zijkant vol tegen haar op, ik ging een stukje vliegen, zij bleef staan. Uitendelijk hebben we allebei heel veel geluk gehad, ik had alleen een lekke kin en een slagje in mijn wiel, zij had een hele grote slag in haar wiel, maar dat was snel gerepareerd. Die auto wist natuurlijk niet hoe snel hij weg moest komen.
Wel veel respect voor batavus dat ze zulke stevige fietsen maakten in de jaren 80.
Wel veel respect voor batavus dat ze zulke stevige fietsen maakten in de jaren 80.
Vorig jaar zomer reed ik van een viaduct. Onderaan de helling zijweg links, auto op deze weg zag mij niet (dode hoek), trok op het laatste moment op. Ik kon geen kant meer uit. Ik zag de bumper bij mijn linkervoet, en het volgende moment lag ik bloedend op de grond (even bewusteloos). Gebroken sleutelbeen, schouderblad, zware hersenschudding en mooie oude Cannondale (R600) + Mavic Helium wielen total loss!
Op de racefiets nog nooit gevallen, wel met de schoolfiets een keer.
Ik ging naar school, maar had niet gehoord op de tv dat het overal spekglad was. Ikke merkte niks rechtuit, maar in de eerste bocht ging ik vol onderuit. Ikke wat blauwe plekken, en de fiets had een omgebogen stuur; verder niks.
Met het mountainbiken een keer omgevallen toen ik in een te zware versnelling een heuvel op wilde en vast bleeft zitten in het spd, in de stromende regen. Een flinke jaap in mijn knie. Je zie de wondjes nog altijd een heel klein beetje, ook al is het een half jaar gelden (klein littekentje)
Ik had ook nog een bijna botsing op een rotonde, toen ene mevrouw in ene auto totaal niet oplette, eerst een oudere meneer bijna aanrijdt, en overal voorrang neemt, terwijl wij beiden op een zebrapad aan kwamen. Meneer geschrokken en met zijn wndelstok zwaaien, ikke met de achterkant omhoog, en mijn fiets draait 90 graden en ik sta opeens horizontaal op het fietspad. Niet gevallen er was niks aan de hand; hoogstens een plek zonder profiel op de banden.
Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb lopen roepen tegen die mevrouw...
Ik ging naar school, maar had niet gehoord op de tv dat het overal spekglad was. Ikke merkte niks rechtuit, maar in de eerste bocht ging ik vol onderuit. Ikke wat blauwe plekken, en de fiets had een omgebogen stuur; verder niks.
Met het mountainbiken een keer omgevallen toen ik in een te zware versnelling een heuvel op wilde en vast bleeft zitten in het spd, in de stromende regen. Een flinke jaap in mijn knie. Je zie de wondjes nog altijd een heel klein beetje, ook al is het een half jaar gelden (klein littekentje)
Ik had ook nog een bijna botsing op een rotonde, toen ene mevrouw in ene auto totaal niet oplette, eerst een oudere meneer bijna aanrijdt, en overal voorrang neemt, terwijl wij beiden op een zebrapad aan kwamen. Meneer geschrokken en met zijn wndelstok zwaaien, ikke met de achterkant omhoog, en mijn fiets draait 90 graden en ik sta opeens horizontaal op het fietspad. Niet gevallen er was niks aan de hand; hoogstens een plek zonder profiel op de banden.
Ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal heb lopen roepen tegen die mevrouw...
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03